Sos do spagetti

1. Data: 2001-06-27 12:43:40

Temat: Sos do spagetti
Od: "KH" <k...@c...ci.pwr.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ktos ma jakiś smaczny pomysł na sos do makaronu?
(Bo właściwie to nie ma byc spagetti tylko świderki z sosem do spagetti:)
Wstyd się przyznać, ale wykorzystywałam w tym celu sos w torebce
(ewentualnie w słoiku).
Mam nadzieję, że ulitujecie sie i nie pozwolicie, żebym dalej się wstydziła.

pozdrowienia
Kaśka

1. Data: 2001-06-27 13:12:54

Temat: Re: Sos do spagetti
Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> (ewentualnie w słoiku).
> Mam nadzieję, że ulitujecie sie i nie pozwolicie, żebym dalej się wstydziła.

zobacz np. wątek oliwki, tam opisałem sos pomidorowy z kaparami (jak
tytuł wątka sugeruje ;-).
Chyba na serwerze gdańskim jest parę(dziesiąt) sosów. A co lubisz? Sos
do makaronu można zrobić ze wszystkiego, znajoma dla dzieci nawet z
Nutelli sos zrobiła ;-)

Waldek

1. Data: 2001-06-27 13:18:32

Od: "Jader" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "KH" <k...@c...ci.pwr.wroc.pl> napisał w wiadomości
> Ktos ma jakiś smaczny pomysł na sos do makaronu?

Poszukaj czegoś na www.makaron.pl (w archiwum zwłaszcza jest sporo).
Jest tam też chyba strona jaki sos pasuje do jakiego typu makaronu.

Jader

1. Data: 2001-06-27 14:27:22

Od: "ulla" <U...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

KH napisał(a) w wiadomości: <3b39d575$1@news.vogel.pl>...
>Ktos ma jakiś smaczny pomysł na sos do makaronu?

Mój uwielbiający gotowanie mąż robi ostatnio taki:

duuuuża cebula i czosnek /ok 4 ząbków/ podsmaża na oliwie
dodaje koncentrat pomidorowy, / ok 3 łyżek/ dalej podsmaża,
aż sie dobrze to połączy ze sobą, następnie dodaje wodę
nieco nieco, miesza cały czas, potem wrzuca pomidory
w sosie własnym z puszki / w sezonie zimowym/, a obecnie świeże pokrojone,
nieco oregano i bazylii a na koniec oliwki.
pokrojone w plasterki. Oczywiście sól też. Potem to wszystko wywala na
makaron
i posypuje serem żółtym lub mozarellą, jak zapomni , że się ciągnie. Potem
miesza jeszcze raz to wszystko w celu
wiadomym, czyli rozpuszczenia się sera.
Smakuje to niezwykle, można sobie to pokropić olejem arganiowym jak kto
posiada, ma przyjemny orzechowy smak, lub tobasco, ja np. lubię z sosem
jalapeno.

Drugi sos robimy na bazie beszamelu.
Do beszamelu dodajemy koncentrat pomidorowy, odrobinę cukru , by złagodzić
smak. Bardzo smaczny sos, nasze dzieci go uwielbiają.
ula.

1. Data: 2001-06-27 14:29:49

Od: <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> (ewentualnie w słoiku).
> Mam nadzieję, że ulitujecie sie i nie pozwolicie, żebym dalej się wstydziła.

Ech, ulitujemy się... :))) Proponuję bardzo prosty, zdrowy, zielono - biały
sos. Mogą być świderki. Potrzebne są brokuły mrożone lub świeże, pieczarki,
krem ze szparagów (gotowiec, ja używam Knorra), jogurt naturalny i dużo ziółek,
np. oregano i bazylia.

Różyczki brokułów ugotuj w osolonej wodzie (jak się woda zacznie gotować to
potrzymaj je kilka minutek, żeby chrupiące były). Pieczarki w plasterkach usmaż
na patelni. W większym garnku według przepisu zrób krem ze szparagów, możesz
dodać do niego trochę jogurtu, a już na pewno dużo ziółek i inne przyprawy
wedle uznania. Jak się już kremik ugotuje to do niego pieczarki i brokuły - to
wszystko jeszcze chwilę razem podgotować i już.

Sos ma piękny zielonkawy kolor, a jak obsypiesz porcyjkę pokrojonymi w małą
kosteczkę czerwonymi pomidorami bądź żółtym parmezanem to już w ogóle będzie
wizualnie i smakowo miodzio.

asiek23 (o wiecznie pustym brzuszku)

1. Data: 2001-06-27 14:57:40

Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik KH <k...@c...ci.pwr.wroc.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3b39d575$...@n...vogel.pl...
> Ktos ma jakiś smaczny pomysł na sos do makaronu?
> Kaśka

moze tak :

rozgrzej oliwe z oliwek, dodaj 1/2 lub 1 cebule drobno pokrojona, chwile
posmaz, nastepnie dorzuc1-2 zabki czosnku pokrojone i kilka kaparow ( z
zalewy wody z sola- a nie z octu) oraz kilka ( kilkanascie) czarnych
oliwek. Do tego pokroj grubo - tak na 4 czesci, pomidory w skorce. Powinno
byc : na 1/2 kg makaronu = 1/2 kg pomidorow ( nie wiecej- bo daja duzo
plynu )
+ bazylia + pietruszka ( tak pol peczka) + sol + pieprz. Po 10 min. sos
gotowy.Na wierzch, juz bez duszenia, mozna dodac jeszcze odrobine swiezej
bazylii i pietruszki i kilka kaparow. Najlepsze z makaronem penne ( skosnie
ciete rurki).

Jola L-L

1. Data: 2001-06-27 19:21:17

Od: "KH" <k...@c...ci.pwr.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziekuję ślicznie!
Idę robic pyszny sos
Mniam, mniam

pozdrowienia
Kaśka

1. Data: 2001-06-28 09:11:46

Od: i...@r...com.pl (Klient - rzeczoznawcyap - info) szukaj wiadomości tego autora

From: Waldemar Krzok

> [...]
> lubisz? Sos
> do makaronu można zrobić ze wszystkiego, znajoma dla dzieci nawet z

Ostatnio zrobiłam (chyba ten) sos - to był jeszcze z tuńczykiem?
Boszsz, jakie to było dobre !!!! Chłopak coraz bardziej mnie kocha
;-)))

--
Maya
"When God made man, she was only testing"

1. Data: 2001-06-28 09:18:35

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> Ostatnio zrobiłam (chyba ten) sos - to był jeszcze z tuńczykiem?
> Boszsz, jakie to było dobre !!!! Chłopak coraz bardziej mnie kocha
> ;-)))

mój był bez delfina, twu tuńczyka. Całkiem całkowicie wegetariański nie
licząc robaków ;-)
Za to jeszcze picatta kurza do tego była.
Ale ten tuńczykowy też nieźle wygląda...

Waldek

1. Data: 2001-06-30 11:31:19

Od: "EuGeniusz Dębski" <e...@d...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Klient - rzeczoznawcyap - info" <i...@r...com.pl>
napisał w wiadomości
p.com.pl...
Sos

> Ostatnio zrobiłam (chyba ten) sos - to był jeszcze z tuńczykiem?
> Boszsz, jakie to było dobre !!!! Chłopak coraz bardziej mnie kocha
> ;-)))
ja go znam. on cię kocha za co innego, nie za sos z Nutelli.

Edede

co zamiast glazury w kuchi?
obiad
obiad