Makutra

1. Data: 2001-12-11 09:29:58

Temat: Makutra
Od: <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kto potrzebuje makutry? Na aukcji allegro ( antyki, szkło i porcelana) jest do
sprzedania "ceramiczna miska do ucierania maku".Hyp

1. Data: 2001-12-11 10:21:27

Temat: Re: Makutra
Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Kto potrzebuje makutry? Na aukcji allegro ( antyki, szkło i porcelana)
jest do
> sprzedania "ceramiczna miska do ucierania maku".Hyp

Minęły czasy makutry...
Mak się mieli w maszynce...
Jak się dokupi specjalne sitko do kręcenia maku to wystarczy zmielić raz...
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2001-12-11 10:50:27

Od: Anna <a...@r...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Minęły czasy makutry...
> Mak się mieli w maszynce...
> Jak się dokupi specjalne sitko do kręcenia maku to wystarczy zmielić raz...

ale makutra nie tylko na mak
o rrrany, pamietam wylizywanie makutry po babcinych wyrobach, to bylo
cos.....

--
anna
http://mitica.w.interia.pl

1. Data: 2001-12-11 11:10:58

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>ale makutra nie tylko na mak
>o rrrany, pamietam wylizywanie makutry po babcinych wyrobach, to bylo
>cos.....

o to-to. Swiete slowa! Makutre nalezy miec do wylizywania!!!!ja
chce!!! chyba podluszcze kogos w Wie ...ciekawe jak ja z takim
ciezarem bym potem do domu wracala...moze na leb se ten garnek
narzuce...modna dama jestem. do tego siatkowe czarne rekawiczki.
do lokci

Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-12-11 11:32:23

Od: "jotbo" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mak się mieli w maszynce...
> Joanna

Ale porównaj roz(u)tarty w makutrze i ten z maszynki - różnica,
jak to co robi zwykły kucharz amator i np. Makłowicz!!!
Wiem co piszę, bo ręce mi mdlały przy mojej babci, ale nie dała
sprofanować procesu przygotowania, szczególnie do kutii.
Przy makowcach dopuszczalne było ułatwienie: pół na pół... :-)))
pozdrawiam Józef

PS.
spotkałem się także ze słowem "donica", co mnie z kolei śmieszyło, bo
niby co? Na kwiaty?

1. Data: 2001-12-11 11:46:02

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>spotkałem się także ze słowem "donica", co mnie z kolei śmieszyło, bo
>niby co? Na kwiaty?

u nas w domu mowilo sie zawsze donica, to przez fason
Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-12-11 12:01:49

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk>
w wiadomosci do grup dyskusyjnych napisala:
> u nas w domu mowilo sie zawsze donica, to przez fason

U mnie tez babcia ucierala rozne rzeczy w donicy.
Chyba to brzmialo bardziej swojsko niz makutra.

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2001-12-11 12:47:44

Od: "Basia" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> U mnie tez babcia ucierala rozne rzeczy w donicy.
> Chyba to brzmialo bardziej swojsko niz makutra.

Ciekawe z jakiego jezyka pochodzi to okreslenie...w polskim sporo jest
roznych nalecialosci, m.in. z niemieckiego.

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2001-12-11 15:09:02

Od: "jotbo" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Takze do Basi, ponizej.

> u nas w domu mowilo sie zawsze donica, to przez fason

Dziadkowie i rodzice pochodza 'ze wschodu', stad dla mnie naturalna
"makutra', a wiele osób z mojego otoczenia, nawet Wroclawia (duzo
Lwowiaków!) nie wiedzialo co to jest i samo brzmienie slowa ich
smieszylo. Dlatego napisalem, co napisalem.
I nawet przez mysl mi nie przyszlo kogokolwiek obrazic.
pozdrawiam Józef

1. Data: 2001-12-11 15:24:27

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 11 Dec 2001 16:09:02 +0100, "jotbo" <j...@p...pl>
wrote:

> [...]
>smieszylo. Dlatego napisalem, co napisalem.
>I nawet przez mysl mi nie przyszlo kogokolwiek obrazic.

a czy ktos sie obrazil??
a ja teraz zobaczylam, ze nie dopisalam fason - naczynia!

trudna do obrazenia Krysia
K.T. - starannie opakowana

Przepis na swiateczne ciasto [humor]
Tak sie zastanawiam