NIE WYBIERAJCIE PO !!!

31. Data: 2007-10-15 11:15:19

Temat: Re: NIE WYBIERAJCIE PO !!!
Od: Fragile <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 15 Paź, 12:57, "Panslavista" <p...@w...pl> wrote:
> "Fragile" <e...@i...pl> wrote in message

ps.com...
> [...]
ps.com...

> Masz coś przeciwko twierdzeniu: "Polska Ojczyzną Polaków"?

Nie. Z tym twierdzeniem sie zgadzam.
Tyle, ze pod tym twierdzeniem probujesz przemycac rowniez inne
poglady, z ktorymi sie nie zgadzam. I chwala nam za to, ze sie we
wszystkim nie zgadzamy...
Problem w tym, ze dzielisz Polakow na lepszych i gorszych, i na kazdym
kroku oceniasz, kto jest Polakiem, a kto nie. Nad polskoscia jest
jeszcze czlowieczenstowo, gdybys juz o tym nie pamietal...

--
Fragile

32. Data: 2007-10-15 11:19:14

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Fragile pisze:

> [...]
> kroku oceniasz, kto jest Polakiem, a kto nie. Nad polskoscia jest
> jeszcze czlowieczenstowo, gdybys juz o tym nie pamietal...

Oj, Fra, co Tobie szkodzi, że on dzieli/ocenia itp. To on. Ty się
spytaj, czy (i którzy) obywatele(!!!) naszego kraju czują się Polakami.
Chyba nie ci od Dni Kultury Żydowskiej czy ci od Heimatu? A skoro się
najwyraźniej nie czują - to dlaczego mamy tego nie zauważać? Bić nie
mamy zamiaru, ale wiedzieć mamy prawo. Nie okłamujmy samych siebie - aby
być Polakiem, trzeba się nim czuć. Obywatelstwo/pochodzenie to jeszcze
nie wszystko, a nawet "dokładnie nic".

--
XL wiosenna

33. Data: 2007-10-15 11:25:50

Temat: Re: Mała, głupia, wkurwiona
Od: Fragile <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 15 Paź, 13:11, Ikselka <i...@p...onet.pl> wrote:

> Chyba nie myślimy o tych samych "trupach" ;-P
> Bo ja za MOJĄ Polskę oddałabym SWOJE życie - aha?

Chyba nie rozumiesz twierdzenia 'po trupach do celu'...
Ale to bylo do przewidzenia - wszystko jedno gdzie, byleby sie
policytowac... Cala Ty ;P
Ja juz wracam pod miotelke... :)

--
Fragile

34. Data: 2007-10-15 11:33:37

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Fragile pisze:

> Chyba nie rozumiesz twierdzenia 'po trupach do celu'...

Rozumiem, tylko go nie uznaję - wbrew pierwszemu wrażeniu, które jest
najczęściej mylące :-)

> Ale to bylo do przewidzenia - wszystko jedno gdzie, byleby sie
> policytowac... Cala Ty ;P

Policytować?

> Ja juz wracam pod miotelke... :)

Myszka? E, nie wyglądasz na taką :-)

--
XL wiosenna

35. Data: 2007-10-15 11:36:27

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Fragile" <e...@i...pl> wrote in message
ps.com...
> [...]
kroku oceniasz, kto jest Polakiem, a kto nie. Nad polskoscia jest
jeszcze czlowieczenstowo, gdybys juz o tym nie pamietal...

Nie ucz mnie zasad uniwersalnych. A reszta wynika bezpośrednio z wyżej
napisanego twierdzenia. Ksenofobia w Polsce nigdy nie była silna, a jest
całkiem zdrowym zachowaniem.
Nie dzielę Polaków, odzielam za to Polaków od ich wrogów - do czego mam
pełne prawo i obowiązek.

36. Data: 2007-10-15 11:41:30

Od: "JaKasia" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ikselka" <i...@p...onet.pl>

> Oj, Fra, co Tobie szkodzi, że on dzieli/ocenia itp. To on. Ty się spytaj,
> czy (i którzy) obywatele(!!!) naszego kraju czują się Polakami. Chyba nie
> ci od Dni Kultury Żydowskiej czy ci od Heimatu?

Tia... oraz nie ci od kultury łuzyckiej, nie ci od kultury cygańskiej,
nie ci od kultury żuławskiej, łemskiej, ...

Kurde, gdyby tak klasyfikowano wszędzie, to np. Kanada straciłaby
jakie 9/10 swoich obywateli!

> A skoro się najwyraźniej nie czują - to dlaczego mamy tego nie zauważać?
> Bić nie mamy zamiaru, ale wiedzieć mamy prawo.

Niestety Polacy mają taki nawyk mówienia za kogoś co on czuje
(kim się czuje).

> Nie okłamujmy samych siebie - aby być Polakiem, trzeba się nim czuć.
> Obywatelstwo/pochodzenie to jeszcze nie wszystko, a nawet "dokładnie nic".

W Kanadzie jednym z celów państwowych jest kultywowanie wielonarodowosci.
Będąc Kanadyjczykiem jestes ceniony za to, że czujesz się równoczesnie
Hindusem, Żydem, Indianinem...

A u nas w zascianku musisz zaprzeczyc swoim waznym emocjom.
"Zeby zaskarbić sobie wzgledy ojca, nalezy sie odwrócic od matki. "
Chore. Polska Panslavisty to pokurcz.

- JaKasia

37. Data: 2007-10-15 12:01:08

Od: "JaKasia" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Panslavista" napisał w wiadomości

> Nie dzielę Polaków, odzielam za to Polaków od ich wrogów - do czego mam
> pełne prawo i obowiązek.

Tych wrogów sam tworzysz, najpierw we własnej wyobraźni,
a potem w rzeczywistosci (nawet owieczka się wkurzy,
gdy bedziesz ją uporczywie wyzywac od baranów).

A potem cała energia narodu skierowana zostaje na szturchania
z sąsiadami, zamiast na kulture, sztukę czy rozwoj ekonomiczny.

Głupie, szkodliwe, niemoralne!

- JaKasia

38. Data: 2007-10-15 12:08:12

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

JaKasia pisze:
> Użytkownik "Ikselka" <i...@p...onet.pl>

> Tia... oraz nie ci od kultury łuzyckiej, nie ci od kultury cygańskiej,
> nie ci od kultury żuławskiej, łemskiej, ...

Ja wymieniłam dokładnie TE dwie grupy - są one niesłychanie aktywne w
manifestowaniu właśnie swojej nie-polskości. Ale też nie mowie, że im
nie wolno. Chodziło mi o zupełnie coś innego przecież.

> Kurde, gdyby tak klasyfikowano wszędzie, to np. Kanada straciłaby
> jakie 9/10 swoich obywateli!

Dlaczego miałaby stracić obywateli? Czy my wyrzucamy kogokolwiek? A mamy
zamiar?

> Niestety Polacy mają taki nawyk mówienia za kogoś co on czuje
> (kim się czuje).

Czyli jednak też rozgraniczasz Polaków od nie-Polaków? ;-P

> W Kanadzie jednym z celów państwowych jest kultywowanie wielonarodowosci.
> Będąc Kanadyjczykiem jestes ceniony za to, że czujesz się równoczesnie
> Hindusem, Żydem, Indianinem...

Kanada to były kolonie. To nie stare, zasiedziałe państwo, jak Polska.
Tam są inne uwarunkowania - i narodowościowe, i każde inne.

> A u nas w zascianku musisz zaprzeczyc swoim waznym emocjom.
> "Zeby zaskarbić sobie wzgledy ojca, nalezy sie odwrócic od matki. "
> Chore. Polska Panslavisty to pokurcz.

Nie zajmuję się Jego Polską. Niekoniecznie jest taka, jak moja. Ale to
nas nie dzieli. I to samo czuję w stosunku do innych. Nie atakuj mnie
pod kątem moich rzekomych podziałowych poglądów, bo takich nie mam. Ja
zauważam pewne zjawiska, które mnie niepokoją i to wszystko. Mam prawo
się niepokoić? - mam.

--
XL wiosenna

39. Data: 2007-10-15 12:24:27

Od: "JaKasia" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ikselka" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Ja wymieniłam dokładnie TE dwie grupy - są one niesłychanie aktywne w
> manifestowaniu właśnie swojej nie-polskości.

Naprawdę?
Nie-polskosci czy moze po prostu swojej narodowej przynaleznosci?
To nie to samo!

> Ale też nie mowie, że im nie wolno. Chodziło mi o zupełnie coś innego
> przecież.

Wyglada na to, ze im jednak nie wolno,
bo to jest rozumiane jako nie-polskość.

> Dlaczego miałaby stracić obywateli? Czy my wyrzucamy kogokolwiek? A mamy
> zamiar?

Zdarzało sie w historii...

> Czyli jednak też rozgraniczasz Polaków od nie-Polaków? ;-P

Poprawiam się: "Polacy-Polacy" mają ten nawyk. :)
Inaczej - Polacy Panslavisty.

> (...)Nie atakuj mnie pod kątem moich rzekomych podziałowych poglądów, bo
> takich nie mam.

Ja w tej rozmowie ani słowa o tobie wszak. :)

> Ja zauważam pewne zjawiska, które mnie niepokoją i to wszystko. Mam prawo
> się niepokoić? - mam.

Masz.

- JaKasia

40. Data: 2007-10-15 12:37:42

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

JaKasia pisze:
> Użytkownik "Ikselka" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Naprawdę?
> Nie-polskosci czy moze po prostu swojej narodowej przynaleznosci?
> To nie to samo!

Manifestowanie narodowej przynależności - pięknie. Ale czy tylko o to
chodzi? Występy na scenie, happeningi, festiwale - sama radość. Ja się
zawsze zastanawiam, kiedy w Krakowie odbędą się wreszcie Dni Kultury
Polskiej... To tak na marginesie ;-P

> Wyglada na to, ze im jednak nie wolno,
> bo to jest rozumiane jako nie-polskość.

> Zdarzało sie w historii...

Mówisz o wypędzeniu Arian? Ale to była sprawa przekonań religijnych
raczej. Żadne inne wypędzenie mi do głowy nie przychodzi.
Raczej sprowadzenie (np. Krzyżaków, Tatarów) ;-P

> Poprawiam się: "Polacy-Polacy" mają ten nawyk. :)
> Inaczej - Polacy Panslavisty.

Polacy Panslavisty to pewna jego wizja. Czy się ziści - to zależy też
(na szczęście czy niestety - nie wypowiem się) od tych nie-Panslavisty :-)

> Ja w tej rozmowie ani słowa o tobie wszak. :)

Aha. Gdyby nawet, to i tak o nic się nie obrażam.

> Masz.

No i wszystko na ten temat :-)

--
XL wiosenna