Mała, lekka kosiarka spalinowa

1. Data: 2008-05-18 06:42:41

Temat: Mała, lekka kosiarka spalinowa
Od: "bluszcz" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
od kilku dni czeszę internet i nie mogę znaleźć konkretnych odpowiedzi.
Moja kosiarka elektryczna powoli się kończy i rozglądam się za nową. Podczas
eksploatacji kosiarki elektrycznej (5 arów, dość dużo krzewów) mocno dał mi
się we znaki kabel.
Kupując nową kosiarkę chciałbym pozbyć się kabla, ale dobrze by było
zachować małą wagę kosiarki, co zapewniłoby jej zwrotność przy manewrowaniu
wokół krzewów. Oczywiście kosz musi być.

Co byście polecili?

--
pzdr
bluszcz

2. Data: 2008-05-18 19:26:37

Temat: Re: Mała, lekka kosiarka spalinowa
Od: "Tatko" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bluszcz wrote:
> [...]
> zachować małą wagę kosiarki, co zapewniłoby jej zwrotność przy
> manewrowaniu wokół krzewów. Oczywiście kosz musi być.

http://www.agrocentrum.opole.pl/go/_category/?idc=id
_15&order=3

http://www.sklepwojcik.pl/?k=0&pr=19

3. Data: 2008-05-19 12:17:10

Od: "Tomek G" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pamiętaj, że spalinowa bedzie głośniej pracować i smrodzić spalinami, nie
mówiąc już o ekonomice zakupu i użytkowania - ja na 12 arach wybrałem
upierdliwość kabla + kosa spalinowa na trudniej dostępne miejsca.
TG

4. Data: 2008-05-19 14:54:38

Od: "bluszcz" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomek G" <t...@p...onet.pl> napisał

> Pamiętaj, że spalinowa bedzie głośniej pracować i smrodzić spalinami...

No właśnie, jest rozwiązanie *prawie* idealne - kosiarka akumulatorowa.
Tylko obawiam się, że trzeba będzie co chwile ładować i koszenie będzie
trwało całą sobotę.
Może ktoś ma taką kosiarkę i podzieli się wrażeniami.

--
pzdr
bluszcz

5. Data: 2008-05-19 20:39:15

Od: "Jan" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "bluszcz" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

...kosiarka akumulatorowa.
> Tylko obawiam się, że trzeba będzie co chwile ładować i koszenie będzie
> trwało całą sobotę.
> Może ktoś ma taką kosiarkę i podzieli się wrażeniami.
Ja mam....
Jak aku OK, można kosić 50 min. 2 aku kupuję co 3 lata. Oryginalne, wstyd
powiedziec o cenie... Teraz kupuje po 100 zł/szt. Oryginalne były japońskie,
teraz mam... z drugiej strony morza japońskiego...:)
Ostatnio padła mi automatyka ładowania, to siedzę i się głowię... Kosiarka
ma z 8 lat... Model RC47. Husqvarna już nie produkowana... Koszę 15-letnim
Flymo, z silnikiem Tec. Wszyscy mówią, że to zły silnik :) A ja koszę i
tylko raz na 2 lata dolewam oleju... Ale właśnie jest mała 47 cm. I za nic
nie chce paść...
Pozdrowienia
Jan

6. Data: 2008-05-20 07:42:44

Od: Piotr Kieracinski <p...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

bluszcz pisze:

> [...]
> zachować małą wagę kosiarki, co zapewniłoby jej zwrotność przy
> manewrowaniu wokół krzewów. Oczywiście kosz musi być.

spalinowa - to jasne i bez dyskusji (daj spokoj z akumulatorem, jak
chcesz miec spokoj z kosiarka, no, chyba ze masz duuuuzooo czasu); na 5
arow wypadaloby z napedem, ale bedzie problem ze zwrotnoscia wsrod
krzewow (nawet przy tylnym napedzie).
Zatem: dobry silnik, min. 5 KM, bez napedu, za to duze tylne kola.
Niestety, kosz i zwrotnosc tez nie ida w parze - bardziej zwrotne sa
kosiarki bez kosza (mniejsze, nic z tylu nie dynda...).

Piotrek

7. Data: 2008-05-20 08:35:03

Od: Panslavista <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 18 Maj, 08:42, "bluszcz" <a...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
> zachować małą wagę kosiarki, co zapewniłoby jej zwrotność przy manewrowaniu
> wokół krzewów. Oczywiście kosz musi być.

Dowolną spalinówkę z napędem na przednie koła - można lawirować
pomiędzy rabatkami i krzewami naciskając na rączkę kosiarki i unosząc
przednie, napędzane paskiem koła.
Jeżeli masz równą i ucywilizowaną już powietrzchnię trawnika
najlepsza będzie kosiarka wrzecionowa - nawet elektryczna - daje
najlepsze "angielskie" koszenie. Inne zalety - mulczowanie i
odłączalny kosz - niektóre mielą trawę i nie jest potrzebny zbiór
skoszonej masy, zwłaszcza przy częstym (dwa razy na tydzień lub trzy
razy na dwa tygodnie) koszeniu. Masa ta staje się naturalnym nawozem
ekologicznym.

8. Data: 2008-05-20 15:33:56

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan[...]vista pisze:
[...]
> [...]
> skoszonej masy, zwłaszcza przy częstym (dwa razy na tydzień lub trzy
> razy na dwa tygodnie) koszeniu. Masa ta staje się naturalnym nawozem

Lubię twoje porady.
:-)
To jeszcze napisz co kupić i co trzeba zrobić z tym trawnikiem jak się
wróci z 3-4 tyg. urlopu.
--
pozdr. Jerzy

9. Data: 2008-05-20 22:38:43

Od: Panslavista <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 20 Maj, 17:33, JerzyN <0...@m...pl> wrote:
> Pan[...]vista pisze:
> [...]
>
> Lubię twoje porady.
> :-)
> To jeszcze napisz co kupić i co trzeba zrobić z tym trawnikiem jak się
> wróci z 3-4 tyg. urlopu.
> --
> pozdr. Jerzy

Nająć chłopaka z sąsiedztwa.

Liście śliwy, narośla
Prośba o przetłumaczenie na niemiecki slowa "ukorzeniacz"
Przycinanie dzikiej róży
Sprzedawca sprzedaje
Zawilce ogrodowe - wzeszły już?