Małe pytanko o Lakcid

1. Data: 2002-08-16 20:30:36

Temat: Małe pytanko o Lakcid
Od: "Iwona Gala" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie !

Czy Ktos z Was mógłby mi udzielic informacji na ponizsze pytania:
1) Kiedy i jak długo konieczne jest podawanie Lakcidu - w czasie
przyjmowania antybiotyku czy tez tylko i wyłacznie po jego
skończeniu - może jeszcze inaczej ? (chodzi tu o dzieci 1 - 6 lat )
2) Czy przed jego podaniem trzeba go najpierw 1 - 1,5 godz. wcześniej
rozpuścić, jeśli tak to w jakim celu aż 1 - 1,5 wcześniej ?? Czy
chodzi tu o to by w tym właśnie czasie zawarte w nim bakterie
namnożyły się i dojrzały, i w tym momencie dopiero były gotowe do
spełnienia swojej roli ??

Mamy mały dylemacik na pl.soc.dzieci i ma nadzieje, że nam pomożecie.

Z góry dziękuje i pozdrawiam
Iwona

2. Data: 2002-08-17 19:36:03

Temat: Re: Małe pytanko o Lakcid
Od: "Edyta" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

W tej chwili w sprzedaży jest''Lacidofil''jest on w kapsułkach co ułatwia w
podaniu leku.Otóż lacidofil to to samo co lakcid. Co do dawkowania tego
leku to raczej trzeba go stosować tak długo jak antybiotyk.

Pozdrawiam-Edyta

3. Data: 2002-08-18 00:42:23

Od: "Marek Li" <M...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Iwona Gala <i...@p...onet.pl> w artykule
news:ajjn8p$5o3$2@news.tpi.pl pisze...

> 1) Kiedy i jak długo konieczne jest podawanie Lakcidu - w czasie
> przyjmowania antybiotyku czy tez tylko i wyłacznie po jego
> skończeniu - może jeszcze inaczej ? (chodzi tu o dzieci 1 - 6 lat )

Nie ma bezwzględnej zasady: w trakcie czy po. Są różne "szkoły". W
jednej z publikacji podano, że najwłaściwszym czasem jest okres po
zakończonej antybiotykoterapii. Jako podstawę takiego twierdzenia
podano, że zmniejsza sie w ten sposób ryzyko narastania
antybiotykooporności. Nie jest to jednak jak wyż napisalem bezwzględna
zasada. Jeśli występuja objawy "wytłuczenia" flory jelitowej w trakcie
przyjmowania antybiotyku, to podaje się go już wtedy:-)

> [...]
> chodzi tu o to by w tym właśnie czasie zawarte w nim bakterie
> namnożyły się i dojrzały, i w tym momencie dopiero były gotowe do

Pierwsze słyszę 8- ] W przewodzie pokarmowym mają chyba lepsze warunki
do dzielenia się niż w szkle.

Marek Li

4. Data: 2002-08-19 07:18:25

Od: "Iwona Gala" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Edyta" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
tego
> leku to raczej trzeba go stosować tak długo jak antybiotyk.

Witam również !

Hm... to co napisałaś to mnie osobiście akurat nie pociesza, gdyż moja
córcia nie toleruje wszelkich kapsułek, tabletek ( jeśli nie są
rozkruszone oczywiście ) ale dzięki bardzo za odpowiedz. Mam tylko
nadzieje że nie wycofają ze sprzedaży Lakcidu - przynajmniej jeszcze
nie teraz.

Pozdrawiam
Iwona

5. Data: 2002-08-19 08:20:50

Od: "Iwona Gala" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek Li" <M...@w...pl> napisał w wiadomości

Witam

> [...]
> Jeśli występuja objawy "wytłuczenia" flory jelitowej w trakcie
> przyjmowania antybiotyku, to podaje się go już wtedy:-)

I dokładnie tak podzielone są zdania. Z tym, że każda "strona" myśli
że to tylko ona ma racje, a tym czasem obydwie ja maja tylko w różnych
przypadkach :-)))

> Pierwsze słyszę 8- ] W przewodzie pokarmowym mają chyba lepsze
> [...]

Ja tez pierwszy raz o tym słyszę, wiec dlatego pytam. W jednej z
wypowiedzi na pl.soc.dzieci napisano: "z tym lakcidem jest tak: świeżo
zalany wodą "przypomina"strukturą bakterii mleko lekko skwaśniałe,
zalany i odstawiony na -1,5 godziny - mleko ssiadłe.
Innymi słowy chodzi o mamnożenie się i dojrzenie bakteri zaw. w
Lakcidzie zanim go podamy "
Z kolei Szanowna kol. Edyta pisze: "W tej chwili w sprzedaży
jest''Lacidofil''jest on w kapsułkach co ułatwia w
podaniu leku.Otóż lacidofil to to samo co lakcid... " ciach.
Jeśli poprzednia wypowiedź jest słuszna to czy w takim razie kapsułki
też trzeba rozpuszczać ( :-))) )????? Jesli jest to to samo co Lakcid
to jak ją rozpuścić ?? Można jeszcze ewentualnie wylać z niej
zawartość ale nie wiem czy jest to dobry pomysł - co innego wysypać z
kapsułki proszek a co innego wyląc z niej zawartość. Może się mylę ??

Pozdrawiam
Iwona

6. Data: 2002-08-19 21:02:02

Od: "Marek Li" <M...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Iwona Gala <i...@p...onet.pl> w artykule
news:ajq9n5$i59$1@news.tpi.pl pisze...

> [...]
> zalany i odstawiony na -1,5 godziny - mleko ssiadłe.
> Innymi słowy chodzi o mamnożenie się i dojrzenie bakteri zaw. w

Nie mam teraz możliwości sprawdzenia co jest oprócz liofilizowanych
bakterii w Lakcidzie. Jeśli są tam substancje mogące uchodzić za
pożywkę dla nich, to możliwe, że przygotowanie wcześniej przed podaniem
preparatu można wiązać z namnożeniem bakterii, ale z drugiej strony, to
podziały komórek bakteryjnych nie zachodzą aż tak szybko, wiec raczej
nie uwierzyłbym, że to prawda. Czas 1.5h jest stanowczo za krotki
IMVHO:-)

> [...]
> zawartość ale nie wiem czy jest to dobry pomysł - co innego wysypać z
> kapsułki proszek a co innego wyląc z niej zawartość. Może się mylę ??

Nie:-) Kapsułki zostały przygotowane (zresztą jak w przypadku innych
leków), między innymi by zawartość wydostawała się w odpowiedniej części
przewodu pokarmowego. Tam, gdzie dla zawartych w leku bakterii jest
korzystne środowisko. Dlatego powinno się je łykać. Chyba, że dziecko
nie bardzo można do tego nakłonić;-) W akurat tym przypadku (Lacidofil)
lub podobnym (Trilac) nie obawiałbym się i zawartość w celu możliwości
przyjęcia rozpuszczał zawartość przed podaniem w wodzie. Zdając sobie
przy tym sprawę, że działanie będzie słabsze, bo część bakterii "padnie"
w soku żołądkowym.
Oczywiście to co wyżej tyczy tylko takich leków. Ogólnie jeśli coś jest
w kapsułce, czyli formie niepodzielnej, na dodatek nie ma rowka (jeśli
tabletka) oznacza, że producent wziął pod uwagę jedyną możliwość
przyjmowania - czyli w całości.
Na marginesie - znam dwa przypadki, kiedy chorzy kosztem angażowania
specjalnych "sił" nieświadomie niszczyli specyficzną konstrukcję leku.
Pierwszy, to zdarzenie kiedy chora prosiła swoją doktor z poradni
diabetologicznej, by zmieniła jej lek (Glibenese GITS - ma specjalna
konstrukcję, w której przez laserowo wiercony otworek wydobywa się lek
mając utrzymać jego w miarę stabilne osoczowe stężenie), bo ona nie ma
już siły ciągle zdrapywać tej osłonki :-); drugi - kiedy chora zmuszała
męża, by obcęgami rozłupywał Isoptin SRE (lek specjalnie zrobiony w
formie długouwalniającej się, tłoczone tabletki pod wysokim ciśnieniem i
w kształcie pałeczki, utrudniającej próby nawet celowego
rozłupywania):-)

Marek Li

7. Data: 2002-08-20 07:56:22

Od: "Dorota P." <d...@d...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Marek Li napisał:
> Pierwsze słyszę 8- ] W przewodzie pokarmowym mają chyba lepsze warunki
> do dzielenia się niż w szkle.

Z tym odstaniem chodziło konkretnie o niemolęta.
Może masz pod ręką (albo ktoś inny) ulotkę tego leku?
Na niej wyraźnie było napisane, żeby odstawić zalane
wodą na pół godziny (circa 2 lata temu).
To samo zaleciła nam wyraźnie neonatolog
tłumacząc to krótkim przewodem pokarmowym
pacjenta :)

Pozdrawiam,
Dorota

dobry okulista w Krakowie ?
octan cyproteron, hirsutyzm, zakrzepica...
Clotrimazol, Mirena, grzybica pochwy
toczeń
Pole powierzchni ciala