Malowanie fug

1. Data: 2004-04-01 08:25:20

Temat: Malowanie fug
Od: "vogel" <v...@v...com> szukaj wiadomości tego autora

Cześć Wszystkim.

Moje pytanie dotyczy możliwości malowania starych fug. Wygląda to tak że w
mieszkaniu które kupiłem w WC znajdują się jasne płytki z białymi fugami,
które po prostu z szarzały. Ponoć można takie fugi odświeżyć poprzez
malowanie. W związku z tym mam pytanie czy malowanie starych, istniejących
fug jest praktykowane. Jeżeli tak to czy istnieją specjalne farby, barwniki
do malowania fug, jaka technologie się stosuje i czym się myje, odtłuszcza
stare fugi. Jeszcze jedno naniesiona farba musi być na tyle trwała aby przy
myciu nie schodziła odsłaniając oryginalna fugę. Przyznam że dla kontrastu
planuje jakiś ciemniejszy kolor niż biały aby nie ryzykować że jasny kolor
może przepuszczać stare zabrudzenia.
Pozdrawiam.

1. Data: 2004-04-01 08:46:25

Temat: Re: Malowanie fug
Od: "szanna1" <s...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "vogel" <v...@v...com> napisał w wiadomości
> [...]
> planuje jakiś ciemniejszy kolor niż biały aby nie ryzykować że jasny kolor

Jest specjalny środek do malowania fug. Po tym polecam pomalować atlasem -
delfin do zabezpieczania fug. Białe fugi po tym środku bedą ociupinę
przyżółcone(ogólnie wychodzi biały)
Ania

1. Data: 2004-04-01 11:15:45

Od: "Mariusz Wołek" <m...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

"vogel" <v...@v...com> wrote in message
> [...]
> mieszkaniu które kupiłem w WC znajdują się jasne płytki z białymi fugami,
> które po prostu z szarzały. Ponoć można takie fugi odświeżyć poprzez

Może spróbuj przeczyścić preparatem do czyszczenia fug? W Castoramie był
swego czasu preparat "Czyste fugi"

Zaslav

1. Data: 2004-04-01 12:56:34

Od: Hanka Skwarczyńska <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "vogel" <v...@v...com> napisał w wiadomości
> [...]czy istnieją specjalne farby, barwniki do malowania fug[...]

Są rozmaite smarowidła do czyszczenia (nie malowania) fug, ostatnio
widziałam nawet takie w formie pisaka - szczyt luksusu. Do faktycznego
malowania polecał mi kiedyś doradca techniczny Mapei specyfik pod nazwą
"Vernicetta", ale nie udało mi się tego znaleźć ani na żywo, ani w sieci.
Tak czy inaczej marne szanse, że na starej, brudnej, zakamienionej,
zatłuszczonej itp. fudze cokolwiek się na dłużej utrzyma, więc raczej patrz
punkt pierwszy. A potem ewentualnie rzeczywiście impregnat.

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE.

1. Data: 2004-04-04 08:41:52

Od: "vogel" <v...@v...com> szukaj wiadomości tego autora

...ciach...
> Jest specjalny środek do malowania fug. Po tym polecam pomalować atlasem -
> delfin do zabezpieczania fug. Białe fugi po tym środku bedą ociupinę
> przyżółcone(ogólnie wychodzi biały)
> Ania

Witam.
Zalezy mi bardziej na zmianie kolru z białego na jakis inny, może zieleń
brąz, jeszcze niewiem, ale na pewno nie biały. Co do atlasu to faktycznie
będe musiał to czymś buzniej zabezpieczyć.
Pzdr.

1. Data: 2004-04-04 08:42:04

Od: "vogel" <v...@v...com> szukaj wiadomości tego autora

...ciach...
> [...]
> malowania polecał mi kiedyś doradca techniczny Mapei specyfik pod nazwą
> "Vernicetta", ale nie udało mi się tego znaleźć ani na żywo, ani w sieci.

Nie jestem przekonany do pisaków, tym bardziej że te malowidła mogą z czasem
zejść w trakcie mycia płytek.

> [...]
patrz
> punkt pierwszy. A potem ewentualnie rzeczywiście impregnat.

Zabrzmiało to brutalnie "...starej, brudnej, zakamienionej, zatłuszczonej
itp. fudze..." ale tak podejrzewałem że nie bedzie łatwo. Chyba faktycznie,
moje poszukiwania skończa się na konsultacji z fachowcami z "branzy fug" a w
ostateczności chyba pkt.1 i impregnat.

Pzdr.

1. Data: 2004-04-04 08:42:16

Od: "vogel" <v...@v...com> szukaj wiadomości tego autora

...ciach...
> Może spróbuj przeczyścić preparatem do czyszczenia fug? W Castoramie był
> swego czasu preparat "Czyste fugi"

Bardziej interesuje mnie zmiana kolru istniejacych fug, niż ich wybielenie.
Pzdr.

1. Data: 2004-04-05 06:54:06

Od: Hanka Skwarczyńska <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...] Bardziej interesuje mnie zmiana kolru istniejacych fug,
> niż ich wybielenie[...]

No to możesz zaryzykować tę vernicettę (jeśli w ogóle istnieje ;), ale ja
bym szczerze mówiąc wydrapała i zafugowała na nowo. Na istniejącą fugę
możesz położyć najwyżej bardzo cienką warstwę czegokolwiek i nie bardzo chce
mi się wierzyć, że to się na dłuższą metę utrzyma.

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE.

1. Data: 2004-04-05 12:18:35

Od: " 666" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Był środek 'Ultrament' do renowacji fug w określonym kolorze, może poszukaj.
Alw zmianę koloru kiepsko widzę.
Najlepszym czyścicielem fug jest chlorek, czyli bielinka, ace, clorox itp.
Praca w rękawicach i najlepiej maseczce!
JaC

1. Data: 2004-04-05 17:54:39

Od: "vogel" <v...@v...com> szukaj wiadomości tego autora

...ciach...

> [...]
chce
> mi się wierzyć, że to się na dłuższą metę utrzyma.

Obawiam się że przy usowaniu starej fugi, prędzej czy póżniej uszkodzi sie
któraś płytka a tego bym nie chciał.
Pzdr.

(NTG) Już wiosna ! Zasadż swoje drzewo!
Odkurzacz