Malowanie 'jednokrotne'

1. Data: 2005-04-11 05:44:21

Temat: Malowanie 'jednokrotne'
Od: "Beer" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam Szanownych Grupowiczów!

Kłopot :(
Kiedyś malowałem kilka pomieszczeć farbą Dulux Once i wszystko
było OK. Teraz niestety kicha ;(
Postawiłem ściankę z regipsu. Zagruntowałem (grunt Kreisel
rozcieńczony w stosunku ~1:1), przeczekałem dzionek, coby
ładnie przyschło. Kupiłem porządny wałek, farbę Dulux Once
(i Dulux Kolory Świata - na drugą ścianę).
No i jazda. Zacząłem od Kolorów Świata. Wszystko piknie!
Mimo, że piszą o dwukrotnym malowaniu, to kryła tak ładnie,
że gdyby nie lokalne niedoróbki w przygotowaniu ściany, mógłbym
sobie darować drugi raz.
No i biorę 'łansa'. Pomalowałem. Krycie raczej "słabo średnie".
Ale nie to mnie zdrzaźniło. Smugi po wałku !!! To jest masakra!
Niemal każde pociągnięcie wałka zostawiło swój ślad! Ściana jest
kosmicznie niejednolita pod względem stopnia matu (blasku? :) )
Pytanko: CO Z TYM ROBIĆ? :(
Są jakieś środki (jakieś pasty, emulsje, mydła...), które nadałyby
ścianie w miarę jednolity mat? Nie mówię tu o "cudownym środku" -
- niechby chociaż w części poprawiło stan.

Aha - infolinia Dulux nie działa :[
Będę próbował później.

2. Data: 2005-04-11 21:55:40

Temat: Re: Malowanie 'jednokrotne'
Od: --+ sA+An +-- <s...@6...il> szukaj wiadomości tego autora

Beer napisał(a):

> No i biorę 'łansa'. Pomalowałem. Krycie raczej "słabo średnie".
> Ale nie to mnie zdrzaźniło. Smugi po wałku !!!

Ja przepraszam najmocniej, ale tym gównem się nie maluje :>
Teraz to sobie kup normalną farbę, siatkę do gładzi, przetrzyj siatką
śćianę aż do uzyskania jednolitej faktury i pomaluj jeszcze raz, już
normalną farbą. I ciesz się z ładnej ściany.

Hej!

3. Data: 2005-04-12 09:55:42

Od: "Laris" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik --+ sA+An +-- <s...@6...il> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:d3eroo$eeg$...@k...task.gda.pl...

> Ja przepraszam najmocniej, ale tym gównem się nie maluje :>

> A czym sie maluje i dlaczego ta farba jest wg Ciebie gowniana?

pozdrawiam
Laris

4. Data: 2005-04-12 09:58:05

Od: "Laris" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Beer <d...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:d3d2q9$bl4$...@n...onet.pl...

> Zagruntowałem (grunt Kreisel
> rozcieńczony w stosunku ~1:1),

A tak z ciekawosci, to dlaczego nie grunt duluxa? Tak sie zastanawiam.
Normalnie jest w ofercie, a bardzo malo (chyba) osob go uzywa. Tez jest
gowniany :>?

pozdrawiam
Laris

5. Data: 2005-04-12 10:55:50

Od: Sierp <s...@s...sierp.net> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 12 Apr 2005 11:55:42 +0200
"Laris" <o...@p...onet.pl> wrote:

> A czym sie maluje i dlaczego ta farba jest wg Ciebie gowniana?

staraj sie nie pisac w cytacie...
anyway - maluje sie normalnymi farbami, nie once'ami
a dlaczego? archiwum prawde ci powie
http://groups.google.pl/

Sierp

6. Data: 2005-04-12 12:48:15

Od: "wk" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> śćianę aż do uzyskania jednolitej faktury i pomaluj jeszcze raz, już
> normalną farbą. I ciesz się z ładnej ściany.

Ja mam DULUXem malowane i jest rewelacyjnie. Intuicja podpowiada mi że
kupiłeś farbę produkowaną dla supermarketów, która nie jest tym samym duluxem.

WK

7. Data: 2005-04-12 12:59:38

Od: "Laris" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik wk <w...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:d3gg2f$6qq$...@i...gazeta.pl...

> Ja mam DULUXem malowane i jest rewelacyjnie. Intuicja podpowiada mi że
> kupiłeś farbę produkowaną dla supermarketów, która nie jest tym samym
duluxem.

A jak rozroznic duluxa marketowego od sklepowego :)?

pozdrawiam
Laris

8. Data: 2005-04-15 05:14:03

Od: "Beer" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"--+ sA+An +--" napisał:

> [...]
> śćianę aż do uzyskania jednolitej faktury i pomaluj jeszcze raz, już
> normalną farbą. I ciesz się z ładnej ściany.

No i chyba masz rację. Tak też zrobię.
Farbę 'normalną' już kupiłem. Teraz tylko pytanko: po przetarciu siatką
czy papierem skaszanionej ściany (rozumiem, że chodzi tylko o
"zmatowienie" a nie o całkowite starcie?) powinienem znowu potraktować
ścianę gruntem? Czy tylko umyć?

9. Data: 2005-04-15 08:51:09

Od: --+ sA+An +-- <s...@6...il> szukaj wiadomości tego autora

Beer napisał(a):

Teraz tylko pytanko: po przetarciu siatką
> czy papierem skaszanionej ściany (rozumiem, że chodzi tylko o
> "zmatowienie" a nie o całkowite starcie?) powinienem znowu potraktować
> ścianę gruntem? Czy tylko umyć?

Tylko zmatowić. Potem odpylić ścianę (szczotka, szmatka lekko wilgotna)
i zagruntować - są niestety sprzeczne opinie na temat zachowywania się
farby na gruncie np. ATLASA, więc uważaj, a najlepiej przegooglaj i
maluj! Powodzenia!

10. Data: 2005-04-15 09:28:49

Od: --+ sA+An +-- <s...@6...il> szukaj wiadomości tego autora

wk napisał(a):

> Ja mam DULUXem malowane i jest rewelacyjnie. Intuicja podpowiada mi że
> kupiłeś farbę produkowaną dla supermarketów, która nie jest tym samym duluxem.
>
> WK

Ja nic nie kupowałem. Mój ojciec jest chemikiem i badali kiedyś w
laboratorium właściwości tych farb (i innych również). Najlepiej w
kategorii krycia wypadły farby KEIM.
łansy niestety b. szybko płowiały w komorze starzeniowej, za to były
wydajne co do grubości warstwy. Niestety są niejednorodne w masie nawet
po dokładnym wymieszaniu (to zdaje sie właśnie problem kol. Beer'a).

A tak już ode mnie, "łansy" jako gęsta farba absorbują podczas mieszania
bąbelki powietrza i nie wypuszczają ich. Skutek po pomalowaniu - małe,
widoczne z bliska krążki.

pozdrawiam.

P.S. A może oni do badań w supermarkecie kupili te farby? :>>>>>

Pralka Indesit WISE 107PL - pytanie do użytkowników
piekarnik i lodówka
wybór telewizora i dvd - LG czy Samsung ?
lodówka Ariston?
Okno lazienka intymnosc