Malowanie kafelek w łazience !

1. Data: 2004-08-23 11:45:28

Temat: Malowanie kafelek w łazience !
Od: "VigoX" <v...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej!

Z braku kasy a checi upiekszenia łazienki wpadlem na pomysl!
Mam w łazience stare kafle (komuniastyczna ohyda). Wymyslilem zeby je ..
pomalowac.

Moje pytanie jest takie: jakim sposobem moglbym zmatowac szkliwo kafelek
(celem pozniejszego pokrycia ich farba bo na szkliwie raczej nic nie
pomaluje)?
Czy ktos juz cos slyszal o takich praktykach?

Pozdrawiam i prosze sie nie smiac.

Vx

1. Data: 2004-08-23 12:07:25

Temat: Re: Malowanie kafelek w łazience !
Od: "Jarek P." <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

"VigoX" <v...@o...pl> wrote in message

> [...]
> pomaluje)?
> Czy ktos juz cos slyszal o takich praktykach?

To zalezy, jaki efekt chcesz uzyskać. Najprościej zmatowić je
młotkiem, tyle, że osiągnięta faktura może Ci nie odpowiadać ;-)
Całkiem niezłe efekty może tez dać stalowa (stalowa! nie żadne byle
gówno) szczotka załozona na szybkoobrotową wiertarkę, zwłaszcza jeśli
to stare płytki.
A jeśli chodzi jedynie o zwiększenie przyczepności farby, to może nic
nie matowić a jedynie zagruntować? Choćby unigruntem? Co prawda
preparat jest trochę do czego innego, ale z ceramicznym szkliwem
wydaje mi się, że będzie dobrze wiązał.

J.

1. Data: 2004-08-23 12:39:12

Od: "elkn" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Poszukaj przedstawiciela Tikkurilli (chyba tak się to pisze) w okolicy -
kiedyś rozmawiałam z jedym o podobnym problemie i dobrał mi farby - podkład
i farbę na taka powierzchnię. Ale to było dawno i już nie pamiętam nazw :-((

1. Data: 2004-08-23 13:14:03

Od: "VigoX" <v...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "elkn" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadości:
> [...]
podkład
> i farbę na taka powierzchnię. Ale to było dawno i już nie pamiętam nazw
:-((

dziekuje za odpowiedzi.. mam wiec juz jakiś trop...
chce zmatowac powierzchnie zeby farba sie trzymala.. potem chce to pomalowac
na jakis matowy pastelowy kolor.. popytam w sklepach jeszcze.. ale troche mi
wsyd :)) na forum jakos latwiej :)
zrobilbym ta lazienke ale okna,lodowka i kuchnia gazowa byly wazniejsze no i
sie budzet wyczerpal..

dzieki za wyrozumialosc
Pozdrawiam
Vx

1. Data: 2004-08-23 16:55:01

Od: Jo'Asia <j...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

VigoX wystukał:

> Moje pytanie jest takie: jakim sposobem moglbym zmatowac szkliwo kafelek
> (celem pozniejszego pokrycia ich farba bo na szkliwie raczej nic nie
> pomaluje)?

Na Zachodzie (na pewno w Anglii) są farby do malowania glazury - niektóre
wymagają uprzedniego zagruntowania specjalną farbą podkładową, inne są
"samogruntujące". Być może takie farby dotarły już i do nas, trzeba
popytać.

Jo'Asia

--
__.-=-. Joanna Słupek j...@h...pl .-=-.__
--<()> http://bujold.fantastyka.net/ http://esensja.pl/ <()>--

1. Data: 2004-08-24 06:49:31

Od: Adam <U...@T...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pomaluje)?
> Czy ktos juz cos slyszal o takich praktykach?

hmmm... moze nie na temat, ale jeden ze znanych polskich producentow
plytek zaczynal wlasnia od przemalowywania odpadow innych producentow :)
Dopiero za jakis czas rozpoczeli produkcje normalnych plytek i nawet
dobrze im to wychodzi...

Adam

1. Data: 2004-08-24 07:05:17

Od: "Agent 0700" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> wsyd :)) na forum jakos latwiej :)

Wstyd, to jak byś ukradł i dał się złapać :-)

Jeśli zapłacisz, to nie wstyd

Jacek

1. Data: 2004-08-24 07:30:11

Od: "VigoX" <v...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agent 0700" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

> Wstyd, to jak byś ukradł i dał się złapać :-)
>
> Jeśli zapłacisz, to nie wstyd
>
> Jacek

"wstyd" w sensie ze na taki pomysl wpadlem. Niektorzy nazwaliby to co chce
zrobic "dziadostwem" a ja po prostu widze swiatelko w tunelu przy braku kasy
na wiekszy remont :)
Jutro bede w Castoramie i popytam jeszcze tam jak to mozna zrobic.

Pozdrawiam!
Vx

lampa z korzenia
Panele podłogowe w kuchni?