Mam obsesję

41. Data: 2006-03-12 13:38:18

Temat: Re: Mam obsesję [NTG]
Od: zielsko <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 12-03-2006 o 14:24:16 cbnet <c...@n...pl> napisał:

[...]
> OK? ;)

Nie :>
Co to było za distro? Pewnie nie chciało Ci się poczytać przed instalką co?

--
Paweł Zioło
http://my.opera.com/zielski/albums/

42. Data: 2006-03-12 18:11:09

Temat: Re: Mam obsesję
Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie :>

Zartowalem. :))
Przeciez wiadomo, ze to niemozliwe. ;DDD

> [...]

No tak, znowu pierdolenie. :)
Obawiam sie DEBILU, ze podalem informacje
calkowicie wystarczajace do zidentyfikowania
co to takiego bylo.

--
Czarek

43. Data: 2006-03-12 18:42:34

Od: zielsko <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 12-03-2006 o 19:11:09 cbnet <c...@n...pl> napisał:

[..]
> No tak, znowu pierdolenie. :)
> Obawiam sie DEBILU, ze podalem informacje

Plonk :]

44. Data: 2006-03-12 19:15:00

Od: gazebo <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

zielsko wrote:

> Dnia 12-03-2006 o 19:11:09 cbnet <c...@n...pl> napisał:
>
> [..]
>
> Plonk :]

rotfl
--
careful with that axe Eugene!

45. Data: 2006-03-13 00:48:46

Od: Hollow Mind <h...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

zielsko napisał(a):

> Sprawdzałeś czy są stery do skompliowania
> (trudne słowo - prosto zrobić)?
> Do conexant i lucenta są sterowniki.

To jest winmodem z chipem conexanta. Zgadza się, są sterowniki, ale te
darmowe pozwalają na pracę z połową prędkości modemu. Jeśli chodzi o
kompilowanie... ja jestem humanista, nie informatyk ;)
Próbowałem kompilować ale najpierw brakowało odpowiednich bibliotek
później "wyskakiwało", że czegoś jeszcze brakuje (nie pamiętam czego -
to był już dawno) i potrzebuje plików żródłowych jądra. Wtedy miałem
jeszcze dużo chęci, lecz mimo to modemu nie zainstalowałem.

Jeśli to ma być przyjazny system, który z powodzeniem zastąpi Widnows to
ja dziękuję. Już widzę jak pani sekretarka z uśmiechem na twarzy
kompiluje nowy program do obsługi biura, a w trakcie wyszukuje pliki
jądra ;)
Nie chcę obrażać fascynatów Linuxa ale jeśli się pisze, że jest to taki
uniwersalny system to nie można wymagać, że później ktoś godzinami
będzie czytał instrukcje i próbował różnych trików kiedy ma masę
zupełnie innej roboty do wykonania.

> Mój modem działał poprawnie, neo też działa, drukarka działa, telefon
> działa, aparat działa, MuVo działa, monitor działa, sieć lokalna działa
> itd.

U mnie te powyżej też działają, mały szczegół tylko - sam Linux nie
działa ;)
Pójdź do szpitala i powiedz pacjentom - moje nerki działają, wątroba
działa, serce działa, trzustka działa, ręce i nogi działają itd. ;)

> A winda naturalnie wstanie co? Dysk podpięty pod ten sam wtyk na taśmie?

primary master, tak jak poprzednio. Układ partycji też ten sam. Na
taśmie podpięty pod "czarny" wtyk na 80-żyłowej taśmie.

> Jakiej nagrywarki? Jak podpiętej?

LG CD/DVD combo. W systemie widać jako HL-DT-ST RW/DVD GCC-4521B.
Podpięty jako secondary master (jedyne urządzenie na tym kanale).
Po wystartowaniu instalacji z płyty pojawia się monit "Error. No CDROM
device found"

> Jaka dystrybucja? Jakie środowisko i z jakim numerkiem.
> Jak się nie potrafi czytać i szukac infromacji to czasem są problemy.

Mandrake 10.0, jądro 2.6.3, KDE 3.2, tuxracer 0.61 z łatką 15 - też nie
działa ;(
No, nawet napisali w Linux+ Extra: "W Mandrake 10.0 pojawiło się kilka
znaczących zmian w stosunku do wersji poprzedniej (...) wyeliminowano
zupełnie problemy z niektórymi napędami CD firmy LG"... he, he coś im
jednak zostało do wyeliminowania.

> Od 3 lat służy mi do pracy i zabawy.
> Już nawet zapomniłame jak się to wszystko konfigurowało. Działały mi
> niemal wszystkie dystrybucje.

Jeśli się tym interesujesz, zajmujesz zawodowo to ja rozumiem. To
ciekawy system o pewnie dużych możliwościach, ja swego czasu osobiście
też chciałem się przesiąść na Linuxa, słowo honoru, że próbowałem,
czytałem książki, gazety, ale zupełna przesiadka okazała się
niemożliwa. Zniechęciły mnie właśnie te drobne na pozór problemy - mogę
coś napisać w OpenOffice ale już tego nie wydrukuję. Mam wszystkie
programy do poczty, netu, grup dyskusyjnych ale są bezużyteczne gdy nie
mogę się łączyć z netem. Mógłbym oczywiście zrobić tak, że instaluję
Linuxa na starym kompie, używam go do nauki systemu a drugi komputer z
Windows pełni rolę bramy i przez niego łączę się z siecią. CDROM na tym
kompie udostępniam i z niego instaluję programy. Albo lepiej - kupić
inny napęd CD i założyć neostradę. Tylko na litość boską - cała ta akcja
po to aby wysłać maila, czy sprawdzić wiadomości?

--
Pozdr. H.M.

46. Data: 2006-03-13 15:48:04

Od: Relpp <n...@m...px> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 13.03.2006 Hollow Mind <h...@i...pl> napisał/a:

> [...]
> to był już dawno) i potrzebuje plików żródłowych jądra. Wtedy miałem
> jeszcze dużo chęci, lecz mimo to modemu nie zainstalowałem.

Bo to winmodem był.

> Jeśli to ma być przyjazny system, który z powodzeniem zastąpi Widnows to
> ja dziękuję.

Ja jak mam coś zrobić pod windowsem to odpalam vnc na komputer siostry.
Tak bardzo dziękuję za samego windowsa.

> [...]
> uniwersalny system to nie można wymagać, że później ktoś godzinami
> będzie czytał instrukcje i próbował różnych trików kiedy ma masę

Dlatego niech używa windowsa. Nikt nie powiedział że linuks jest dla
wszystkich.

> [...]
> inny napęd CD i założyć neostradę. Tylko na litość boską - cała ta akcja
> po to aby wysłać maila, czy sprawdzić wiadomości?

Problemem jest winmodem... Jak ktoś ma napisać sterowniki do czego
producent nie udostępnia dokumentacji? Kup modem działający pod linuksem
i już.

--
Relpp

47. Data: 2006-03-13 16:11:30

Od: zielsko <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 13-03-2006 o 01:48:46 Hollow Mind <h...@i...pl>
napisał:

[...]
> kompilowanie... ja jestem humanista, nie informatyk ;)

Ja też :>

> kompiluje nowy program do obsługi biura, a w trakcie wyszukuje pliki
> jądra ;)

:> Kiepski przykład. Panie sekretarka nie jest od instalowania. Od tego
jest osoba kompetenta :)
W szkole mojej żony pracownia chodziła sobie na mdk przez 2 latka bez
problemów. Dzieciakiki nie miały problemów.
Nauczycielki w większości też.

[...]

> [...]
> Podpięty jako secondary master (jedyne urządzenie na tym kanale).
> Po wystartowaniu instalacji z płyty pojawia się monit "Error. No CDROM

pl.comp.os.linux
pl.comp.os.linux.sprzęt

Mandriva ma też swoją grupę.
BTW. Jest dużo dystrybucji. Ciekawy jest openSuse, suse, ubuntu.
Warto też sobie jakieś live-cd zobaczyć. Ciekawy jest slax.

[...]
> [...]
> znaczących zmian w stosunku do wersji poprzedniej (...) wyeliminowano
> zupełnie problemy z niektórymi napędami CD firmy LG"... he, he coś im

:) Powodzenia. To był ostani mandrake jakiego miałem.

[...]
> inny napęd CD i założyć neostradę. Tylko na litość boską - cała ta akcja
> po to aby wysłać maila, czy sprawdzić wiadomości?

Ja to rozumiem rilirlil.
Ale od zabaw z drukarką lexmarka postanowiłem sobie sprawdzać czy to mi
będzie działać,
BTW. zmieniłem drukarkę na lepszą ;)

48. Data: 2006-03-14 15:07:01

Temat: Re: Mam obsesje
Od: "Jesus" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie uogólniaj tylko zajmij sie konkretnymi rzeczami. A ty patrzysz na
role w spoleczenstwie i jak obserwator poboczny czegos na czego
temat robi sobie dziwny przekrzywiony obraz. Gadasz o swoich lekach a
myslisz, ze to jest "cos".
Moze mylisz swoje neurotyczne schizy z "humanizmem" ;)
Choc pewnie to co piszesz jest forma zartu.... albo odnosze takie
wrazenie.

Wez sie zabierz za cos co cie interesuje. Aby to pokonac potrzeba
od cholery cwiczen i zadanek przerobic, ale na leb nie sa to
rzeczy trudniejsze od pojecia ze liczbe A i B sie ze soba mnozy
lub dodaje. Tylko kruczek jest wlasnie w lekach przed tlumaczeniem
sobie tego abstrakcyjnie. Dlatego potrzeba wielu doswiadczen i
bawienia sie z tym by pokazac sobie co z tym mozna zrobic.

Generalnie róznica miedzy "humanistycznym" podejsciem a "scislym"
jest taka ze w pierwszym przypadku uczysz sie jak o tym slicznie
opisowo opowiedziec, a w tym drugim po prostu co zrobic aby stworzyc
dzialajacy program, mechanizm ;)

49. Data: 2006-03-16 14:48:17

Od: Aleksander Nabaglo <...@a...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

!

Marcin Ciesielski napisał(a):
> W pewnym sensie bardzo zazroszczę ludziom zajmującym się naukami
> ścisłymi, a także programistom (a może nawet" przede wszystkim
> programistom). Nie chodzi o to, że to jest trudne - o tym, że jest
> trudne, wiem - próbowałem już różnych rzeczy. Wielokrotnie znajdowałem
> się na skraju załamania. Teraz trzeba za wszelką cenę wydostać się z
> bagna humanistyki, w którym grzęzną nogi, a błoto wlewa się do uszu.
O, O -- piekne -- opisz humanistycznie to bagno,
uzyj paradygmatow humanistycznych, zeby pokazac
jak doglebnie humanistyka jest zdehumanizowana!
Uzyj kolcow, ktore ?humanisci? uzywajac, zeby kluc
innych, zeby pokluc samych ?humanistow?

Jesli to zrobisz, to tym samym bedziesz w innym swiecie.

> Trzeba dokonać prawie niemożliwego. Coraz trudniej wyciągnąć się stamtąd
> o własnych siłach. Nie chcę skończyć na śmietniku. Czuję, że jestem nic
> nie wartym śmieciem, szmatą, nikim. Ludzie, którzy umieją np.
> programować i zarabiają na tym, to LUDZIE prawdziwi, ludzie przez duże
> L. To wszystko wydaje się tak bardzo niedostępne, tak bardzo odległe i
Nie masz do czego sie tak spieszyc -- to nie jest tak pieknie
jak mozna sadzic, ze sobie to wyobrazasz.

> może dlatego się w tym tak bardzo zakochałem. Ale brakuje mi siły. Co robić?
Nuucz sie LISPu, jesli mozesz na to poswiecic 10 lat,
to do roboty; jesli nie -- to nie zawracaj glowy
ani sobie ani innym.

> Nie czuję szacunku dla humanistów (nie napisałem, iż uważam, że nie
> zasługują na szacunek). Specjalistom od nauk ścisłych kłaniam się w pas.
> To oni są przyszłością świata. Mam nadzieję, że już za kilka lat nie
> będę musiał mówić "oni", tylko "my".
Przeczytaj sobie "PatternsOfSoftware"

http://www.dreamsongs.com/NewFiles/PatternsOfSoftwar
e.pdf

to eseje o zyciu, o tym jak bardzo nielatwo bywa
nawet tym, ktorzy urodzili sie w miejscu Swiata,
ktore zdawaloby sie daje najwieksze mozliwosci ...

> Wypadłem poza nawias społeczeństwa. Leżę na śmietniku, jak zdychający
> pies. Każdy może mnie kopnąć, każdy może mi splunąć w twarz. Tak być nie
> nie ma prawa. Nie poddam się.
Nie jest tam przyjemnie, ale za to wiele rzeczy
lepiej widac !

.

50. Data: 2006-03-17 20:54:15

Od: Marcin Ciesielski <m...@o...nospam.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marcin Ciesielski napisał(a):
> (http://pl.wikipedia.org/wiki/Manifest_Kandela ).
O manifeście Kandela można porozmawiać tutaj:
http://www.kognitywistyka.fora.pl/viewtopic.php?t=53

--
http://neuroscience.blog.onet.pl
PGP key:

Moi "idole"
Sen religijny
Osobowosc totalitaryzujaca, czy tylko zlosliwa?
Zrób sobie dobrze...
Półtoraroczny 19to latek.