Re: Manga-kultura japońska

From: "kali" <g...@t...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Manga-kultura japońska
Date: Fri, 16 Aug 2013 00:37:39 +0200
<kucc4q$u2l$1@node1.news.atman.pl> <kuchof$48v$1@node1.news.atman.pl>
<1...@g...com>
<9...@g...com>
<kudiht$5l9$1@node1.news.atman.pl>
<d...@g...com>
<kudl87$8tu$1@node1.news.atman.pl>
<520b4171$0$1251$65785112@news.neostrada.pl>
<kufia9$745$1@node1.news.atman.pl>
<520b5bc1$0$1453$65785112@news.neostrada.pl>
<kug57o$2is$1@mx1.internetia.pl>
<520ba42c$0$1216$65785112@news.neostrada.pl>
<kugnid$t8p$1@mx1.internetia.pl>
<520bed27$0$1210$65785112@news.neostrada.pl>
<kugust$kjk$1@mx1.internetia.pl>
<520c9b9e$0$1462$65785112@news.neostrada.pl>
<kuia9s$ssi$1@mx1.internetia.pl>
<520d2d89$0$1226$65785112@news.neostrada.pl>

Użytkownik "Feniks z popiołów" <x...@p...fm> napisał w wiadomości
news:520d2d89$0$1226$65785112@news.neostrada.pl...

> Patrzę, ale zastanawiam się nad tym - co dla mnie jest w tym momencie
> kluczowe - czy to od początku jest zaplanowane, czy może zaczęło się
> jako ruch spontanicznie-ideologiczny, a zostało/zostanie/może zostać
> wykorzystane przez kogoś z planami.

może ich najęto ?

może ich przymuszono np. szantażem ?

może tylko wykożystano- zamnipulowano
czyli nie wiedzą co robią - jak są używani ?

może nawet nie są uzywani - tylko ich spontaniczne
działania są pocichu wspierane - czyli robią
im reklame i publicity a oni myślą, że
to ich własna zasługa ?

może ....

to imo jest mało ważne
i raczej - nie mając do nich dostępu - tego nie ustalimy
istotne jest co realizuja a nie dlaczego to robią

gdyby to byli ludzie z jakimi mamy bezpośrednią styczność
to ta wiedza była by jakoś ważna - znaczy pozwoliłaby
nam np. zdecydowac o dalszych kontakatach z nimi
- a tak ?

> A Ty jakie widzisz rozwiązanie?

ale rozwiązanie czego ?
w końcu społeczeństwo musi byc
jakoś zorganizowane ?
nasza wiedza na ten temat jest
bardzo ograniczona jeśli nie zerowa.

Gdyby wszyscy ludzie nagle zaczęli być aniołami
- czyli przestali być podatni na te manipulacje
to problem by zniknął - ale poniewaz się nie zanosi
to jakoś nas muszą ganiać po tej łące :)))))))

Pospekulujmy :))))
np. teraz od paru lat obniza się poziom wykształcenia
ogłupia ludzi TV, używkami itd.
Jednocześnie zainstalowano w wielu krajach
głupią lub skorumpową władzę.

Łatwo się domyśleć, że następny krok
to oburzenie ludzi na takie rządy
i np. propozycja bezpośrednich rządów
- np. internetowe referenda :))))
Tylko świadomosc źle wykształconych i ogłupionych
ludzi bedzie wtedy zerowa taniej i łatwiej będzie
ich prowadzic na manowce niz gdyby do władzy doszli
ludzie typu Orban.

Takich róznych scenariuszy można dojrzeć
wiele - co konkretnie z tego zostanie zrealizowane
kto to wie ? ( 5 ruchów - 10 ruchów na przód ?)

Czy ludzie nagle sie obudzą - zrozumieją
że nie musza sie bać i gonić ślepo za
władzą i dobrami materialnymi ? Wątpie ale
gdbym sie mylił to by było miło :)))))