Manipulowanie kruchym ciastem

11. Data: 2008-10-06 16:13:45

Temat: Re: Manipulowanie kruchym ciastem
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"manama" <m...@o...wytnij.pl> wrote in message
news:gcd94a$dks$1@atlantis.news.neostrada.pl...

> [...]
> pieczenia.
> Wtedy jeden arkusz zostaje z ciastem i klade na blache a drugi, gorny
> odlepiam.
> W Polsce natomiast wyprobowalam miedzy dwoma, a nawet czterema ( dwa na
dole
> dwa na gorze) papierami sniadaniowymi, gladkim od strony ciasta. Potem
> zdejmuje wierzchni papier, znaczy sie odlepiam, ciasto klade na blache a
> potem powoli odlepiam ten na gorze pozostaly papier.
> Robie to tylko dlatego, ze chce miec cieniutka warstwe ciasta, a jak mi
> zostaja wolne miejsca to zalepiam ciastem wystajacym z brzegow.

W Polszcze u nas jest wsio czto nużno... I bumaga do pieczenia i folie...

12. Data: 2008-10-06 19:28:27

Od: "yapann" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa" <k...@b...pl> napisał w wiadomości
> weź se odrazum na blaszce wałkuj ./.............
a potem blachę odegnij spowrotem - z dwojga trudnych rzeczy jedno może się
uda ;p
ok żarty żartami - wygląda, że fajny ten patent z papierem / folią
ostatecznie kruche ciasto nie powinno być sprężyste (jak nabierze
temperatury to mąka nasiąknie tłuszczem i po kruchości)

13. Data: 2008-10-06 20:06:16

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

manama wrote:
> [...]
> Robie to tylko dlatego, ze chce miec cieniutka warstwe ciasta, a jak mi
> zostaja wolne miejsca to zalepiam ciastem wystajacym z brzegow.

Ja walkuje ciasto miedzy dwoma warstwami pergaminu do pieczenia, potem
wkladam do zamrazalnika, i po paru minutach moge papier z ciasta odkleic
bez problemu.

MB

14. Data: 2008-10-06 20:14:04

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Alek wrote:

> Zagnieść, schłodzić, rozwałkować - do tego etapu jakoś to idzie.
> A potem trzeba placek przenieść do blaszki i tu zaczyna się kłopot
> bo ciasto się rozpada, łamie, kruszy. Jak to zrobić żeby
> rozwałkowany kruchy placek w całości trafił ze stolnicy do blachy?
> Macie jekieś patenty?

Ja nie walkuje kruchego ciasta wogole. Robie tak:

Kruche ciasto na tarty owocowe

140 g masla
160 g maki
140 g cukru
3 ugotowane zoltka

Przetrzec zoltka przez sito albo rozkruszyc widelcem. W misce umiescic
wszystkie skladniki i zarabiac palcami, az sie utworzy bardzo gruba
kruszonka. Te kroszonke sciskam w kule i w tej samej misce wstawiam do
zamrazalnika na 10 minut. Nastepnie rozkruszam te kule i wysypuje nia
dno blachy. Uciskam palcami na plasko, az dno jest wylepione bez dziur.
Pieke w temperaturze 160°C/320°F. Jesli robie szybkie ciasto z owocami,
daje polowe tej kruszonki na dno, wylepiam blache, na to owoce, i reszte
kruszonki rozsypuje po wierzchu.

Do tart nie-owocowych uzywam:
14 dkg masla
200 g maki
3 ugotowane zoltka

MB

15. Data: 2008-10-06 21:10:01

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett wrote:

> Ja walkuje ciasto miedzy dwoma warstwami pergaminu do pieczenia, potem
> wkladam do zamrazalnika, i po paru minutach moge papier z ciasta odkleic
> bez problemu.
>
> MB

Dodam, ze to ciasto, ktore ja walkuje miedzy pergaminem, to nie
klasyczne, kruche ciasto, tylko ciasto na amerykanskie paje, ktorym
wyklada sie naczynie do pieczenia, a druga warstwa przykrywa sie owoce.

MB

16. Data: 2008-10-19 10:11:30

Od: "leku" <l...@p...wprost.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> w temperaturze 160°C/320°F. Jesli robie szybkie ciasto z owocami, daje
> polowe tej kruszonki na dno, wylepiam blache, na to owoce, i reszte

A może zdradzisz tajemnicę co zrobić aby pod owocami ciasto nie było surowe
?
Zrobiłem wg Twojego przepisu ciasto kruche do tarty z jabłkami zalanymi masą
jajczano
śmietanową. Ciasto było kruche i smaczne ale tylko na wywiniętych brzegach.
Natomiast spód był surowy. Ustawiłem termoobieg na 180 stopni przez 30 min.
Drugim błędem było chyba zastosowanie formy szklanej. Mimo wysmarowania
tłuszczem
ciasto strasznie się do niej przykleiło. Chyba lepsza będzie zwykła forma
blaszana.
A może ciasto trzeba wstępnie podpiec i dopiero potem dać jabłka i zalać
masą ?
Ale to wydłuża czas wykonania a chciało by się szybko i smacznie :)

pozdrawiam
leku

17. Data: 2008-10-19 12:59:45

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

leku pisze:

> A może ciasto trzeba wstępnie podpiec i dopiero potem dać jabłka i zalać
> masą ?

Tak mi się wydaje - podpiec ciasto albo jabłka podsmażyć, bo jabłka są
bardzo soczyste i nie ma rady. Pewnie z innymi owocami nie byłoby
takiego problemu. Podpiekanie ciasta to tylko 5 minut, nie wydłuża
pieczenia jakoś tragicznie.

Ewa

orzechy
toy soldiers :D