Mastercook - tttm czy do naprawy?

1. Data: 2008-03-13 07:43:00

Temat: Mastercook - tttm czy do naprawy?
Od: arek <A...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Posiadam kuchenke gazowa majsterkuka, gazowa z elektrycznym
piekarnikiem.
O, taka: http://www.mastercook.pl/?page=produkt&mcpc_id=1032&
mcp_id=1086

Co do piekarnika, zona skarzy sie, ze 'krzywo piecze', w sensie
nierowno ogrzewa.

Ale bardziej martwi mnie dzialanie zabezpieczenia przeciwwyplywowego.

Mianowicie: 'na zimno' gaz nie plynie przy otwartym kurku. Czyli tak
jak trzeba.
Ale jak palnik juz sie rozgrzeje, to po zgaszeniu plomienia gaz ciagle
wyplywa.

Czy w innych kuchenkach tez tak to dziala?

Pozdrawiam.

2. Data: 2008-03-13 09:06:14

Temat: Re: Mastercook - tttm czy do naprawy?
Od: "Konrad N>S>" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "arek" <A...@g...com> napisał w wiadomości
y.googlegroups.com...

> [...]
> jak trzeba.

> Ale jak palnik juz sie rozgrzeje, to po zgaszeniu plomienia gaz ciagle

a jak długo próbowałeś, po jakim czasie zakręcałeś kurek?
u mnie, kuchenka bosch, gaz z gorącego króćca wypływa najdłużej 15 sekund (piszę
najdłużej, bo z każdego palnika inny czas jest).
może pozwól sobie na dłuższą próbę, powinien dopływ gazu zostać odcięty. na
wszelki wypadek otwórz okno, albo nawet zrób próbę przy przeciągu, żeby gaz nie
gromadził się w domu.
moim skromnym zdaniem powodem do niepokoju będzie, jeśli gaz będzie wypływał po
zduszeniu płomienia dłużej niż 40-50 sekund i nie zostanie wciąż odcięty przez
mechanizm.

3. Data: 2008-03-13 09:46:13

Od: "Piotrek" <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Konrad N>S>" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
> moim skromnym zdaniem powodem do niepokoju będzie, jeśli gaz będzie
> wypływał po zduszeniu płomienia dłużej niż 40-50 sekund i nie zostanie
> wciąż odcięty przez mechanizm.

Naprawdę tak uważasz ? Mnie zdażyło się kilka razy, że zapalarka
"zaskoczyła" dopiero po 3-4 SEKUNDACH wypływu gazu pod czajnik - całkiem
zdrowy wybuch jest wówczas...
Po kilkudziecięciu sekundach...... nawe uwzględniając, że stężenie gazu
będzie mniejsze bo rozejdzie się on po kuchni.....

Piotrek

4. Data: 2008-03-13 10:21:43

Od: arek <A...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On Mar 13, 10:06 am, "Konrad N>S>" <n...@o...pl> wrote:

> a jak długo próbowałeś, po jakim czasie zakręcałeś kurek?

Dosyc krotko, nie dluzej niz 10s. Balem sie wlasnie tego 'efektu
specjalnego' w postaci podskakujacych garnkow :)

Mialem nadzieje, ze powinno byc cos wiecej niz tylko termopara, jakis
czujnik plomienia, nie wiem.

Sprobuje jeszcze zrobic test przy otwartym oknie.

5. Data: 2008-03-13 11:36:47

Od: "Konrad N>S>" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotrek" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Naprawdę tak uważasz ?

inaczej: NIE uważam to za normalne.

ale uważam, że jako urządzenie awaryjne, do awaryjnego wyłączenia wypływu gazu
po odcięciu płomienia, np. wskutek zalania palnika jest to lepsze (działanie po
kilkunastu-kilkudziesięciu sekundach), niż nie zadziałanie wcale.

pewnie, że może nastąpić wybuch, detonacyjne zapalenie... tylko co ono uczyni
złego po półminutowym wypływie? i kto mądry będzie w tym momencie używał
zapalarki czując gaz (przwonienie) w pomieszczeniu?

urządzenia przeciwwypływowe są urządzeniami awaryjnymi - siedząc w kuchni
czujesz przewaniacz zawarty w gazie i wyłączysz sam. a urządzenie o
odcinające ma przede wszystkim zadziałać, gdy nikogo w kuchni/domu nie ma, gdy
nie ma "wąchacza" który mógłby gaz wyłączyć. tym samym nie ma też ryzyka, że
ktoś (kogo nie ma) użyje zapalarki po wypływie.

z zanim ktoś przyjdzie do kuchni... to już półminutowy wypływ na tyle się
rozrzedzi w powietrzu, że nie tworzy mieszaniny nie tylko wybuchowej, ale nawet
zapalnej.

może masz rację, może przesadziłem z czasem 40-50 sekundowego wypływu jako nie
niepokojącego. niech arek sprawdzi w przeciągu/wietrzeniu kiedy wypływ zostanie
odcięty, albo poprosi o to fachowca czy osobę z uprawnieniami.

6. Data: 2008-03-14 02:11:08

Od: "Jackare" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mialem nadzieje, ze powinno byc cos wiecej niz tylko termopara, jakis
czujnik plomienia, nie wiem.

Jest tylko termopara z elektrozaworem. I ta termopara jest właśnie
czujnikiem płomienia Jeżeli gaz w ogóle płynie to znaczy że termopara jest
sprawna.
Elektrozawór może być brudny, zaśniedziały i z tego powodu może mieć kłopot
z odbijaniem.
Termopara może być umiejscowiona w pobliżu czegoś co się mocno nagrzewa od
płomienia i jeszcze jakiś czas po wyłączeniu palnika urztymuje temperaturę
termopary, ale to bardzo mocno naciągana teoria.
--
Jackare

7. Data: 2008-03-14 16:53:01

Od: "Mariusz Wolek" <m...@p...onet.nospam.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "arek" <A...@g...com> napisał w wiadomości
d.googlegroups.com...
> [...]

czujnik plomienia, nie wiem.

Sprobuje jeszcze zrobic test przy otwartym oknie.

Wez pod uwage ze zgaszenie plomienia na ogol jest spowodowane czynnikiem
zewnetrznym takim jak kipiaca woda ktora go zalewa. Taka woda mimo ze wrzaca
jest znacznie chlodniejsza od termopary i dosc skuecznie ja wychlodzi

MaW

8. Data: 2008-03-17 11:32:26

Od: "Ryba" <t...@b...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wyplywa.
>
> Czy w innych kuchenkach tez tak to dziala?

Witam

Sprawdzilem w wekend i u mnie zabezpieczenie na duzym palniku
wylacza doplyw gazu po ok 12 sek.
Na innych palnikach nie sprawdzalem.
Posiadam plyte mastercook`a jak ponizej
http://www.mastercook.pl/?page=produkt&mcpc_id=1030&
mcp_id=1033

Ryba

9. Data: 2008-03-25 08:52:55

Od: arek <A...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> u mnie, kuchenka bosch, gaz z gorącego króćca wypływa najdłużej 15 sekund (piszę
> najdłużej, bo z każdego palnika inny czas jest).

Zrobilem tak: zapalilem palnik, zgasilem i probowalem otworzyc gaz
(przekrecalem kurek na ful, zaraz potem na zero) i tak ciegiem, do
czasu az nie bylo mozliwosci wlaczenia gazu (przekrecony kurek, ale
gaz nie plynie).

Uniknalem dzieki temu gazowego smrodu w kuchni i uspokoilem sumienie.
Gaz jest odlaczany po niecalych 10s od zgaszenia plomienia.

Pozdrawiam,
Arek

10. Data: 2008-03-25 19:21:36

Od: "Konrad N>S>" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "arek" <A...@g...com> napisał w wiadomości
f.googlegroups.com...

> [...]
Uniknalem dzieki temu gazowego smrodu w kuchni i uspokoilem sumienie.
Gaz jest odlaczany po niecalych 10s od zgaszenia plomienia.

bardzo dobra, pomysłowa metoda - jak piszesz bez smrodu, i bezpieczniejsza niż
proponowana przeze mnie.

a wynik... po prostu możesz być spokojny, gaz odcinany jest moim zdaniem bardzo
szybko. zobacz tylko czy na wszystkich palnikach tak samo/podobnie.

mała mikrofalówka
Fartuch pomiedzy obudowa a bebnem w starym polarze
Wypełnienia frontów szaf przesuwanych
Malowanie drewna sosnowego
płyta i piekarnik Samsung