Męczacy kaszel u dziecka

1. Data: 2003-12-09 08:09:18

Temat: Męczacy kaszel u dziecka
Od: "Piotrek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich.

Otóż sprawa ma sie tak.
Moja 4 -letnia Córka jakieś póltora miesiąca temu przeszła zapalenie
gardał/krtani.
Leczona była Ceclorem - wszystko niby sie wyleczyło, tylko co jakiś czas lekko
pokasływała.
Ale lekarz prowadxząca powiedziała, że to pokasływanie może potrwać nawet z
miesiąc.
No itak sobie pokasływała, pokasływała ale za nic ustąpic nie chciało,
Lekarz cały czas mówła, że minie.
POtem to pokałsywanie zamieniło sie w kaszel - z reguły w nocy przez
kilkanaście - klkadziesiąt minut męczył ją kaszel - chyba mokkry z takim
odgłosem jakby sie jej tam cos 'gotowało'.
POtem samo mijało.
Ze dwa tygodnie temu przybrało to postac kaszlu co trzy cztery minuty - odgłosy
takie same.
Poszliśmy więc znów do lekarza - badała ja chyba z pól godziny (oczywiście cały
czas kaszel jak sie patrzy) I NIC !
Mówi, ze owszem kaszel straszny ale ona nie widzi nic co by powodowało - gardło
Ok., osłuch płuc Ok i te inne diagnostyki też.
Oczywiście żadnej gorączki i innych objawów. TYLKO KASZEL.
POleciła zrobić prześwietlanie klatki piersiowej - Też Ok.
Zapisała
trochę syropów (Clemastil, Sodal, Mukosolwan, Ibufen), taki inhalatorek (nie
tantuum Verde) raz tabletki do rozgniatania - przeciwzapalne - pamiętałem nazwę
ale *&^&* zapomniałem - jutro podam -jeśli ma znaczenie.
Ok. Dawaliśmy przez tydzień i jakby minęło. Ale teraz znowu co jakies dwa dni w
nocy potrafi ją męczyć kaszel
Czasem pomaga położenie w wyższej pozycji, ostanio obficie nawilżamy pokój -
tez jest lepiej, ale ciągle coś ją męczy.

Pytalismy czy to może ,odpukać ,nie astma czy inne choróbsko - ale mówili, ze
chyba nie?

Pytanie CO TO MOŻE BYĆ - czy ktoś się z tym zetknął - jak to zaleczyć -

Swego czasu (ze trzy lata temu) mnie też coś takiego męczyło ze trzy miesiące -
też nic tylko kaszel - okazałao sie ze to jakies tam wredne wirusowe zapalenie
gardła - ale u mnie to było widać na gardle.
A tu nic.

Prosze o pomoc - co to za wredota tak męczy moją córkę.

Wszystkich serdecznie pozdrawiam.

Piotrek + Ola

2. Data: 2003-12-09 08:48:12

Temat: Re: Męczacy kaszel u dziecka
Od: "Meg" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> gardła - ale u mnie to było widać na gardle.
> A tu nic.
>
> Prosze o pomoc - co to za wredota tak męczy moją córkę.

nie jestem lekarzem więc niewiele pomogę , mogę jedynie powiedzieć że u
mojego syna (4 lata) sprawa ma się podobnie :
jakieś 2 miesiące temu chorował na wirusowe zapalenie gardła i brał Duracef
(pewnie przekreciłam nazwe ,ale coś takiego) i to tej pory kaszle mimo iż
pediatra zapewnia że wszystko jest ok , ale poszliśmy jeszcze do larygologa
aby wykluczyć krtań i okazało się że nie ma się do czego przyczepić a
dziecko ciągle kaszle (i w nocy i w dzień),
w końcu zabrałam go do znajomego pulmonologa i płuca, oskrzela też w pożadku
, jedyne co zauważył to to że małemu ścieka wydzielina po ściance gardła co
może powodować ten kaszel , ale także powiedział że na pewno ma na to wpływ
ogrzewanie (suche powietrze) jak też czynniki alergiczne ( bo mały jest
alegikiem ).Dał mu leki wziewne ( inhalatory proszkowe) Pulmicort i Oxis
oraz syrop Ketotifen i po 3 dniach było po kaszlu .
Dodam jeszcze że w ubiegłym roku było to samo i po zastasowaniu krótkiej
kuracji tymi lekami wszystko ustąpiło
Może warto zabrać małą do pulmonologa lub alergologa (jeśli ma skłonności do
alergii - kto teraz nie ma)

pozdrawiam i życzę zdrowia małej
Magda

3. Data: 2003-12-09 10:55:20

Od: "asia" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

A moze objawiła się alergia ? Czy w domu są zwierzaki ? ( świnka morska, kot,
pies są bardzo uczulające), a może pościel ( pierze i wełna też uczula ) może
warto by ją było zmienić i poczekać na efekty, moze to też kurz, dzieci i
dorośli często są uczuleni.

4. Data: 2003-12-09 11:27:14

Od: "nelson" <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Meg wrote:
> [...]
> Może warto zabrać małą do pulmonologa lub alergologa (jeśli ma
> skłonności do alergii - kto teraz nie ma)

No więc u nas jest dokładnie to samo... 5-latek kaszle bez powodu od 2
miesięcy,
lekarze rozkładaja ręce, wyniki krwi, prześwietlenia zatok, osłuchy,
wszystko
w porządku... a chłopak kaszle...
wymaz z gardła nic nie wykazał, testy alergiczne też... ale mamy w domu (od
lutego)
2 koty i obawiamy się, że to właśnie może być alergia... :(

Pozdrawiam
nelson

5. Data: 2003-12-09 12:46:22

Od: "asia" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> lutego)
> 2 koty i obawiamy się, że to właśnie może być alergia... :(

Testy nie są wiarygodne nawet w 50 % więc nie należy się sugerować ich
wynikami. Dziwię się , że od początku nie wzieliście pod uwagę kota. Teraz tyle
się mówi o alergii.

6. Data: 2003-12-09 14:44:55

Od: "Trapez" <t...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "nelson" <p...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
(od
> lutego)
> 2 koty i obawiamy się, że to właśnie może być alergia... :(

Jeśli już, to koty nie są winne i mogą być jedynie katalizatorem. Zwierzaki
są bardzo ważne dla dzieci, gdyż dzięki nim lepiej przebiega ich rozwój
emocjonalny. Myślę, że warto się zainteresować tym co wywołyje alergie,
czyli złą dietą. Często odstawienie mleka i drobne zmiany w pożywieniu dają
zdumiewające rezultaty. Szpikowanie dzieci lekarstwami i usuwanie zwierząt z
domu przyniesie więcej szkody niż pożytku, a źródło dolegliwości pozostanie.

Trapez
www.trapezonet.republika.pl

7. Data: 2003-12-09 20:06:06

Od: "K" <konrad-w(usunto)@hot.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotrek" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> kilkanaście - klkadziesiąt minut męczył ją kaszel - chyba mokkry z takim
> odgłosem jakby sie jej tam cos 'gotowało'.

hmm. jeden z typowych objawow astmy to wlasnie nocny kaszel.

oprocz tego:

swiszczacy oddech
dusznosc
ucisk w klatce piersiowej
objawy same ustepuja
brak goraczki

mam wlasnie na pediatrii pulmonologie a cwiczenia na naszej AM mamy w jednym
z najlepszych tego typu osrodkow w Polsce (jesli nie najlepszym -
http://www.dsk.lublin.pl/ )wiec specjalisci nas bardzo na tym punkcie
uczulili. Astma jest bardzo czesto nie rozpoznawana, dziecko sie leczy przez
dlugi okres czasu bez widocznych rezultatow.

K.

8. Data: 2003-12-21 22:09:45

Od: "Mrowka" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "K" <konrad-w(usunto)@hot.pl> napisał w wiadomości

> [...]
przez
> dlugi okres czasu bez widocznych rezultatow.

Nie strasz kobiety.Nie kazdy kaszel,nawet dlugo utrzymujacy sie to od razu
astma.Moj syn jest alergikiem i miewa takie napady kaszlu.Podaje mu wtedy
leki wziewne.Takie akcje mamy drugi rok.Mam nadzieje ze jednak wyrosnie z
alergii.

Pozdrawiam.Magda

miesiaczka a ciaza
wchłanianie hormonów