"Metody babuni" na chrząstki stawowe?

41. Data: 2008-10-30 12:35:50

Temat: Re: "Metody babuni" na chrząstki stawowe?
Od: "jangr" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ostatnio wyczytałem pozytywne działanie smarowania chorego stawu olejem
rycynowym / podgrzewanie termoforem a. poduszką elektryczną.
Jeszcze tego nie wypróbowałem. Ale zrobię to. Można spróbować.
Nie powinno zaszkodzić.

42. Data: 2008-10-30 19:00:03

Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2008-10-30 13:35 jangr napisał/a:
> [...]
> rycynowym / podgrzewanie termoforem a. poduszką elektryczną.
> Jeszcze tego nie wypróbowałem. Ale zrobię to. Można spróbować.

A weź ty sobie kup żel FASTUM i smaruj!

--
animka

43. Data: 2008-10-31 12:50:35

Od: "Alien" <a...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"jangr" <j...@i...pl> napisał:
> [...]
> rycynowym / podgrzewanie termoforem a. poduszką elektryczną.
> Jeszcze tego nie wypróbowałem. Ale zrobię to. Można spróbować.

Z tym podgrzewaniem to nie wiem, czy dobry pomysł...
Zależy, na jakim etapie...
Po zabiegach artro kolano należy schładzać, a nie ogrzewać :-)
Ogólnie chyba stawy nie przepadają za zbyt częstym nagrzewaniem - ale prawdę
mówić pewien tego to nie jestem.
Taki Voltaren raczej też nie działa rozgrzewająco - raczej chłód sie czuje,
niż grzanie...

44. Data: 2008-11-01 12:16:55

Od: biggero <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tutaj spróbuję podać wszystkie sposoby, jakie znam. I trzeba je
stosować wszystkie, wtedy to dopiero zadziała. Przepraktykowane na
sobie.

Wpierw zacznijmy jednak od artykułów, które warto przeczytać:
http://free.of.pl/z/zzsk/art/reum-art-1/Art5.htm
http://www.czytelniamedyczna.pl/nm_ch03.php

W tym pierwszym, w tabeli 2 mamy spis możliwego leczenia.
Ale zacznijmy od suplementacji.
Z tego pierwszego zaczerpnąłem spis środków (suplementów), dodaję moje
komentarze i dodaję jeszcze inne środki...

1. Siarczan glukozaminy
Wg mnie działa jeśli jest w połączeniu z chondroityną, MSM i kwasem
bosweliowym i manganem, a taki skład ma chyba tylko Arthrostop Rapid.
To nie jest reklama tego preparatu, ponieważ taki sam skład można
osiągnąć taniej, kupując poszczególne składniki i komponując je ze
sobą, np. w sklepach internetowych. Który ze składników zadziałał -
tego nie wiem, ale na pewno ten, którego mi brakowało. A przecież u
każdego może brakować czego innego i nie ma sposobu, żeby to zbadać,
więc trzeba brać wszystko. Ta sama uwaga tyczy się innych sposobów
tutaj podawanych - trzeba po prostu zastosować wszystko na raz i na
pewno zadziała.

Jeśli chodzi o galaretki i kurze łapki - kupa babrania, a efekt żaden.
Lepiej kupić hydrolizowany kolagen, np. Olimp taki robi. Ale uwaga,
żeby np. nie przekroczyć dziennej dawki wapnia (Olimp dodaje do
swojego kolagenu wapń), co mi się właśnie zdarzyło i były małe
problemy. Wszędzie wciskają ten wapń, bo jest bardzo tani (bo to
oczyszczona kreda), a potencjalny efekt marketingowy duży.

2. Kwas hialuronowy
Nie próbowałem akurat na sobie, ale jest do kupienia w formie kapsułek
i kremów. Możliwe jest też zrobienie zastrzyków dostawowych (u
lekarza). Sprawa przeze mnie nie zbadana, więc tylko sygnalizuję taką
możliwość.

4. S-adenosylometionina
Nie wiem, czy w Polsce do kupienia, ale np. tutaj tak:
http://www.puritansale.com/joint-support-062/sam-e-4
00-mg-tablets-013185?searchterm=Sam-E&rdcnt=1
Na sobie nie próbowałem.

5. Selen
Zawarty w każdej multiwitaminie.

7. Tłuszcz rybi
Czyli popularna Omega-3. Próbowałem, może i działa.

8. Składniki awokado i soi
W Polsce z tego typu preparatów dostępne jest ReumPapai. Podobno
ludzie z tropików jedzący papaję rzadziej cierpią na dolegliwości
stawowe. A awokado trzeba by jeść pewnie w postaci owocu... co ma
swoje zalety i wady.

10. Wyciąg z imbiru
Czyli Zinaxin. Używałem, ale nie jestem pewien skuteczności.

****
Teraz moje uwagi. Oznaczone daszkiem ^, żeby odróżniały się od
poprzednich punktów.

^1. O gorących lub zimnych okładach pisałem już wielokrotnie.
Stosowanie ich jest koniecznością (wykonywać codziennie) i jest łatwe,
bo bez kosztów. Organizm na skutek konieczności odprowadzenia lub
doprowadzenia ciepła powoduje rozkurcz naczyń krwionośnych i dopływ
krwi. Naczynia krwionośne są zaciśnięte z bólu i z zapalenia - to
przystosowanie chroniło przed utratą krwi. Ponadto chrząstka jest nie
ukrwiona, więc odżywiamy jej spód.
Zresztą nieważne, co tak naprawdę się dzieje, ważne, że działa. Czy
stosować ciepłe, czy zimne? Po operacjach zawsze zimne, ponieważ mają
dodatkowo działanie przeciwzapalne, później można stosować
naprzemiennie (zimny jako ostatni - przeciwzapalnie), przez co osiąga
się dodatkowy efekt, bo można taką terapię naprzemienną stosować
dłużej. Znam też takich, którym pomagają ciepłe i np. chodzą oni do
sauny, żeby się wygrzać...
Jak przyrządzić okład zimny nie piszę, bo już pisałem to tutaj z 10
razy.

^2. Smarowanie maściami typu diklofenak, naproksen jest koniecznością
(wykonywać codziennie) i jest to najlepszy sposób, ponieważ nie
niszczy żołądka. Jeśli już zajdzie konieczność zażywania doustnego, to
raczej prosić o preparaty nie niszczące żołądka, np. Movalis.

^3. Ruszanie nogą bez obciążenia jest koniecznością, ponieważ
dostarcza pożywienia chrząstce (odżywia się ona płynem stawowym, a
więc napływ świeżego płynu stawowego to świeża dostawa pożywienia),
powoduje odpływ nadmiernej ilości wytworzonych substancji prozapalnych
(które mogą odpłynąć tylko podczas ruchu stawu, wraz z płynem
stawowym).
Ruszanie nogą pod obciążeniem, do granicy bólu, to jest to, co powinno
być wykonywane na rehabilitacji i jest koniecznością.
Obciążenie nogi powoduje pobudzenie do wzrostu, przez wywołwanie
lekkiego zapalenia. tak więc zapalenie jest dobre, ale w odpowiednich
ilościach.
Jeśli skończyła się rehabilitacja zapisana przez lekarza, należy
samemu wykonywać ćwiczenia lub po prostu np. chodzić, pływać itp. ale
tylko do granicy bólu, nie przeciążać.

^4. Zabiegi typu magnetoterapia, oświetlanie podczerwienią,
ultradźwięki - są wątpliwości co do ich skuteczności, ale piszę o
nich, może komuś pomogą. Mnie robiono i jakby nie pomogły. Za to na
basenie poszedłem na bicze wodne i przystawiłem do dyszy bolący staw i
taki ostry masaż pomógł.

^5. Rola witaminy D w odbudowie chrząstki stawowej jest kluczowa.
Jest ona konieczna do wzrostu chondrocytów. W drugim podanym artykule
mamy np. "U chorych na chorobę zwyrodnieniową stawów kolanowych
wykrywa się często obniżone stężenie aktywnych metabolitów witaminy
D3...".
Więcej informacji można znaleźć po wyguglowaniu "vitamin D3
chondrocytes".
Witamina D powoduje także zmniejszenie reakcji zapalnej. I jest to
działanie znaczne, do tego stopnia, że niektóre choroby związane z
procesami zapalnymi występują u osób z niedoborem witaminy D wiele
razy częściej.
Problem z witaminą D jest taki, że należy ją uzupełniać przez dłuższy
okres czasu. Innej możliwości zresztą nie ma, bo witamina D w wyższych
dawkach jest na receptę i standardowo przepisuje się dość niskie
dawki.
Dla chcących obejść ten problem jest rozwiązanie:

http://www.puritansale.com/vitamins-a-and-d-081/vita
min-d-d-3-2000-iu-tablets-017621

Ale uwaga, *TRZEBA* wiedzieć, co się robi. Przyjmowanie wyższych dawek
witaminy D może być niebezpieczne (ryzyko wystąpienia hiperkalcemii).
Co prawda niebezpieczeństwo to jest przesadzone przez lekarzy (to tzw.
niczym nie uzasadniona histeria), ale jednak wciąż istnieje.

Tak, czy inaczej pierwszym krokiem do załatwienia sprawy z witaminą D
jest zrobienie sobie badania krwi na witaminę D - oczywiście płatnie,
bo żaden lekarz tego państwowo nie przepisze, bo jest to badanie
stosunkowo drogie (70 zł) i nawet mojej cioci, która cierpi na ostrą
osteoporozę tego nie zlecili...
Przy interpretacji wyników badań, należy zwrócić uwagę na podany przez
laboratorium zakres wartości prawidłowych, który może być wzięty z
kosmosu, a dokładnie: ustalony został kilkadziesiąt lat temu. Dzisiaj
zakłada się, że zakres normalny powinien wynosić od 30 do 60 ng/ml.
Oczywiście istnieje ogólnospołeczny niedobór witaminy D i nawet, jeśli
ktoś wychodzi na słońce, to może mieć niedobór z powodu stosowania
kremów z filtrem. A później przekłada się to na różne choroby, także
problemy ze stawami.

Uff, mam nadzieję, że wszytko napisałem, chociaż pewnie nie...
Najwyżej coś jeszcze dopiszę.

B.

45. Data: 2019-07-17 18:21:02

Od: e...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Z góry przepraszam, że odkopię ten wątek, ale... w Internecie nie ma nic bardziej
merytorycznego, niż ten temat - dopiero teraz na niego trafiłam.

Biggero - piszesz o ruszaniu nogą - mam co do tego wątpliwości - tutaj:
https://zdrowitek.pl/odbudowa-chrzastki-stawowej-dom
owe-sposoby-na-stawy/, napisali, że w przypadku aktywności fizycznej trzeba
konsultować jej rodzaj z lekarzem/rehabilitantem. Czy jest to konieczne?

Lat temu naście biegałem amatorsko (brałem udział w różnych zawodach, ale bez
większych sukcesów) i chyba to jest przyczyną dzisiejszych problemów.

46. Data: 2020-02-19 16:30:29

Od: o...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Uwaga, nie jestem lekarzem ani żadnym profesjonalistą biologii, to co piszę
przyjmijcie na własną odpowiedzialność. Najlepiej sprawdzić ze specjalistą. Ja to
wiem od biochemika.
Chrząstki są zbudowane z chondroityny, jest to nierozpuszczalna w wodzie molekuła,
dlatego jedzenie chrząstek w jakiejkolwiek formie jest nieprzyswajalne przez ciało
ludzkie. Pies ma odpowiednie enzymy do przecięcia tej molekuły i dlatego trawi
chrząstki. Chondroitynę organizm potrafi zbudować z glukozaminy, która rozpuszcza się
w wodzie i dzięki temu jest przez krew przeprowadzana tam gdzie jej potrzeba w
organizmie.
Chrząstki ścierają się z biegiem lat, dlatego każdy człowiek w swoim czasie, a już na
pewno po 60-tym roku życia powinien konsumować glukozaminę. Sprzedawana jest jako
proszek w torebkach, należy z lekarzem ustalić ile brać bo zbyt duża dawka może
spowodować problemy w nerkach.

Ja biorę proszek glukozamin sulfat 1500 mg (są ludzie uczuleni na sulfaty, można
dostać także w innym połączeniu)) w ilości 1/3 łyżeczki herbacianej codziennie.

Te proszki z chondroitynem zawierają pewnie psi enzym aby organizm go strawił. Są
ludzie uczuleni na ten psi enzym.

Zdrowia wszystkim.
Ola

47. Data: 2020-03-23 09:43:38

Od: ąćęłńóśźż <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

Z kolei od trenera doktoranta AWF słyszałem, żeby odpuścić wszelkie "proszki z
rekina" jako naciąganie biednych wierzących ludzi na
kasę i jeść chrząstki z codziennego pożywienia - z drobiu, wieprzowiny i podobne.

-----

48. Data: 2020-03-23 17:35:58

Od: o...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu poniedziałek, 23 marca 2020 10:43:40 UTC+2 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
> [...]
>

> -----
molekuła, dlatego jedzenie chrząstek w jakiejkolwiek

Sprawdź u chemika, nie u trenera.
Ola

Metody objawowe zabijaj? więcej embrionów niż antykoncepcja
pojemniki na mocz
multiwitamina dla psów - ale czy dla ludzi?
Problem z wytryskiem
Ciąża... omdlenie