Coś wyrafinowanego ze smardzy ?

1. Data: 2003-05-06 20:37:13

Temat: Coś wyrafinowanego ze smardzy ?
Od: g...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Wątpię czy jest wielu smakoszy smardzy... jeśli tacy byliby proszę o jakieś
pomysły na puszności ze smardzy. Oczywiście wiem że duszone na maśle są pyszne -
ale gdy następnym razem uda mi się zapełnić koszyk nowymi smardzami chciałby
zrobić coś ekstra...
Dla tych co myślą że smardze to abstrakcja
http://grzyby.and.pl/majowe_smardze.htm
Zaznaczam że smardze te pochodzą ze Słowacji a tam nic je nie chroni... jedyny
problem to je znaleść... a z tym jakoś sobie radze...
Pozdrawiam
Zenit
http://www.grzybypodhala.prv.pl

1. Data: 2003-05-06 23:15:44

Temat: Re: Coś wyrafinowanego ze smardzy ?
Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

g...@p...onet.pl wrote:

> [...]
> Zaznaczam że smardze te pochodzą ze Słowacji a tam nic je nie chroni... jedyny
> problem to je znaleść... a z tym jakoś sobie radze...

Roznie jadlam smardze, bo w Jackson Hole, gdzie mieszkalam przez 9 lat,
smardze rosly obficie. Najwykwintniejszy sposob podania, jaki pamietam,
to tak:

1 plat ciasta francuskiego
1 cebula
maslo
pieprz
smardze (murchle)
1 lyzka pietruszki na porcje dla 2 osob
1 maly zabek czosnku na porcje dla 2 osob

male miseczki czy filizanki zaroodporne ustawic na blasze "do gory
nogami". Piec rozgrzac do 220°C. Plat francuskiego ciasta kupnego
rozwalkowac do 1.5 wielkosci (np. 20 cm brzeg bedzie mial 30 cm),
utrzymujac ksztalt prostokata. Pokroic ciasto na kwadraty (wilekosc
zalezy od miseczek). Kwadraty ukladac na miseczkach i delikatnie zagiac
w dol, zeby przybraly ksztalty miseczek, ale nie dotykaly blachy. Tak
upiec.
Osobno usmazyc smardze na masle z odrobina pietruszki i czosnku. Usmazyc
osobno cienko pokrojona cebule az zlota. Kazda miseczke z ciasta ulozyc
na ladnym talerzyku, na dno ulozyc lyzke usmazonej cebuli, na to 2-3
lyzki usmazonych smardzy. Posypac swiezo i grubo zmielonym czarnym pieprzem.

Talerzyk mozna "wyscielic" lisciem salaty.
Magdalena Bassett

1. Data: 2003-05-07 19:47:52

Od: g...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Roznie jadlam smardze, bo w Jackson Hole, gdzie mieszkalam przez 9 lat,
> smardze rosly obficie. Najwykwintniejszy sposob podania, jaki pamietam,
> to tak:
Dziękuje bardzo za ciekawy przepis mam już obiecane że Teresa z Myślenic po
udanej następnej sobotniej wyprawie zrobi smardze w/g tego przepisu... :)
Dziękując za ten przepis polecam - relacje z wyprawy na smardze pt:
Pierwszomajowa wyprawa na małe sterczące... :)
linka do tekstu http://grzyby.and.pl/pierwszomajowa.htm
Pozdrawiam życząc podobnych udanych smardzowych wypraw jak te nasze ostatnie.
Zenit

1. Data: 2003-05-12 06:52:22

Temat: Miałem znowu dużo smardzy i ...
Od: g...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Jak widzę mało jest smakoszy smardzy w Polsce (dlatego że są pod ochroną) ale
myślę że grzyby te zbierane w innych krajach mają swoje ciekawe przepisy
kulinarne. W czasie naszej ostatniej wyprawy na smardze (Słowacja) znaleźliśmy
tak dużo że coś innego jak duszone na maśle można byłoby zastosować ale co ?
Proszę o poradę smakoszy tych rzadkich grzybów.
Grzybów był pełen koszyk &#8211; część porozdawałem, część udusiłem na maśle.
http://grzyby.and.pl/10maj2003_smardze.htm
Pozdrawiam
Zenit

1. Data: 2003-05-12 22:57:37

Temat: Re: Miałem znowu dużo smardzy i ...
Od: "Ewa \(siostra Ani\) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Dans la news:223f.00000008.3ebf44a5@newsgate.onet.pl,
g...@p...onet.pl <g...@p...onet.pl> a écrit:
> [...]
> rzadkich grzybów.
> Grzybów był pełen koszyk &#8211; część porozdawałem, część udusiłem

Ususz, a wyslij mi koszyk. Place w euro ;-)

Ewcia

ps. ostatnio jadlam u mojej siostry perliczke w smardzach. Duszone w
smietanie, s'il vous plaît :-)

--
Niesz !

1. Data: 2003-05-13 08:53:37

Od: g...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Ususz, a wyslij mi koszyk. Place w euro ;-)
Jak porozdawałem znajomym to prawie nic nie zostało. Resztę w większości
spałaszował mój syn... Co do suszonych smardzy to jak je przyrządzać po
wysuszeniu ?
W najbliższą sobotę kolejny wypad na smardze... jak dużo uzbieram zacznę
suszyć :)
Na tą chwile polecam relacje z ostatniej wyprawy
http://grzyby.and.pl/10maj2003relacja.htm
Taka rywalizacja Krakusów z góralami...

> Ewcia
Pozrdrawiam
Pozdrawiam
Zenit

1. Data: 2003-05-13 17:37:58

Od: "Ewa \(siostra Ani\) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Dans la news:24e3.000000e7.3ec0b290@newsgate.onet.pl,
g...@p...onet.pl <g...@p...onet.pl> a écrit:

> Jak porozdawałem znajomym to prawie nic nie zostało. Resztę w
> większości spałaszował mój syn... Co do suszonych smardzy to jak je
> przyrządzać po wysuszeniu ?

Dokladnie tak samo jak inne suszone grzyby. Namoczyc we wrzatku,
odczekac... wode zuzyc do sosu, piasek zostaje na dnie ;-)

Ewcia

--
Niesz !

1. Data: 2003-05-13 17:54:22

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

g...@p...onet.pl wrote:
> ... Co do suszonych smardzy to jak je przyrządzać po
> wysuszeniu ?

Suszone smardze moczy sie w cieplym mleku az zmiekna. Nastepnie smazy
sie jak zwykle.

Magdalena Bassett

piersi z kurczaka + miód + grill
Sparagi - moze juz bylo?