Miastenia - kilka pytań

1. Data: 2005-09-01 06:25:12

Temat: Miastenia - kilka pytań
Od: Młody <m...@a...ToTezWywal.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
w związku z diagnozą Miasteni u bliskiej mi osoby proszę o kilka
informacji na temat tej choroby.
(Osoba chora - kobieta, wiek 25 lat.)

Czy schorzenie to jest uleczalne?, jeśli tak to czy terapia
farmakologiczna jest skuteczna (daje pożądane rezultaty u
większości pacjentów?) ?

Co warunkuje usunięcie grasicy (oprócz grasiczaka) ? jakie skutki niesie
to za sobą dla organizmu ?

Czy znane są jakieś inne (nowsze/niekonwencjonalne) i skuteczne metody
leczenia tej choroby?

Z góry dziękuję za odpowiedzi.
--
Serdecznie pozdrawiam.
Młody

2. Data: 2005-09-01 09:01:45

Temat: Re: Miastenia - kilka pytań
Od: "Grzegorz Iwanek" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Młody" <m...@a...ToTezWywal.pl> napisał w
wiadomości news:43169a82$0$6481$f69f905@mamut2.aster.pl...
> [...]
>
> Czy schorzenie to jest uleczalne?, jeśli tak to czy terapia
> farmakologiczna jest skuteczna (daje pożądane rezultaty u

leczenie polega raczej na kontrolowaniu przebiegu choroby, tak aby mozliwie
najbardziej zmniejszyc objawy. trudno mowic o trwalym wyleczeniu (tak jak w
przypadku pozostalych chorob o podlozu autoimmunologicznym)

> Co warunkuje usunięcie grasicy (oprócz grasiczaka) ? jakie skutki niesie
> to za sobą dla organizmu ?

dorosly czlowiek praktycznie nie posiada grasicy, gdyz ten organ zanika w
okresie dojrzewania.
dlatego chodzi raczej o usuwanie grasiczaka, a tego trzeba usunac
skutecznie, jesli sie da.

> Czy znane są jakieś inne (nowsze/niekonwencjonalne) i skuteczne metody
> leczenia tej choroby?

zwykle stosuje sie sterydy,
sa metody, jednak bardzo drogie i nie wszedzie dostepne, ktore stosuje sie
czasem w opanowaniu
tzw. przelomow miastenicznych, czyli "zaostrzen choroby"

> Z góry dziękuję za odpowiedzi.
> --
> Serdecznie pozdrawiam.
> Młody