Re: Międzymorze!

Data: 2017-08-01 22:44:24
Temat: Re: Międzymorze!
Od: sylvio <h...@g...com>

Am Dienstag, 1. August 2017 21:42:07 UTC+2 schrieb Ghost:
> Użytkownik "XL" napisał w wiadomości grup
a.pl...

> jak idiotka

Bardzo lubie ten temat. Filmiki autora krotko kiedys obejrzalem i wprawily mnie w
dobry humor. :-)
Zacytuje opinie z innej grupy:

> Bajdurzenie o Międzymorzu to świadectwo - nazwijmy to litościwie - intelektualnej
utraty kontaktu z rzeczywistością. To nasze osamotnienie międzynarodowe, ten minister
obrony, który robi wszystko, by Polska była bezbronna, przypominają to, co się działo
między 1935 a 1939 rokiem - z tymi Beckami i innymi, którzy podejmowali błędne
decyzje, a potencjalne koalicje proponowane przez kraje ościenne odrzucali.
Wymachiwali szabelką i w końcu w trzy tygodnie było po ,,honorze", o którym tam
głośno prawili.<

Oraz pisarza i siebie:

>Bordurie jednak wracaja. Po Bialorusi stala sie nia Rosja po nieudanym
eksperymencie czasow Jelcyna, ktory byl tragiczny i skonczyl rowniez
tragicznie, bo dojsciem do wladzy "falszywego realisty" - Putina.
(...)
Bordurie wracaly i zawsze konczylo sie tak samo: powrotem do czegos w
rodzaju narodowego socjalizmu. Bo na czym oprzec narodowe wspolnoty,
jesli nie na narodzie mamionym socjalistycznymi mamidlami? Oraz na
religii. (...)
Po Bialorusi i Rosji poszly Wegry, rzucane przez kryzys i
nieodpowiedzialna klase polityczna z lewa na prawo. Potem Polska. Teraz
- czesciowo - Chorwacja. Czechy i Slowacja to specyficzne przypadki, ale
z Borduriami coraz wiecej je laczy. Jezdze po tych Rurytaniach
zamieniajacych sie w Bordurie. Po tym snionym przez wielu, a niemozliwym
Miedzymorzu. Niemozliwym wlasnie przez to, ze tworza je Bordurie, a
Bordurie ze swoimi nacjonalistycznymi resentymentami nie sa zdolne do
zadnego porozumienia i nic razem nie zrobia.<

(Z.Szczerek, Miedzymorze, ss.340-1)

Krotko mowiac, panstwa regionu bliskie sa moze systemami politycznymi i
tyle. Im bardziej peryferyjne tym bardziej nacjonalistyczne i
roszczeniowe. Szczerek publikuje mape roznych roszczen terytorialnych w
potencjalnym Miedzymorzu: co najmniej 19 roznych Wielkich Moldawii,
Bulgarii, Serbii, Polski, Wegier, Ukrainy, Czech, Slowacji, Bialorusi,
Litwy itd. A obok maja jeszcze marzacych o wielkosci Niemcow, Rosjan i
Turkow. ;-) Miejsca na mapie niestety nie ma...