Międzymorze!

1. Data: 2017-08-01 10:02:38

Temat: Międzymorze!
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak potężne może być:
https://m.youtube.com/watch?v=n9HPJjLedx0

2. Data: 2017-08-01 21:41:19

Temat: Re: Międzymorze!
Od: "Ghost" <n...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "XL" napisał w wiadomości grup
a.pl...

>Jak

jak idiotka

3. Data: 2017-08-01 22:44:24

Od: sylvio <h...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Am Dienstag, 1. August 2017 21:42:07 UTC+2 schrieb Ghost:
> Użytkownik "XL" napisał w wiadomości grup
a.pl...

> jak idiotka

Bardzo lubie ten temat. Filmiki autora krotko kiedys obejrzalem i wprawily mnie w
dobry humor. :-)
Zacytuje opinie z innej grupy:

> Bajdurzenie o Międzymorzu to świadectwo - nazwijmy to litościwie - intelektualnej
utraty kontaktu z rzeczywistością. To nasze osamotnienie międzynarodowe, ten minister
obrony, który robi wszystko, by Polska była bezbronna, przypominają to, co się działo
między 1935 a 1939 rokiem - z tymi Beckami i innymi, którzy podejmowali błędne
decyzje, a potencjalne koalicje proponowane przez kraje ościenne odrzucali.
Wymachiwali szabelką i w końcu w trzy tygodnie było po ,,honorze", o którym tam
głośno prawili.<

Oraz pisarza i siebie:

>Bordurie jednak wracaja. Po Bialorusi stala sie nia Rosja po nieudanym
eksperymencie czasow Jelcyna, ktory byl tragiczny i skonczyl rowniez
tragicznie, bo dojsciem do wladzy "falszywego realisty" - Putina.
(...)
Bordurie wracaly i zawsze konczylo sie tak samo: powrotem do czegos w
rodzaju narodowego socjalizmu. Bo na czym oprzec narodowe wspolnoty,
jesli nie na narodzie mamionym socjalistycznymi mamidlami? Oraz na
religii. (...)
Po Bialorusi i Rosji poszly Wegry, rzucane przez kryzys i
nieodpowiedzialna klase polityczna z lewa na prawo. Potem Polska. Teraz
- czesciowo - Chorwacja. Czechy i Slowacja to specyficzne przypadki, ale
z Borduriami coraz wiecej je laczy. Jezdze po tych Rurytaniach
zamieniajacych sie w Bordurie. Po tym snionym przez wielu, a niemozliwym
Miedzymorzu. Niemozliwym wlasnie przez to, ze tworza je Bordurie, a
Bordurie ze swoimi nacjonalistycznymi resentymentami nie sa zdolne do
zadnego porozumienia i nic razem nie zrobia.<

(Z.Szczerek, Miedzymorze, ss.340-1)

Krotko mowiac, panstwa regionu bliskie sa moze systemami politycznymi i
tyle. Im bardziej peryferyjne tym bardziej nacjonalistyczne i
roszczeniowe. Szczerek publikuje mape roznych roszczen terytorialnych w
potencjalnym Miedzymorzu: co najmniej 19 roznych Wielkich Moldawii,
Bulgarii, Serbii, Polski, Wegier, Ukrainy, Czech, Slowacji, Bialorusi,
Litwy itd. A obok maja jeszcze marzacych o wielkosci Niemcow, Rosjan i
Turkow. ;-) Miejsca na mapie niestety nie ma...

4. Data: 2017-08-01 22:54:01

Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

sylvio <h...@g...com> wrote:
> [...]
> Litwy itd. A obok maja jeszcze marzacych o wielkosci Niemcow, Rosjan i
> Turkow. ;-) Miejsca na mapie niestety nie ma...

To wszystko prawda, i warto podkreślać tą nacjonalistyczną atmosferę w
każdym z państw składowych tego układu, która nie dopuści do prawdziwej
kooperacji: zamiast kooperacji, każdy będzie kombinował jak ugrać swoje
karty i wydymać sąsiada bez mydła...

Oprócz tego, jeśli faktycznie mamy się za najbogatszych w tym układzie, to
jaki sens w przyłączaniu umierających z głodu sąsiadów, aby potem narzekać
na ukrainców i Rumunów tak jak dziś niemcy narzekają na Greków czy
Hiszpanów których muszą bogactwem wypracowanym własną pracą i własnym
zdyscyplinowaniem utrzymywać?

5. Data: 2017-08-01 23:18:05

Od: sylvio <h...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> na ukrainców i Rumunów tak jak dziś niemcy narzekają na Greków czy
> Hiszpanów których muszą bogactwem wypracowanym własną pracą i własnym

Czytajac Szczerka natrafilem na dzialajacego przed wojna profesora Stojanowskiego,
ktory mial pomysly na zjednoczenie Slowian oraz odrodzenie Luzyczan i Polabian.

państwo łużyckie podobne w swej strukturze i w swym charakterze socjologicznym do
państwa irlandzkiego. W nowym państwie łużyckim Łużyczanie nie zgermanizowani
musieliby posiąść możność reslawizacji swych zgermanizowanych ziomków. W ciągu lat
kilkudziesięciu możnaby przez system szkolny nauczyć na powrót Łużyczan mówiących
dziś po niemiecku, języka łużyckiego, tak jak uczy się dziś Irlandczyków mówiących po
angielsku języka irlandzkiego. W związku z tą zasadą granice państwa łużyckiego i
jego terytorium musza być tak ustalone, aby dzisiejszy ośrodek mówiących po łużycku
Łużyczan mógł sprostać zadaniom reslawizacji państwa. Aby temu zadaniu Łużyczanie
mogli sprostać, trzeba koniecznie doprowadzić do terytorialnego połączenia pomiędzy
Łużyczanami Górnymi i Dolnymi. Z przestrzeni oddzielającej oba te szczepy należy
wysiedlić Niemców, a na to miejsce osiedlić ludność łużycką. W ten sposób powstałoby
jednolite terytorium, które by stanowiło już dość poważny ośrodek asymilacyjny dla
części państwa, mówiącego obecnie po niemiecku.<

http://www.nacjonalista.pl/2015/01/04/karol-stojanow
ski-o-reslawizacje-wschodnich-niemiec/

Zainfekowana idea Miedzymorza pani XL moglaby rozszerzyc swoje zainteresowania na
Luzyczan i Polabian oraz poprzec akcje wyzwolencze podbitych krewniakow. ;-)

6. Data: 2017-08-01 23:42:06

Od: Bytomir Kwasigroch <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

użytkownik sylvio napisał:

utraty kontaktu z rzeczywistością.

Skoro bajdurzenie, czemu niemcy tacy podnieceni?

https://pl.wikipedia.org/wiki/Mitteleuropa

7. Data: 2017-08-02 01:06:50

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"sylvio" <h...@g...com> wrote in message
ps.com...

> Czytajac Szczerka natrafilem na dzialajacego przed wojna profesora
> Stojanowskiego, ktory mial pomysly na zjednoczenie Slowian oraz odrodzenie
> [...]

Niezły odjazd!

> Zainfekowana idea Miedzymorza pani XL moglaby rozszerzyc swoje
> zainteresowania na Luzyczan i Polabian oraz poprzec akcje wyzwolencze
> podbitych krewniakow. ;-)

Nie podpowiadaj nawet, bo wiesz że bezkrytycznie absorbuje to wszystko!

8. Data: 2017-08-02 01:08:16

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Bytomir Kwasigroch" <b...@g...com> wrote in message
ps.com...

> Skoro bajdurzenie, czemu niemcy tacy podnieceni?
>
> https://pl.wikipedia.org/wiki/Mitteleuropa

A gdzie tam wyczytałeś o podnieceniu Niemiec/Niemców?
Czy coś przeoczyłem?
Tam tylko tłumaczenie (dosyć suche) terminologii w użyciu.

9. Data: 2017-08-02 10:45:56

Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 1 sierpnia 2017 23:42:07 UTC+2 użytkownik Bytomir Kwasigroch napisał:

intelektualnej utraty kontaktu z rzeczywistością.

> Skoro bajdurzenie, czemu niemcy tacy podnieceni?
>
> https://pl.wikipedia.org/wiki/Mitteleuropa

Ja bym spytała raczej, czemu panowie dyskutanci tacy...

10. Data: 2017-08-03 09:56:27

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

<i...@g...pl> wrote:

> Ja bym spytała raczej, czemu panowie dyskutanci tacy...

Tj. skoro to taka "oczywista bzdura", skąd i po co tylu tutejszym
dyskutantom tak bardzo się chce w tym siebie i innych upewniać 3-)

Wychowanie seksualne dzieci.
w kwestii myślenia teoretyków spiskowych cz.1
Pytanie dla niewierzących (i dla wierzących tez)
Gdzie jest 600 mld?
9/11 nie samoloty