Miejsce na gniazdko dla lodówki i zmywarki w kuchni zabudowanej

1. Data: 2003-05-02 13:46:10

Temat: Miejsce na gniazdko dla lodówki i zmywarki w kuchni zabudowanej
Od: "Krzysztof Markowski" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !

No wlasnie, wiadomo, ze czasem dobrze takie urzadzenia odlaczyc od sieci
elektrycznej. Pomyslalem sobie zatem, ze umieszcze listwe z gniazdkami dla
nich na scianie, nad blatem. Trzeba jednak wydostac na wierzch kable z
wtyczkami od obu urzadzen. Czy dobrze robie? Jakie rozwiazania sa stosowane
przy zabudowanych kuchniach?!?

--
pozdrawiam !
Krzysiek

1. Data: 2003-05-02 14:52:49

Od: "Natalia" <b...@i...p> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysztof Markowski" <p...@i...pl> napisał w
wiadomości news:b8tseo$mns$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
> nich na scianie, nad blatem. Trzeba jednak wydostac na wierzch kable z
> wtyczkami od obu urzadzen. Czy dobrze robie? Jakie rozwiazania sa

Ja mam gniazdko od zmywarki w szafce , tj. na ścianie za szafką, ale w
tylnej ściance szafki jest otwór. A od lodówki - za lodówką, choć pewnie
wygodniej byłoby j.w.
Myśle, że wyprowadzanie tych wtyczek nad blat nie jest specjalnie
estetyczne, musisz jakoś wykończyć miejsce, gdzie przechodzą przez blat, no
i zbiera się na nich brud. A wyłącza się je naprawdę rzadko.
Natalia

1. Data: 2003-05-02 17:35:09

Od: "JACooL" <_...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nich na scianie, nad blatem. Trzeba jednak wydostac na wierzch kable z
> wtyczkami od obu urzadzen. Czy dobrze robie? Jakie rozwiazania sa

Dokladnie jak tu juz Natalia napisala bedzie sie zbieral brud i bedzie
nieestetycznie wygladalo.
Bedziesz musial wyciac w blacie i listwie przyblatowej ew. doprowadzenie do
gniazdka pradu i kolejne wyciecia na przewody od lodowki itd.
Dobrym pomyslem jest wlasnie umieszczenie za szafka i ew. wyciecie w pilsni.
Mozesz tez za np. mikrofalowka, lub jakims innym sprzetem kuchennym ktory w
razie potrzeby mozna odsunac i powyciagac wtyczki.
Poza tym jak juz robisz remont to moze dolozyc korek (wylacznik) do tych
gniazdek.
Rozwiazan jest kilka, ale to z listwa nad blatem jest chyba najgorsze.

Pozdrawiam JACooL

1. Data: 2003-05-03 06:43:20

Od: "Krzysztof Markowski" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wielkie dzięki za rady ... OK, w takim razie mam następujące pytanie - bo
elektryk ze mnie słaby.
Obecny rozkład elektryki w mojej kuchni wygląda tak:

http://osiedle-floriana.w.interia.pl/fotki/kuchnia.G
IF

Czerwona kropa to puszka przy suficie, zielone kropy do pojedyncze gniazda z
uziemnieniem na wysokości ~1,2m
Czy mogę z tego gniazdka między lodówką a zmywarką zrobić puszkę
rozdzielającą na:
- jedno gniazdko pojedyncze na lodówkę (umieszczone za lodówką)
- drugie gniazdko pojedyncze na zmywarkę (umieszczone za szafką na zlew -
kabla od zmywarki starczy, gdyż stoi obok)
- trzecie gniazdko podwójne wychodzące ze ściany nad blatem (do podłączenia
urządzeń używanych w kuchni typu:
czajnik elektryczny, maszynka do mięsa)

Mieszkanie jest nowe więc i kable są świeże.
Najbardziej ciekawi mnie właśnie czy kable/korki wytrzymają rozdzielenie
jednego obecnie punktu na cztery?!?

1. Data: 2003-05-03 12:33:23

Od: G...@p...onet.pl-----USUN-TO (Grzegorz Janoszka) szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 3 May 2003 08:43:20 +0200 I had a dream that Krzysztof Markowski
>Mieszkanie jest nowe więc i kable są świeże.
>Najbardziej ciekawi mnie właśnie czy kable/korki wytrzymają rozdzielenie
>jednego obecnie punktu na cztery?!?

Nie jest ważna ilość punktów, ale prąd, jaki będzie tam płynął.
Z reguły w mieszkaniach na gniazdka daje się bezpieczniki 16A, rzadziej
20A. Kable powinny spokojnie wytrzymać ten prąd, chyba że wykonawca
zaoszczędził. Dla pewności pytaj wykonawcy, jakie grube tam są kable.
Kabel o średnicy 2mm wytrzyma.
Prąd 20A odpowiada łącznej mocy ok 4.5 kW, czyli sobie posumuj :)
Czajnik ma ok. 2000W, mikrofala do 800, pralka do 2000 itd. Lodówka,
śwwiatła to niewiele, do 100W.

1. Data: 2003-05-05 08:31:19

Od: "Asia" <J...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Rozwiazan jest kilka, ale to z listwa nad blatem jest chyba najgorsze.
Ale najbardziej zgodne z przepisami :)

Asia

1. Data: 2003-05-05 09:21:40

Od: "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Witam !
>
> No wlasnie, wiadomo, ze czasem dobrze takie urzadzenia odlaczyc od sieci

Ja jeszcze podrzucę mój sposób: z puchy po gniazdku pierwotnie zamontowanym
w scianie wychodzi sobie odcinek kabla elastycznego (linka) zakończony
podwójnym gniazdkiem natynkowym. I to sobie swobodnie leży pod szafkami,
dostęp jest bezproblemowy po zdjęciu cokołu (cokoły w zabudowach kuchennych
na ogół trzymają się nóżek zatrzaskami, można je zdjąć jednym ruchem) a i
samo wyłączenie lodówki czy zmywarki jest bezproblemowe, nie wymaga jej
wysuwania, po prostu za kable się wyciąga całe gniazdko i robi z nim co
chce.

J.

[Kraków] kto zrobi meble kuchenne na zamowienie
Matowa glazura 10x10
palac a zamek?
Okno plastikowe a grzyb na scianach?
Współpraca