Mielone galezie

1. Data: 2001-03-06 07:20:10

Temat: Mielone galezie
Od: Krzysztof Koterba <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Najpierw sie pochwale: nabylem droga kupna rozdrabniacz do galezi.
Teraz napisze co zamierzam: rozdrobnione galezie glownie pochodzace z
sadu chce przekompostowac a tym potem uzyzniac ziemie w ogrodzie.
Mam pytanie: czy sa jakies gatunki drzew nie nadajace sie do tego celu?

Pozdrawiam serdecznie
Krzysiek Koterba :-)

2. Data: 2001-03-06 09:58:47

Temat: Re: Mielone galezie
Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Krzysztof Koterba <k...@g...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@g...pl...
> Najpierw sie pochwale: nabylem droga kupna rozdrabniacz do galezi.
Napisz jaki typ i za ile?

> Teraz napisze co zamierzam: rozdrobnione galezie glownie pochodzace z
> sadu chce przekompostowac
lepsze będą zbutwiałe ;-))

a tym potem uzyzniac ziemie w ogrodzie.
> Mam pytanie: czy sa jakies gatunki drzew nie nadajace sie do tego celu?
importowane ;-)))
wychodzą zbyt drogo, a poważnie to pamiętaj, aby raczej nie mieszać
liściastych z iglastymi.
Pozdrawiam serdecznie Jerzy

3. Data: 2001-03-06 10:31:07

Od: Krzysztof Koterba <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy wrote:
> Napisz jaki typ i za ile?

To na priva.

> lepsze będą zbutwiałe ;-))

:-0

> importowane ;-)))
> wychodzą zbyt drogo,

Obawiam sie, ze nawet jesli bym chcial importowac galezie to by mi nie
pozwolili traktujac je jako odpady. A jesli by celnikom ktos szepnal, ze
w tym moga sie przenosic jakies chorobska roslin ...

> a poważnie to pamiętaj, aby raczej nie mieszać liściastych z iglastymi.

Dlaczego?

Pozdrawiam serdecznie
Krzysiek Koterba :-)

4. Data: 2001-03-06 10:58:29

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysztof Koterba" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> sadu chce przekompostowac a tym potem uzyzniac ziemie w ogrodzie.
> Mam pytanie: czy sa jakies gatunki drzew nie nadajace sie do tego celu?

Zdaje się, że eukaliptus:-)

Pozdrawiam, Basia.

5. Data: 2001-03-06 10:59:49

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

> To na priva.

Ja też proszę.

> Dlaczego?

Inny czas rozkładu? Inna zawartość trujących substancji (fenoli) i
garbników?

Pozdrawiam, Basia.

6. Data: 2001-03-06 21:10:36

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

A czy zamiast mielonych galezi moga byc trociny
iglaste pod iglaki a z lisciastych pod przyszly trawnik
ziemia w tym miejscu to VIz
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

7. Data: 2001-03-07 09:08:35

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Basia Kulesz <b...@p...gliwice.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:982g17$8o9$...@z...polsl.gliwice.pl...
> Zdaje się, że eukaliptus:-)
A o podkładach kolejowych zapomnieliście?
Są gat. drewna, które trudno się rozkładają i pożytku z nich niewiele,
przynajmniej w krótkim czasie, chyba, że użyje sie ich na ścieżki.
Pozdrawiam, Jerzy

8. Data: 2001-03-07 09:13:54

Od: Krzysztof Koterba <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy wrote:
> Są gat. drewna, które trudno się rozkładają i pożytku z nich niewiele,
> przynajmniej w krótkim czasie,

Jakie to gatunki? I nie baw sie ze mna w kotka i myszke i jesli nie
wiesz to napisz to odwaznie.
Pytanie: dlaczego nie mozna mieszac lisciastych z iglastymi tez czeka na
odpowiedz. W koncu skads ta wiedze czerpiesz - jesli z palca to napisz i
glowy nie zawracaj a jesli szukasz w zrodlach to uspokoj niecierpliwego.

Pozdrawiam serdecznie
Krzysiek Koterba

9. Data: 2001-03-07 09:14:34

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Basia Kulesz <b...@p...gliwice.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:982g3m$9ce$...@z...polsl.gliwice.pl...
> Użytkownik "Krzysztof Koterba" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
> Inny czas rozkładu? Inna zawartość trujących substancji (fenoli) i
> garbników?
pH itd. itp., i nie wszystkie rośliny tolerują kompost z drzew iglastych,
raczej stosuj go pod iglaki i rośliny kwasolubne, pod "względem
mineralnym" jest uboższy.
Pozdrawiam, Jerzy.

10. Data: 2001-03-07 09:16:47

Od: Krzysztof Koterba <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof Koterba wrote:
> Pytanie: dlaczego nie mozna mieszac lisciastych z iglastymi tez czeka na
> odpowiedz.

Oups! Juz jest, przyszlo w miedzyczasie. Dziekuje. Przepraszam.

Pozdrawiam serdecznie
Krzysiek Koterba :-)

Jasnowidz poszukiwany
Swierk usycha