Mięsko na zimno

1. Data: 2001-12-17 08:40:39

Temat: Mięsko na zimno
Od: "Ana" <a...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Coś mnie tak naszło żeby zjeść w Święta pieczone mięsko na zimno. Schab już
kiedyś robiłam, tudzież karkówkę (też schab :-), ale bym chciał cóś inszego.
Kto co umie piec, żeby to później w plasterkach na zimno mniam mniam?

AniaK

1. Data: 2001-12-17 09:14:16

Temat: Re: Mięsko na zimno
Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ana" <a...@e...com.pl> wrote:

> [...]
>Kto co umie piec, żeby to później w plasterkach na zimno mniam mniam?

..może ową fenomenalną wołowine z dalekiej północy co w
piekarniku się piecze 12 godzin...Przepraszam autorkę - zagubiłam
gdzieś Jej Nicka...

Własnym słowami o nie własnej potrawie:
Piękny kawałek wołowiny o wadze około 1 kg. zamrażamy na kość.
Następnie wkładamy do zimnego piekarnika, nastawiamy go na 75C
i pieczemy przez 12 godzin. Następnei wkładamy na 2 godziny do
zalewy : zagotowany litr wody wymieszany z 1 decylitrem soli,
łyżeczką świeżo zmielonego pieprzu i 1 łyżeczką jałowca
pogniecionego. I w tej zalewie niech sobie lezy w lodówce.

W czasie jednej z rozmów dodano, że warto piec na ruszcie,
półce z żeberkami, bez folii a pod spód coś połozyć bo kapie.
Ja nie próbowałam owego mięsa ale było tutaj już dużo zachwytów
na jego temat od nie-byle-Ktosiów...

agataW.

1. Data: 2001-12-17 09:48:27

Od: i...@r...com.pl (Agnieszka Nowak) szukaj wiadomości tego autora

From: Ana <a...@e...com.pl>

> [...]
inszego.
> Kto co umie piec, żeby to później w plasterkach na zimno mniam mniam?

Boczek!!! Robie na swieta, zamiast kupowania wedlin.
Szeroki i plaski kawal boczku, niezbyt tlusty, zwijamy w rulon, w srodek
pakujac ogorka konserwowego wzdluz calosci. Intensywnie czosnkujemy,
mariankujemy, troche solimy. Pieczemy ok. godziny, po upieczeniu przyciskamy
czyms ciezkim do ostygniecia, zeby plaski byl.

Albo indyka?
Piers spora rozkrawamy tak, zeby powstal duzy placek. Solimy lekko,
obkladamy malymi kawalkami brzoskwin z puszki, zwijamy ciasno, pieczemy pod
przykryciem podlewajac sosem z brzoskwin. Acha, przed pieczeniem smarujemy
olejem.

Albo indyka inaczej - czyli tez rolade, ale z serem w srodku, jakims ostrym,
w plastrach, albo plesniowym, np. niebieskim.

A tak wogle, to najlepiej rolade serowa do kanapek na zimno, kiedys juz
podawalam - dosc dlugi kawal sera salami ladujemy w worek foliowy bezbarwny
i do ledwo pyrkajacej na ogniu wody, az zmieknie. Wyciagamy i szybko
rozwalkowujemy na cienki placek - tak 0,5 cm grubosci. Na ro nakladamy
farsz - najwazniejszy jest serek topiony, z jakimis dodatkami - ja daje
makrelke wedzona i szczypior, albo duszone pieczarki z lyzka koncentratu
pom. dla koloru, albo co sobie wymyslisz, do wszystkiego duzo pieprzu.

Oj, duzo roboty bede miala w tym tygodniu...

--
Macabra
When God made man, she was only testing

1. Data: 2001-12-17 09:48:57

Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ana" <a...@e...com.pl> wrote:

> [...]
>Kto co umie piec, żeby to później w plasterkach na zimno mniam mniam?

Proponuję zajrzeć na stronę Grzesia

http://www.mniammniam.pl/ ....tutaj w jego serwisie znajduje
się wątek Bożonarodzeniowy i pada propozycja zrobienia mięs do
kanapek. Konkretnie : mokrego schabu i podlepszonej ogonówki ze
sklepu. Oba pomysły zasługują na conajmniej obejrzenie.
Zaznaczam jednak, że od wczoraj wieczorem serwis ten ma problemy.
Adres jest dobry ale technicznie jest cos nie tak. Jeżeli nadal
będzie tak krucho to na specjalne życzenie podam przepisy ze
strony Grzegorza - własnymi słowami + link do strony...

AgataW.

1. Data: 2001-12-17 09:52:30

Od: "Ana" <a...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "AgataW" <a...@g...com.pl> napisał w wiadomości

> ..może ową fenomenalną wołowine z dalekiej północy co w
> piekarniku się piecze 12 godzin...

Taa, było coś takiego rzeczywiście... A nie spale ja przy tym domu?
Kto to robił niech sie przyzna?
AniaK

1. Data: 2001-12-17 09:56:39

Od: <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Adres jest dobry ale technicznie jest cos nie tak. Jeżeli nadal
> będzie tak krucho to na specjalne życzenie podam przepisy ze
> strony Grzegorza - własnymi słowami + link do strony...
>
> AgataW.

Witam bardzo smacznie i nie mniej serdecznie
Bardzo sie ciesze iż moje skromne pomysły na Boże Narodzenia zyskują Wasze
zainteresowanie.
Niestety, serwis Gotowanie to sztuka! będzie jeszcze przez kilka godzin w
bardzo okrojonej wersji [bez strony głownej i ze szczątkowaą nawigacją -
wystąpiły bowiem jak zwykle "obiektywne" problemy serwerowe].
Za co bardzo przepraszam.
A jeśli ktoś chce "wkleić" przepis z Gotowanie to sztuk! na listę, nie widzę
żadnych przeciwskazań, a wręcz przeciwnie.
Ale potem, hoho...
Ja sie naprawi [a się naprawi na pewno] to na stronie będzie sie działo, oj
działo.
Bowiem nowy dział na serwisie powstał - testy smakowe róznych produktów.
A jak coś niesmaczne to i na tym suchej nitki nie pozostawaim.

Posdrawiam bardzo serdecznie i życzę smacznego
Grzegorz Ostrowski: "święta to czas na tworzenie wielkie i smakowite w kuchni"
www.mniammniam.pl

1. Data: 2001-12-17 09:56:53

Od: "Ana" <a...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agnieszka Nowak" <i...@r...com.pl> napisał w
wiadomości news:01b001c186e0$597ac960$e007fea9@hppcvnmvhhid...

> [...]
przyciskamy
> czyms ciezkim do ostygniecia, zeby plaski byl.

A on wędzony ma być czy surowy? Zanim znaczy będzie upieczony?

> [...]
pod
> przykryciem podlewajac sosem z brzoskwin. Acha, przed pieczeniem smarujemy

To brzmi nieźle ...

> Albo indyka inaczej - czyli tez rolade, ale z serem w srodku, jakims
ostrym,
> w plastrach, albo plesniowym, np. niebieskim.

Mniam...

> [...]
> makrelke wedzona i szczypior, albo duszone pieczarki z lyzka koncentratu
> pom. dla koloru, albo co sobie wymyslisz, do wszystkiego duzo pieprzu.

Pomysł niezły, ale mięcha nie ma, moje szanowne mężysko nie tknie ... ;-)
Ale super masz pomysły!

> --
> Macabra
> When God made man, she was only testing

AniaK
PS Mówiłam Ci już kiedyś że popieram Twoją sygnaturkę?

1. Data: 2001-12-17 10:09:00

Od: "Agnieszka Litwin" <a...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ana" <a...@e...com.pl> napisał w wiadomości

> Kto to robił niech sie przyzna?

Ja robilam dom nie splona miesko bylo nawet dobre tylko dla mnie soli za
duzo i takie malo aromatyczne ame mysle zw mozna wiecej w zalewe wlozyc i
bedzie ok:-))
Aga

1. Data: 2001-12-17 10:22:50

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ana napisała:

> (...)
> Kto co umie piec, żeby to później w plasterkach na zimno mniam mniam?

Cielęcina ładnie wychodzi, bo robi się naturalna galaretka. Tylko
nie żałuj ziół i czosnku, bo smak sama z siebie ma mało zdecydowany :-)

Krycha

1. Data: 2001-12-17 10:30:36

Od: "Ana" <a...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krystyna Chiger" <k...@p...pl> napisał w wiadomości

> Cielęcina ładnie wychodzi, bo robi się naturalna galaretka. Tylko
> nie żałuj ziół i czosnku, bo smak sama z siebie ma mało zdecydowany :-)
>
> Krycha

Wszystko jedno jaki kawałek z cielaczka?
AniaK

pomocy- ciasto ananasowe
Nowy niekomercyjny serwis o zdrowym żywieniu: Ambrozja.pl
kolejne sprawozdanie - czekoladowe ciasteczka Magdy B
Wigilia
Ciasteczka Wkn - raport