Mięso

21. Data: 2010-02-22 09:06:01

Temat: Re: Mięso
Od: "KKrzych" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Smacznego :)

Pozdrawiam,
KKrzych

22. Data: 2010-02-22 10:29:02

Od: JaMyszka <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 21 Lut, 12:50, "KKrzych" wrote:
> [...]
> Polecam kurczaka w sosie słodko kwaśnym. Pychotka, jadłem z ryżem, z
> makaronem. Robi się go nawet szybciej niż w przepisie
> i jest b. prosty, ja też z początkujących:http://www.ugotujka.pl/index.php/mies
o/drob/124-kurczak-w-sosie-slodk...

Nie czepiam się, ale skąd się bierze w tej potrawie smak kwaśny?
A na zdjęciu ujawnione są jakieś zielone "marchewki".
A tak w ogóle, to moją zasadą jest to, że jak daję smaczne produkty,
to nie może wyjść niesmaczna potrawa. I, prawie zawsze, uruchamiam
swoją kreatywność przy gotowaniu.
Np. ostatnio zmodyfikowałam przepis, który dostałam na mortadelę.
Zamiast niej podsmażyłam z cebulą kostki podwawelskiej, dodałam pół
słoiczka przecieru pomidorowego, przyprawy i całość zalałam ok. litrem
wody. Do tego wrzuciłam pół paczki _surowego_ makaronu, typu rurki/
muszelki, i dusiłam na wolnym ogniu aż do uzyskania "zjadliwości"
makaronu (ok. 20 min.). Oczywiście, od czasu do czasu mieszałam i
reagowałam na "wodę" w potrawie (dolewałam w miarę potrzeby). W ten
sposób, miałyśmy posiłek na dwa dni.
Myślę, że miast kiełbasy, spokojnie można podsmażyć (odpowiednio
dłużej) każde mięso (kostki lub mielone').

--
Pozdrawiam :)
JM

23. Data: 2010-02-22 10:45:55

Od: JaMyszka <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 22 Lut, 04:41, "Prawusek" wrote:
> Np. niedawno zmienił się smak handlowych
> kiszonych ogórków. Może to wynika ze zmiany beczek? Kiedyś były
> dębowe, zatapiane w "jeziorze". A teraz są plastykowe i smak ogórków
> kiszonych złamany jest smakiem ogórków konserwowych.
> 2 in 1 ? Myślę, ze nie zadbano o fermntację skoro jest szpat octowy - zbyt
> duża powirzchnia otwarta na dostęp powietrza. W kadziach powinna być
> popkrywa pływająca na powierzchni, a w beczkach wkładki. Ja stosuję worki
> polietylenowe, które zaciskam opaską - zupełny brak dostepu powietrza - gazy
> same wypchną.

Ależ otwarta powierzchnia (pojemnika) istnieje dopiero w handu.
Inaczej wyglądają (i smakują) dobrze ukiszone ogórki, które się
"zepsuły", a inaczej te z obecnego handlu. Dlatego podejrzewam zmianę
technologii kiszenia z uwagi na stosowane pojemniki. Przecież w handu
sprzedają z plastykowych pojemników 10 lub 20 litrowych.

PS
Czy mógłbyś zwiększyć swoją reformowalność i przycinać posty? Już nie
mówię o ustawieniu czytnika, by wyróżniał post przedpiscy? I nie mów
mi tu o trudnościach subiektywnych, bo jeśli ja dałam radę, to Ty też
jesteś w stanie nad tym zapanować. Tylko spokojnie i bez emocji
próbować aż do skutku. Wszak poziom Twojej inteligencji jest wyższy od
poziomu myszy. Nie, nie mówię by się podlizać, lecz tak uważam :)

24. Data: 2010-02-22 11:23:51

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"JaMyszka" <f...@g...com> wrote in message
a.googlegroups.com...

Myślę, że kiszą w kadziach rozlewając do sprzedaży. Ja kiszę w workach
polietylenowych i w takichże bańkach HDPV 30 i 55 litrowych i dopiero w nich
mam pełnię smaku ogórków, a i kapusty - zapewniam całkowite odcięcie od
dostępu powietrza i bakterii octowych, które są tlenowcami. Dzięki zmianie
technologii praktycznie nie mam strat - w drewnianej beczce mimo czystości
rosła mi pleśń i musiłem często zmywać, a to powodowało straty. Uciekaliśmy
z beczki do wecków zaraz po zakiszeniu kapusty i to pozwalało miec nawet na
drugi rok smaczną kiszonkę - co się często przydawało.
http://www.opakowania.alitom.pl/op_ban.html

Bańki 5/02 i 5/04 z otworem ~16cm z pokrywką z uszczelką i dodatkową
zakrętką. Posyłałem też dzieciom do Londynu...

25. Data: 2010-02-22 16:04:44

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 21 Feb 2010 17:58:55 -0800 (PST), JaMyszka napisał(a):

> [...]
> dębowe, zatapiane w "jeziorze". A teraz są plastykowe i smak ogórków
> kiszonych złamany jest smakiem ogórków konserwowych.

Teraz są to po prostu ogórki solone - proces kiszenia ze względu na normy
unijne został sprowadzony praktycznie do zera. Podobnie kapusta kiszona -
która już nie jest kiszona, lecz zakwaszana, czyli to po prostu surowa
kapucha, do której sie leje waidrami kwas mlekowy i sypie sól, po czym
pakuje w plastik.
--

Ikselka.

26. Data: 2010-02-23 09:41:15

Od: "Scarlet" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Właśnie też się zastanawiałam gdzie tu kwaśny smak w tym przepisie?

27. Data: 2010-02-23 17:01:53

Od: Diabełson <h...@s...org> szukaj wiadomości tego autora

JaMyszka pisze:

> Nie rozumiem Twojego problemu - sama piszesz, że lubią.
> Z pamięci mojego dzieciństwa i mojego początkowego macierzyństwa
> wysnuwa mi się obraz dań dorosłych. Czasami mięso było drobno krojone,
> a czasami - mielone. Do dzisiaj uwielbiam ugotowane zmielone mięso
> rosołowe z sosem chrzanowym lub musztardowym.
>
> --
> Pozdrawiam :)
> JM
> http://www.bykom-stop.avx.pl/index.html
> Bezpieczny wolontariat (Nobel?): http://zwijaj.pl/

Stop bykom? To kto ci dogodzi kfiatószkó??

28. Data: 2010-02-23 17:03:34

Od: Diabełson <h...@s...org> szukaj wiadomości tego autora

XL pisze:

> Dokładnie. To tzw sztuka mięsa. Pycha - o ile jest to młoda wołowinka.
> Mniam.

mmm...lubię gotowaną pręgę albo łatę, ale o tą ostatnią trudno :|

29. Data: 2010-02-23 21:04:23

Od: "KKrzych" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Teraz są to po prostu ogórki solone - proces kiszenia ze względu na normy
> unijne został sprowadzony praktycznie do zera. Podobnie kapusta kiszona -

Nooo, to by wyjaśniało tę "głębię" smaku.
Nie ma to jak ogórki domowe, z dorzuconą do słoiczka małą ostrą papryczką.
Mniam :)

Pozdrawiam,
KKrzych

Polecam przepisy kulinarne tym, co lubią dobrze zjeść i ciekawie poczytać:
www.ugotujka.pl

30. Data: 2010-02-23 21:06:36

Od: "KKrzych" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Scarlet" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Właśnie też się zastanawiałam gdzie tu kwaśny smak w tym przepisie?

Wydaje mi się, że to zależy od ananasa i soku. Moim zdaniem jest faktycznie
słodko-kwaśny :)

Pozdrawiam,
KKrzych

Polecam przepisy kulinarne tym, co lubią dobrze zjeść i ciekawie poczytać:
www.ugotujka.pl

POMOCY !!!
Kolacja
pst
Magdalena Bassett
Polecam nową stronkę o szatkownicach WWW.BOERNER.COM.PL