Mieszkanie na poddaszu - plusy i minusy

1. Data: 2005-04-15 08:00:05

Temat: Mieszkanie na poddaszu - plusy i minusy
Od: "Alicja" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przymierzam się do zakupu mieszkania na poddaszu. Właściwie same skosy
(mniejsze albo większe); prosta jest tylko ściana frontowa z wyjściem na
balkon. Zastanawiam się jakie są mankamenty takiego mieszkania: latem
goraco,
zimą zimno? Na co zwrócić uwagę? (izolacja, dach itp)
Podzielcie się, proszę, swoimi spostrzeżeniami.

A.

2. Data: 2005-04-15 08:08:09

Temat: Re: Mieszkanie na poddaszu - plusy i minusy
Od: PeJot <P...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Alicja napisał(a):
> Zastanawiam się jakie są mankamenty takiego mieszkania: latem
> goraco, zimą zimno?

Hałas, np. przy padającym deszczu nie da się oglądać TV. Ale to nie musi
być regułą.

--
P. Jankisz
trochę o rowerach:

3. Data: 2005-04-15 08:40:43

Od: PeJot <P...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Alicja napisał(a):

> Aha, faktycznie. Ale to pewnie zależy od technologii i użytych materiałów.
> Masz może jakieś dane na ten temat?

Danych nie mam, OIDP znajomi z poddaszem się na to skarżyli.

4. Data: 2005-04-15 08:42:26

Od: "Alicja" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> być regułą.

Aha, faktycznie. Ale to pewnie zależy od technologii i użytych materiałów.

Pozdrawiam
A.

5. Data: 2005-04-15 09:08:38

Od: Kinga 'Słowotok' Macyszyn <k...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> goraco,
> zimą zimno? Na co zwrócić uwagę? (izolacja, dach itp)
> Podzielcie się, proszę, swoimi spostrzeżeniami.

Moi znajomi kupili w 2000 r. mieszkanie na rynku pierwotnym, dwupoziomowe.
Na górze, na poddaszu właśnie, nie ma czym oddychać, tak się nagrzewa w
lecie. Wentylatory chodzą cały czas, myśleli o klimatyzacji a teraz chcą je
sprzedać i kupić coś innego.

--
KingAM

'just one year of love is better than a lifetime alone'
[Freddie Mercury]

6. Data: 2005-04-15 09:23:21

Od: janoush <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

PeJot napisał(a):

> Hałas, np. przy padającym deszczu nie da się oglądać TV. Ale to nie musi
> być regułą.

Eee tam, pewnie zero izolacji :)

U mnie przy ulewie mozna swobodnie oglądać TV. Faktem jest, że poddasze
się nagrzewa bardziej niż zwykłe mieszkanie.
Ale jeśli zamontowane będą okna dachowe, to mozna bardzo ładnie wietrzyć.
Ja mam poddasze i ponieważ wysokość pomieszczenia była ponad 4,5 m, to
zrobiłem jeszcze antresolę. Na antresoli (pow. 22 m2 po podłodze) mam 3 okna.

Pozdr.
Janusz

7. Data: 2005-04-15 10:19:06

Od: Paweł Muszyński <p...@b...wytnijto.org> szukaj wiadomości tego autora

Alicja napisał(a):
> [...]
> goraco,
> zimą zimno? Na co zwrócić uwagę? (izolacja, dach itp)
> Podzielcie się, proszę, swoimi spostrzeżeniami.

Moim pierwszym wrażeniem, gdy oglądałem takie mieszkanie było - "gdzie
ja tu meble postawię". No ale to zależyo od konkretnego układu.

--
Paweł Muszyński

8. Data: 2005-04-15 10:33:23

Od: Cyneq <c...@s...poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

Alicja wrote:

Zastanawiam się jakie są mankamenty takiego mieszkania: latem
> goraco,
> zimą zimno?

Bzdura, jeśli jest dobra izolacja.
U mnie tej zimy było ciepło jak w uchu.
Zobaczymy jak będzie latem, ale nie sądzę żeby było gorąco.
Plusem jest np. to ze nie grozi Ci że sąsiadka zapomni o praniu i pralka
wyleje i zaleje Ci sufit :)
To ze jest głośno jak pada to jakiś mit, albo u mnie słabe deszcze padają.

> Na co zwrócić uwagę? (izolacja, dach itp)
Izolacja przede wszytkim. Dwa to dobre okna dachowe. Trzy to sprawna
wentylacja. I dobrze zrobiona. Żeby śniegiem nie prało po twarzy jak się
kompiesz albo jak gotujesz zupę.
U mnie niestety dość głośno słychać tramwaje przez wentylację, jeszcze
się nie przyzwyczaiłem. Dość mocno też wieje, jeśli jest wiatr na
zewnątrz. Nie wiem czy przywyknąć, czy ktoś spierniczył komin i np. jest
za krótki.

Generlanie sypialnia pod gwiazdami to rewelacja, bardzo romantyczna
sprawa ;)

--
Cyneq

"Szukac w parafialnej poradni rodzinnej materialów na temat seksu,
To tak, jakby w Monarze szukac informacji o trawie"

(c) ZEC & ZED

9. Data: 2005-04-15 10:35:10

Od: PeJot <P...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Paweł Muszyński napisał(a):

> Moim pierwszym wrażeniem, gdy oglądałem takie mieszkanie było - "gdzie
> ja tu meble postawię".

Źle. Powinno być: ile będą kosztowały meble na te skosy :)

10. Data: 2005-04-15 22:33:06

Od: Christian <o...@c...pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 15 Apr 2005 10:00:05 +0200, Alicja napisał(a):

> [...]
> goraco,
> zimą zimno? Na co zwrócić uwagę? (izolacja, dach itp)
> Podzielcie się, proszę, swoimi spostrzeżeniami.

Ja mam 100 m2, ale srednio zadowolony jestem... mimo iz dobra izolacja...
to niestety lato upal (w tamtym roku mialem max 31 stopni!!!! zima zimno...
a grzanie kosztuje, za to szybko sie wychaladza, szczegolnie pry
wiatrach... jak wieje wiatr mozesz miec super izolacje, wychlodzi sie od
razu... no moze sa tacy co maja mega super izolacje

na plus to romantyczne skosy, belki i inne uklady, z meblami sie nie ma co
martwic to juz kwestia gusta...

test test
gaz, piecyk, koszty ?
Adaptacja szopy?