Miganie żarówek po wyłączeniu

1. Data: 2007-12-21 09:06:28

Temat: Miganie żarówek po wyłączeniu
Od: "tomi71" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam!

mam żyrandol 5 żarówek z podziałem 2 i 3 na włączniku. Założyłem żarówki
energooszczędne i jeśli mam włączone 3 żarówki to po ich wyłączeniu
wszystko jest Ok. natomiast po wyłączeniu tych dwóch błyskają one przez
jakieś 20min. bez zasilania.
W innym miejscu po założeniu energooszczędnej błyskała przez cały czas
pomimo wyłączenia. trochę dziwne... Pojawiło się pytanie czy podejście fazy
(na obudowę czy na "rdzeń") w tych żarówkach mas jakieś znaczenie bo wydaje
się że ma.

Dziwnie to musi wyglądać z zewnątrz: poszli spać a w domu się błyska.

pozdrawiam

Tomasz M.

2. Data: 2007-12-21 09:18:23

Temat: Re: Miganie żarówek po wyłączeniu
Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy wyłączniki mają podświetlanie?

3. Data: 2007-12-21 09:19:36

Od: "Big Jack" <a...@b...zz> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości:
news.tpi.pl
użytkownik *tomi71* napisał(a):

> [...]
> pomimo wyłączenia. trochę dziwne... Pojawiło się pytanie czy podejście
> fazy (na obudowę czy na "rdzeń") w tych żarówkach mas jakieś znaczenie bo

Czy nie masz czasem w wyłącznikach zamontowanego podświetlenia? Czasem mogą
pwodować takie efekty, bo wtedy sam wyłącznik jest bocznikowany przez
podświetlenie i jakiś prąd dochodzi do świetlówki nie dając się jej świecić
pełnym światłem ale błyskać

--
Big Jack
//////

4. Data: 2007-12-21 10:48:30

Od: "tomi71" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

tak są podświetlane!!

na to bym nie wpadł
ale co teraz wywalić je?

pozdr

5. Data: 2007-12-21 10:58:53

Od: "MB" <k...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> na to bym nie wpadł
> ale co teraz wywalić je?

Kupić inne świetlówki. Kiedyś miałem u siebie produkty "chińskiej myśli
technicznej" kupione w marketowej promocji za kilka złotych. Nie dość że
światła dawały niewiele i to o takiej barwie że można się było porzygać, to
jeszcze błyskały po wyłączeniu (wyłączniki są podświetlane). Od 2 lat mam
świetlówki OSRAM, ekwiwalent 100W i 120W. Stosunkowo szybko osiągają pełną
jasność, ciepła barwa światła zbliżona do zwykłej żarówki no i nic nie
błyska po wyłączeniu.

Pozdrawiam
MB

6. Data: 2007-12-21 11:33:58

Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tomi71" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
> tak są podświetlane!!
> na to bym nie wpadł
> ale co teraz wywalić je?
> pozdr

Możesz wywalić same podświetlanie. Można też ingerować w układ
podświetlania, o ile rezystor szeregowy jest na zewnątrż, ale tu trzeba
elektronika. Takim jestem i przy łazienkowym jest już OK, a przy
schodowych poddałem się i dałem ledy.

7. Data: 2007-12-21 11:36:31

Od: s...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> świetlówki OSRAM, ekwiwalent 100W i 120W. Stosunkowo szybko osiągają pełną
> jasność, ciepła barwa światła zbliżona do zwykłej żarówki no i nic nie

Eee, markowość świetlówki chyba nic tu nie ma do rzeczy. Tak się akurat składa,
że niedawno też kupiłem firmy j.w (nie lubię tej nazwy wymawiać ;-)
Fakt, że barwę światła ma fajną, ale pobłyskuje sobie - w przeciwieństwie do
innej, akurat niemarkowej, która nie błyska. Obie mają w obwodzie wyłaczniki
podświetlane neonówką.

BTW: ciekawe czy jest na to sposób? Może - w celu obniżenia
napiecia "dostarczanego" poprzez neonówkę - zbocznikować świetlówkę jakimś
rezystorem? Myślę, tak "na oko", że mógłby pomóc o wartości mniej więcej
500kohm - 1Mohm. Przy tym oporze moc wydzielana na nim w trakcie normalnego
świecenia świetlówki będzie niewielka, rzęd 0,05 - 0,1W. Zatem nie trzeba
będzie wstawiać opornika o średnicy palca ;-)

pozdrawiam -

Stanley

8. Data: 2007-12-21 12:17:55

Od: " 666" <j...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

Chińszczyzna lub nie nie ma nic do rzeczy.
Przykładowo u mnie firmowy Philips błyska, a Osram nie.
Ale i tak zależy to od konkretnego modelu konkretnej żarówki.
JaC

-----

9. Data: 2007-12-21 12:18:16

Od: "Big Jack" <a...@b...zz> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości: news://news-archive.icm.edu.pl/fkg611$i8$1@nemesis.n
ews.tpi.pl
użytkownik *tomi71* napisał(a):

> tak są podświetlane!!
>

> na to bym nie wpadł
> ale co teraz wywalić je?

Niekoniecznie. Nie piszesz jakie masz te świetlówki. Ja miałem takie
problemy ze świetlówkami Pila. Mimo, że świeciły ładnie, to jednal błyskały.
Odkąd mam Osram i Philips nie mam żadnych problemów. Ale i tak nie ma
gwarancji, że to co działa u mnie będzie się sprawdzać u Ciebie.

--
Big Jack
//////

10. Data: 2007-12-21 12:18:18

Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Eee, markowość świetlówki chyba nic tu nie ma do rzeczy.

To raczej najczęściej zależy czy starter jest elektryczny czy
elektroniczny.

.
> [...]
> trakcie normalnego świecenia świetlówki będzie niewielka, rzęd 0,05 -
> 0,1W. Zatem nie trzeba będzie wstawiać opornika o średnicy palca ;-)

Ale w mokrych pomieszczeniach powinien być o długości palca ;-) Przy małej
odległości między końcówkami może powstawać między nimi ścieżka węglowa
(tworzy ją wypalona emalia i kurz), a potem nie wiadomo dlaczego wywala
bezpieczniki i nie zawsze w momentach włączenia/wyłączenia. IMHO najlepsze
efekty faktycznie daje odpowiednio dobrany bocznik, ale podczepiony w
układ szeregowy świetlówki i (wymienionego też na większej wartości)
rezystora oryginalnie wstawionego w szereg z podświetlającą neonówką. W
ten sposób doczepiony bocznik także będzie mniej podatny na wypalenia na
jego powierzchni, ale gdy już takie powstanie, to będzie po neonówce. Inną
metodą zmniejszającą prawdopodobieństwo wypaleń jest złożenie rezystora z
kilku innych (choćby z dwóch w szereg) rezystorów małej mocy (te mają małe
odległości między wyprowadzeniami).

Pozdr.

grzejniki cieple od zaworu - dalej zimne
Lodówka która nie lubi Świąt :-)
Jakie żarówki enegrooszczędne?
Twoje studio projektowe - dom, wnetrze i ogrod - opinie?
Przepalanie się żarówek.