Migdał

1. Data: 2001-10-30 11:44:19

Temat: Migdał
Od: <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Kupiłem w szkółce drzewko migdała,trochę podobnę do brzoskwini
podobno ma mieć smaczne owoce nadające się do suszenia.
Może ktoś z Szanownych Grupowiczów uprawia lub spotkał się tym drzewkiem ?
Pozdr. Marek

2. Data: 2001-10-30 11:56:21

Temat: Re: Migdał
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

w...@p...onet.pl napisał(a) w wiadomości:
<1...@n...onet.pl>...

>Witam
>
>Kupiłem w szkółce drzewko migdała,trochę podobnę do brzoskwini
>podobno ma mieć smaczne owoce nadaj?ce się do suszenia.
>Może kto? z Szanownych Grupowiczów uprawia lub spotkał się tym drzewkiem ?

Czy to jest migdał dający migdały, te, których używa się w kuchni jako
bakalie?
Bo jeśli tak, to drzewko nie jest mrozoodporne!

Pozdrawiam, Basia.

3. Data: 2001-10-30 12:14:20

Od: <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> bakalie?
> Bo jeśli tak, to drzewko nie jest mrozoodporne!

No właśnie, Pan w szkółce zapewniał że to nowość w Polsce.
Sprowadził je podobno z USA dodam może że szkółka należy do Związku Szkółkarzy
Polskich , chyba nic nie pokręciłem.W tym roku wszystkie sadzonki zostały
sprzedane od ręki (ok.1000) wiem że sprzedaje je drugi rok.

4. Data: 2001-10-30 12:32:12

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>Polskich , chyba nic nie pokręciłem.W tym roku wszystkie sadzonki zostały
>sprzedane od ręki (ok.1000) wiem że sprzedaje je drugi rok.

A co mówił o sposobie uprawy?
Bo czytać o uprawie migdała, to czytałam, ale raczej jako rośliny typu
pojemnik-tara-widny garaż na zimę - garść migdałów co roku?

Pozdrawiam, Basia.

5. Data: 2001-10-30 12:44:24

Od: Krzysztof Wilk <w...@m...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz napisała:

> A co mówił o sposobie uprawy?
> Bo czytać o uprawie migdała, to czytałam, ale raczej jako rośliny typu
> pojemnik-tara-widny garaż na zimę - garść migdałów co roku?

Tyle chyba wyjdzie.
A migdały w naturze najbliżej widziałem chyba w Dalmacji. Faktycznie
drzewa i owoce wyglądały jak brzoskwinie. Z tym że w owocu miąższu było
malutko, a za to pestka ogromna. A jądro w tej pestce to migdał, nawet
smaczny. Może więc wyhodowano odmiany mrozoodporne?
Krzysztof

6. Data: 2001-10-30 13:32:32

Od: <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Właśnie, mówił żeby wsadzić go do gruntu bez okrywania na zimę.
Co do owoców to nie do końca go zrozumiałem bo ma być akurat jadalny miąsz a
nie nasiona z pestki.Różni się wyglądem od brzoskwini oraz moreli .Wiem że
migdały sadzi się co najmniej po dwa żeby mogły się zapylać ,a ten może rosnąć
sam.

7. Data: 2001-10-31 08:41:40

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

w...@p...onet.pl napisał(a) w wiadomości:
<1...@n...onet.pl>...

> Wła?nie, mówił żeby wsadzić go do gruntu bez okrywania na zimę.
>Co do owoców to nie do końca go zrozumiałem bo ma być akurat jadalny mi?sz
>nie nasiona z pestki.Różni się wygl?dem od brzoskwini oraz moreli .Wiem że
>migdały sadzi się co najmniej po dwa żeby mogły się zapylać ,a ten może
rosn?ć
>sam.

Nie wiem, jak inni, ale ja już zgłupiałam:). Czy może - nieśmiało zapytam -
znasz łacińską nazwę tej niezwykłej rośliny? I czy mógłbyś jeszcze napisać,
w jakiej szkółce ją kupiłeś?

Pozdrawiam, Basia.

8. Data: 2001-10-31 09:52:26

Od: Krzysztof Wilk <w...@m...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz napisała:

> Nie wiem, jak inni, ale ja już zgłupiałam:).

Być może to ma tyle współnego z migdałem co miechunka peruwiańska
z rodzynkami ;-)
Ale warto dalej dociekać.
Krzysztof

9. Data: 2001-10-31 12:23:43

Od: <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Być może to ma tyle współnego z migdałem co miechunka peruwiańska
> z rodzynkami ;-)

Nie znam niestety nazwy łacińskiej ( nie podana na etykiecie)poczekam
może na owoce i wtedy się dowiem.Szkółka znajduje się koło Tarnowa w
miejscowości Zasów prowadzi ją Pan S. Zieliński .
Przepraszam za zamieszanie myślałem że może Ktoś uprawia migdała .
Pozdrawiam Marek.

10. Data: 2001-10-31 12:50:21

Od: Krzysztof Wilk <w...@m...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

w...@p...onet.pl napisał:

> [...]
> miejscowości Zasów prowadzi ją Pan S. Zieliński .
> Przepraszam za zamieszanie myślałem że może Ktoś uprawia migdała .
Jak widzisz, nie odezwał się nikt znający tego migdała.
Tak więc jesteś niejako pionierem w uprawie.
Myślę że wszyscy będą ciekawi co z tego wyrośnie.
I nie przepraszaj bo nie ma za co.
Nawet jak to nie jest PRAWDZIWY migdał to i tam może ma
jakieś niezwykłe walory.
Pozdrawiam serdecznie,
Krzysztof

Nowa pozycja książkowa