Migrena

1. Data: 2003-09-29 09:10:19

Temat: Migrena
Od: "Maciej Panczykowski" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy może ktoś z Grupowiczów wie jaki jest aktualny stan badań nad migreną.
Wpadłem na pomysł, aby tu na grupie w tym wątku zebrać informacje o
domowych, skutecznych(?) sposobach radzenia sobie z migreną.
Od siebie dorzucę: izolacja od wszelkich bodźców, mocna kawa z dużą ilością
cytryny.

Maciej Panczykowski
m...@w...pl
http://mpancz.webpark.pl (Witryna nauk przyrodniczych)

2. Data: 2003-09-29 09:58:17

Temat: Re: Migrena
Od: "MAGDALENA LIS" <magda.{nospam}@infostar.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> domowych, skutecznych(?) sposobach radzenia sobie z migreną.
> Od siebie dorzucę: izolacja od wszelkich bodźców, mocna kawa z dużą
ilością
> cytryny.
Turban do ogrzania głowy najlepiej coś z polaru i oczywiście izolacja od
wszystkiego :(.

Madzia

3. Data: 2003-09-29 19:41:29

Od: "Adamus" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Puszczenie pawia, cisza, ciemnosc...

Użytkownik Maciej Panczykowski <m...@w...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:bl8str$7rk$...@S...icm.edu.pl...

4. Data: 2003-09-29 19:50:15

Od: "basia" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> domowych, skutecznych(?) sposobach radzenia sobie z migreną.
> Od siebie dorzucę: izolacja od wszelkich bodźców, mocna kawa z dużą ilością

Na samym początku na mnie dobrze działa apiryna, ale tylko rozpuszczalna.
Czasem pomaga sen( jak już jest naprawdę źle), a czasem zrobienie czegoś,
zapomnienie o bólu (jak nie jest b. źle). Ale zawsze zażywam dwie Aspirin C.

5. Data: 2003-09-29 19:52:44

Od: "" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zapomnienie o bólu (jak nie jest b. źle). Ale zawsze zażywam dwie Aspirin C.

acha, zapomniałam - zawsze dobrze mi robi wyjście na wiatr. Z reguły wszystkim
szkodzi, ale mi nie. Mam wrażenie, że wywiewa mi z głowy cały ból.

6. Data: 2003-09-29 20:30:50

Od: "UlaD" <u...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maciej Panczykowski" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> Czy może ktoś z Grupowiczów wie jaki jest aktualny stan badań nad migreną.
> Wpadłem na pomysł, aby tu na grupie w tym wątku zebrać informacje o
> domowych, skutecznych(?) sposobach radzenia sobie z migreną.

Trochę skuteczne - proszek przeciwbólowy popity colą.

Pozdrawiam - Ula

7. Data: 2003-09-30 10:19:08

Temat: Odp: Migrena
Od: "melaine" <m...@w...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> domowych, skutecznych(?) sposobach radzenia sobie z migreną.
> Od siebie dorzucę: izolacja od wszelkich bodźców, mocna kawa z dużą

Zdaje się, że powstała cała grupa dyskusyjna
dotycząca migreny.
Oczywiście pomaga 'imigran',
tyle, że jest to środek bardzo drogi.
Ja stosuję osobiście taką metodę:
tabletki: 2 sztuki ibupromu, po około pół godz.,
gdy ból nie mija (wiadomo już że migrenowy)
2 tabletki aspiryny tej specjalnie oznakowanej
jako aspiryn przeciw migrenowym bólom głowy.
Ostatnio (w niedzielę) musiałam jeszcze poprawić 2 ibupromami.
Wiem, że wygląda to okropnie, ale ból jest
tak silny, że robi się wszystko jedno ile tych
piguł trzeba zjeść, byle przestało boleć :(
Domowych sposobów nie znam poza unikaniem
sytuacji, po których wiem, że istnieje duże prawdopodobieństwo
wystąpienia u mnie migreny.
Po pierwsze dotyczy to snu. Za długi (weekend),
lub za krótki (późne położenie się spać) i wiem, na 90% że będzie
migrena;
zjedzenie sporej ilości (pół tabliczki) gorzkiej czekolady
lub innych słodyczy - jakieś 60% szans na migrenę.
Zbyt długie siedzenie w jednej pozycji, zwłaszcza przy komputerze -
jakieś 50% szans na migrenę - najpierw sztywnieje kark, bolą oczy,
zaczyna się pulsowanie w naczyniach krwionośnych na szyi
i ból głowy - do zwariowania - wymioty, światłowstręt.
Jeszcze jedno: występuje u mnie aura, czyli coś jak ćmiący ból zęba,
ale dotyczący głowy - wiem, że za chwilę zacznie boleć.
Na tym etapie pomagają mi dwie tabletki ibupromu
i spacer - lub trochę innego ruchu przy otwartym oknie.

Dużo zdrówka!
Mel.

8. Data: 2003-09-30 10:21:35

Od: "melaine" <m...@w...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

PS. Zapomniałam jeszcze o jednym:
dużą ulgę przynosi mi masaż karku i ramion.

Mel.

9. Data: 2003-09-30 10:34:25

Od: "Maciej Panczykowski" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nawiązując do tego co mówiłaś; też słyszłem że migrena rozwija się w
odpowiedzi na wypadnięcie z codziennej rutyny, więc lubi ona atakować w
weekendy. Bardzo dobrą profilaktyką jest regularny (bez wyjątków) tryb
życia.

--
Użytkownik "melaine" <m...@w...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Na tym etapie pomagają mi dwie tabletki ibupromu
> i spacer - lub trochę innego ruchu przy otwartym oknie.

powiększenie wątroby
Ból prawej czesci ciala - co to takiego??
Co jest w tym miejscu...
magnez jakie dawki ?
zapalenie gardła