Mikrofalówka - mechaniczna czy elektroniczna

11. Data: 2007-12-11 12:07:43

Temat: Re: Mikrofalówka - mechaniczna czy elektroniczna
Od: "TomaSz." <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Z pamiętnika internauty.
Własność: 'jaQbek'
Wpis z dnia 08-12-2007:

> I czy lepiej wybrać ze sterowaniem
> elektronicznym, czy mechanicznym? Większość opinii, jakie czytam, są takie, że
> mechaniczna jest wygodniejsza w użyciu - ale może wasze zdanie jest inne :)

Elektronika ma to do siebie, że jak się psuje, to efekty mogą być
nieobliczalne - tu przykład
http://miasta.gazeta.pl/czestochowa/1,48725,4742096.
html

Z mechaniką cuda się nie dzieją, najwyżej się psuje i przestaje działać -
zepsuta elektronika w mikrofali może np. włączyć maksymalną moc zamiast
wyłaczyć kuchenkę.

Jeśli mam wybór, zawsze wybieram urządzenia, które nie są nafaszerwane
elektroniką (jeśli oczywiście brak elektroniki nie ogracznia jakoś
specjalnie funkcjonalności urządzenia - telewizora lampowego bym nie kupił
:)

Mikrofalę mam sterowaną mechnicznie.

--
TomaSz.
http://www.kociezycie.net

12. Data: 2007-12-12 10:35:48

Od: "Tadeusz Jerzy Korsak" <tkorsak@"REMOVE"ilot.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jaQbek" <j...@s...eu> napisał w wiadomości
> [...]
> różnych opinii widzę, że nie ma co na nia wydawać więcej, niż jakieś 250
> zł. Narazie jest skłonny wybrać model Amica AMM21M80G lub AMM21E80G. Obie
> mają pojemność 21 l, 800 Wat mocy i kwarcowy grill, z tym że pierwszy
> model ma sterowanie mechaniczne, drugi elektroniczne. Czy ktoś z was ma
> którys z tych modeli i może podzielić się wrażeniami z użytkowania? I czy
> lepiej wybrać ze sterowaniem elektronicznym, czy mechanicznym? Większość
> opinii, jakie czytam, są takie, że mechaniczna jest wygodniejsza w
> użyciu - ale może wasze zdanie jest inne :)

Chciałbym zwrócić Państwu uwagę że współczesna mikrofalówka posiada
specjalny sensor - czujnik wilgotności, który współpracując z komputerem
sterującym samoczynnie ustala czas gotowania potrawy i dobiera potrzebną moc
gotowania.
Działa to w ten sposób, że mikrofalówka określa czas pojawienia się dużej
ilości pary wodnej, inaczej czas zagotowania się potrawy w komorze kuchenki.
Znając ten czas i moc grzania, komputer określa masę potrawy i potrzebny
czas całkowity do jej ugotowania / podgrzania.
W mojej mikrofali Panasonic Inverter ten automatyczny czas gotowania zmienia
się automatycznie, przykładowo, od 5 minut (podgrzewanie kaszy gryczanej) do
pół godziny (grillowane warzywa - np. pieczarki).
Nobody's perfect, i czasami trzeba kuchenkę przypilnować, np. frytki z
automatu wychodzą trochę za ciemne!
Pozdrowienia!
Tadeusz

13. Data: 2007-12-12 14:22:50

Od: "." <b...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nobody's perfect, i czasami trzeba kuchenkę przypilnować, np. frytki z
> automatu wychodzą trochę za ciemne!

mozesz napisac jak robisz frytki ?

14. Data: 2007-12-12 18:00:20

Od: "Tadeusz Jerzy Korsak" <tkorsak@"REMOVE"polbox.com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "." <b...@b...pl> napisał w wiadomości

> mozesz napisac jak robisz frytki ?

Oczywiście, ale to są frytki Hi-Tech, to znaczy McCain czy podobne, już w
połowie zrobione.
Jest do nich specjalny emaliowany talerz metalowy z drugą blachą z
podłużnymi szczelinami do odsysania tłuszczu od frytek.
Tę konstrukcję ustawia się na niskim trójnogu (jest jeszcze drugi wysoki
trójnóg), uprzednio rozsypawszy pojedynczą warstwę frytek na perforowanej
emaliowanej blasze. Oczywiście trójnóg stoi na szklanym talerzu mikrofali.
Następnie należy nacisnąć przycisk: "Frozen potato products" ="Mrożone
produkty z ziemniaków" a następnie "START".
Maszyna rusza, kręci talerzem kilka minut, okienko drzwiczek zachodzi mgłą a
za chwilę wyświetlacz pokazuje że do końca zostało jeszcze np. 24 minuty.
Wyświetlacz odlicza "Countdown" do początku obiadu.
Podobnie wygląda robienie kartofli w mundurkach, warzyw z patelni, pieczarek
z rusztu i mnóstwa innych smakowitych i szkodliwych potraw!
Muszę jeszcze wyjawić że mój Panasonic w tym trybie korzysta równocześnie z
mikrofal + konwekcji + grilla w sobie tylko znanych proporcjach!
BTW, myślę że świeże frytki z surowych ziemniaków też by wyszły, bo robiłem
już pieczone świeże ziemniaczki krojone w pomarańczki.

Pozdrowienia dla grupy!
Tadeusz

15. Data: 2007-12-12 18:26:26

Od: "." <b...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki :)

Trójnóg mam, ale nie mam "specjalnego emaliownego talerza" :(

16. Data: 2007-12-13 10:18:30

Od: " 666" <j...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

Jak dla mnie każda potrawa z tych kuchenek robiona na 'Auto' jest trochę nie taka -
albo za krótko (np. zupa w misce),
albo za długo...
Poza tym wiele rzeczy robi się pod przykryciem, nie wiem, czy wtedy czujnik nie
głupieje.
JaC

-----

> W mojej mikrofali Panasonic Inverter ten automatyczny czas gotowania zmienia się
automatycznie, przykładowo, od 5
minut do pół godziny.

gres
diody (LED) na choince?
podkładka pod rozbijanie mięsa ?
opinia nt WHIRLPOOL VT 256 IX
zarowka jarzeniowka swietlowka a halogen