Re: Mikrofalówka - mechaniczna czy elektroniczna

From: "Tadeusz Jerzy Korsak" <tkorsak@"REMOVE"ilot.edu.pl>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: Mikrofalówka - mechaniczna czy elektroniczna
Date: Wed, 12 Dec 2007 11:35:48 +0100

Użytkownik "jaQbek" <j...@s...eu> napisał w wiadomości
news:fjeu39$232$1@inews.gazeta.pl...
> Zastanawiam się nad wyborem mikrofalówki wolnostojącej. Po przejrzeniu
> różnych opinii widzę, że nie ma co na nia wydawać więcej, niż jakieś 250
> zł. Narazie jest skłonny wybrać model Amica AMM21M80G lub AMM21E80G. Obie
> mają pojemność 21 l, 800 Wat mocy i kwarcowy grill, z tym że pierwszy
> model ma sterowanie mechaniczne, drugi elektroniczne. Czy ktoś z was ma
> którys z tych modeli i może podzielić się wrażeniami z użytkowania? I czy
> lepiej wybrać ze sterowaniem elektronicznym, czy mechanicznym? Większość
> opinii, jakie czytam, są takie, że mechaniczna jest wygodniejsza w
> [...]

Chciałbym zwrócić Państwu uwagę że współczesna mikrofalówka posiada
specjalny sensor - czujnik wilgotności, który współpracując z komputerem
sterującym samoczynnie ustala czas gotowania potrawy i dobiera potrzebną moc
gotowania.
Działa to w ten sposób, że mikrofalówka określa czas pojawienia się dużej
ilości pary wodnej, inaczej czas zagotowania się potrawy w komorze kuchenki.
Znając ten czas i moc grzania, komputer określa masę potrawy i potrzebny
czas całkowity do jej ugotowania / podgrzania.
W mojej mikrofali Panasonic Inverter ten automatyczny czas gotowania zmienia
się automatycznie, przykładowo, od 5 minut (podgrzewanie kaszy gryczanej) do
pół godziny (grillowane warzywa - np. pieczarki).
Nobody's perfect, i czasami trzeba kuchenkę przypilnować, np. frytki z
automatu wychodzą trochę za ciemne!
Pozdrowienia!
Tadeusz