Milin amerykanski i glicynia chinska

11. Data: 2001-06-13 09:53:11

Temat: Re: Milin amerykanski i glicynia chinska
Od: "lech" <l...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Cierpie okrutnie kiedy cos nie przezyje, jak na przyklad miniaturowy
klonik.

Kupowalem w poniedzialek winobuszcze i przy okazji zajrzalem do Centrum
Ogrodniczego w Rzeszowie.
Po raz pierwszy zobaczylem "live" z bliska klony palmowe (rozne odmiany).
Wyglada na to, ze stane sie permanentnym hipochondrykiem, bo to kolejna moja
choroba. Moze to zabrzmiec dziwnie z ust doroslego chlopa, ale byly
przecudowne.
Te najwieksze w donicach, juz wyrosniete, dosyc drogie, bo 450,00 zl.
Jestem zdecydowany kupic cos takiego, ale sie boje o zimy. Czy twoj
miniaturowy klonik , to wlasnie odmiana palmowa?

Leslaw

12. Data: 2001-06-13 09:59:00

Od: "Eva" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "lech" napisał w wiadomości news:3b273706@news.vogel.pl...

> Jestem zdecydowany kupic cos takiego, ale sie boje o zimy. Czy twoj
> miniaturowy klonik , to wlasnie odmiana palmowa?

Tak, i nie przezyl zimy dwa lata temu.
Powodem nie byl chyba nawet tylko mroz, chociaz byl okres silnego mrozu
na przedwiosniu, po okresie ocieplenia ( to jeszcze gorsze niz staly mroz ).
Byl osloniety, moze nawet za bardzo.
Na wiosne zaczal wypuszczac listki i zmarnial.Tu, na grupie bylo juz na ten temat.
Poradzono mi, zeby smarowac cala rosline po zdjeciu oslon mascia ogrodnicza
- dzialanie przeciwgrzybicze.
Klony japonskie sa chyba dosc zawodne, ale piekne i pewnie sprobuje jeszcze raz.

Pozdrawiam:)Eva
p.s.Widzialam w Krakowskim Ogrodzie Botanicznym bardzo ładny okaz.

13. Data: 2001-06-13 11:07:59

Od: "lech" <l...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pulawy to jeszcze klimat lagodny (Wisla go lagodzi znaczaco).
. Ale posadze chyba te rosliny, bo tez mi sie
> podobaja.
> pik

Chyba tez zaryzykuje.
Za 3-4 lata ma powstac w mojej miejscowosci zbiornik retencyjny o
powierzchni 17 ha.
Moze zmieni sie i mikroklimat... Chociaz w zimie zalew prawdopodobnie i tak
zamarznie, wiec nie wiem czy to cos da.

Leslaw

14. Data: 2001-06-13 14:22:30

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

"lech" <l...@i...pl> wrote in message news:3b272823$1@news.vogel.pl...
> Rozmawialem wczoraj z firma "Ogrod Marzen" z Pulaw ( mniej wiecej ta sama
> strefa klimatyczna, chociaz moze jest tam nieco chlodniej) i maja zle
> doswiadczenia jesli chodzi o milin.W kazdym razie raczej odradzali. Przyznam
> sie, ze jestem w rozterce, bo pnacze bardzo mi sie podoba ( co prawda
> widzialem je tylko na fotografiach). Poki co obsadzilem tyl budynku mojej
> firmy winobluszczem trojklapowym, a rosnace tuz obok wysokie sosny
> winobluszczem pieciolistkowym.
> Ale choruje na milin. Moze ktos jeszcze sie odezwie i doradzi.

Czytam i czytam o tym milinie, az wreszcie sprawdzilem, co to jest.
Po prostu Trumpet creeper (Campsis radicans)! :-)
Mam tego 3 sztuki, posadzone 2 czy 3 lata temu. Rosna jakby
chcialy i nie mogly. Najwiekszy ma z metr. Jak tak dalej pojdzie,
to moze za jakies 10 lat beda kwiaty. Zima nie wymarzaja, ale
odnosze wrazenie, ze jednak wolalyby, zeby zimy nie bylo.
Widzialem piekne, ale bylo to w Teksasie.

> Jesli mozesz napisz z jakiej jestes miejscowosci, moze byc na priva

Miejscowosc to przedmiescia Indianapolis. Zima z grubsza taka, jak
w Warszawie, lato troche cieplejsze.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

15. Data: 2001-06-13 15:45:40

Od: "lech" <l...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Widzialem piekne, ale bylo to w Teksasie.

> Miejscowosc to przedmiescia Indianapolis. Zima z grubsza taka, jak

Witam!

Ale zgadzamy sie z pewnoscia co do jednego: ze jest bardzo ladny. Nie mam
takiego szczescia, jak ty, bo widzialem go tylko na zdjeciu.

zdrowia Leslaw

Jaka pnaca, ladnie kwitnaca roslina na balkon ?
magia ogrodow
jakie drzewo
Juka?
Od czego zaczac ?