Mirabelka - czy ktos ma?

1. Data: 2007-05-16 20:45:54

Temat: Mirabelka - czy ktos ma?
Od: "ad" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

A jeśli nawet nie ma, to może ktoś się orientuje, po ilu latach można liczyć
na pierwsze owoce?
ala

2. Data: 2007-05-16 20:50:05

Temat: Re: Mirabelka - czy ktos ma?
Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

>A jeśli nawet nie ma, to może ktoś się orientuje, po ilu latach można
>liczyć
>na pierwsze owoce?
>ala
:)
po ilu latach od czego?
:)
od wysiewu to tak w 4 roku powinna juz miec pierwsze owoce
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
smal

3. Data: 2007-05-16 22:02:29

Od: "ad" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> po ilu latach od czego?
> :)
> od wysiewu to tak w 4 roku  powinna juz miec pierwsze owoce
> [...]

No tak, mało precyzyjne pytanie:) Nawet mi do głowy nie przyszło sianie
mirabelki:) Posadzona w zeszłym roku w lato. Teraz na wiosne zakwitła. Tak więc
mniej niż 4??
Ala

4. Data: 2007-05-17 04:50:55

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

5. Data: 2007-05-17 05:43:59

Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tadeusz Smal napisał(a):

> od wysiewu to tak w 4 roku powinna juz miec pierwsze owoce
> :)

Z siewu - to przecież dziczka! owoce tak kwaśne, że nie do
skonsumowania, nawet na dżemy. Niczym ałycza - paskudztwo! Też mam tę z
Nancy - sadzona jesienią, więc na owoce poczekam jeszcze :-)
--
XL wiosenna
Uwaga: to konto jest kontynuacją poprzedniego, którego profil znajdziesz

6. Data: 2007-05-17 06:01:23

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> [...]

>nawet na dżemy. Niczym ałycza - paskudztwo! Też mam tę z Nancy - sadzona
>jesienią, więc na owoce poczekam jeszcze :-)
ze z siewu to dziczka to w pelni sie zgadzam
:)
niezgadzam sie natomiast z tym,
ze dziczki sa nie jadalne - w smaku sa takie same jak odmiana wielkoocowa
tyle, ze maja drobne owoce:
dziczki to przede wszystkim potomkowie francuskiej mirabelki z Nancy
:)
moze Twoje rosna w cieniu , ze sa takie kwasne?
:)

7. Data: 2007-05-17 07:55:00

Od: Krystyna Chiger <k...@h...people.pl> szukaj wiadomości tego autora

ad wrote:
(...)
> Posadzona w zeszłym roku w lato. Teraz na wiosne zakwitła. Tak więc
> mniej niż 4??

Jak zakwitła, to może mieć owoce i w tym roku. Wszystko w łapkach
trzmienli :)

Najpiękniejszą muzyką przed snem

8. Data: 2007-05-17 10:05:10

Od: tomek <a...@m...kota.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Z siewu - to przecież dziczka! owoce tak kwaśne, że nie do
> skonsumowania,

Ja mam wyselekcjonowana dziczkę o znakomitych owocach. Wyrosła
przypadkiem pod płotem. Ma znacznie większe rozmiary owoców niż typowa
mirableka, owoce są różowe, bardzo soczyste i słodkie. Prawie zupełnie
nie czuc typowej kwasnosci mirabelki. I co najważniejsze - owoce nie
opadaja az do mrozów. Przeszczepiłem ją na kilku dziczkach celem
rozmnożenia.
Pozdrawiam
Tomek

9. Data: 2007-05-17 12:08:58

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

ad wrote:

> No tak, mało precyzyjne pytanie:) Nawet mi do głowy nie przyszło sianie
> mirabelki:) Posadzona w zeszłym roku w lato. Teraz na wiosne zakwitła.

Jeeli zakwitła, to dlaczego nie miałaby mieć owoców?

Pozdrowienia,
Michał

--
Michał Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

10. Data: 2007-05-17 18:40:26

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

tomek napisał(a):

> [...]
> nie czuc typowej kwasnosci mirabelki. I co najważniejsze - owoce nie
> opadaja az do mrozów. Przeszczepiłem ją na kilku dziczkach celem

Ani oni ani ty nie macie mirabelek.
;-)
pozdr. Jerzy

Winorośla - 2 pytania do Janusza