Re: Mirena

Data: 2002-08-25 21:18:02
Temat: Re: Mirena
Od: "tolo" <t...@b...wroc.pl>

> [...]
> stosowania.Przede wszystkim na ile jest prawdą,że hormony w niej
wydzielane
> działaja miejscowo,czy pojawiaja sie we krwi (pewnie tak... chocby w
pewnym
> stopniu...) i w jakim stęzeniu oraz czy -jesli sie pojawiaja- to czy taka
> metoda antykoncepcji jest przeciwwskazana lub raczej niewskazana u osoby,u
> ktorej w rodzinie wystapil przypadek raka piersi z rec.estrogenowymi,u
osoby
> ok.50r.ż.(wykryty w 52 roku zycia,no,ale musiał rosnąć kilka lat).

Działają miejscowo / w zasadzie tylko lewonorgestrel bo on jest wydzielany w
Mirenie/, ale we krwi osiąga stężenie dające efekty metaboliczne podobne do
tych obserwowanych przy przyjmowaniu DTA. Rak piersi nie jest p/wskazaniem
do stosowania progestagenów / jak również DTA/ a wystąpienie raka piersi u
jednej osoby w rodzinie / mimo młodego wieku / nie przesądza o jego
dziedziczności. Na margnesie wpływ antkoncepcji na ryzyko rozwoju raka
piersi jest kontrowersyjny, aczkolwiek większość danych przemawia za
wzrostem ryzyka zachorowania ale nie konieczni ewzrostem ryzyka zgonu z jego
powodu.

Może jest
> na rynku cos nowego,o czym jeszcze nie słyszałam???

W zasadzie nie/ o ile wykluczamy hormony/.

> Ach i jeszcze -czy mozna przy niej stosowac w razie występowania krwawień
> miesiecznych tampony

tak

oraz czy zdażały sie przypadki zajscia w ciaże
> stosujacych tę metode kobiet?Czy donosily ciąże i urodziły zdrowe dziecko?
Przypadki zajścia w ciążę oczywiście się zdarzały ale o narodzinach nic mi
niewiadomo. Trzeba by poszukać.

pozdr tolo