Mirena

1. Data: 2002-08-22 13:01:28

Temat: Mirena
Od: "Agnieszka Radziewinska" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Szukam informacji na temat spiralki Mirena.Konkretnie nie chodzi mi o
informacje producenta bo to oczywiście znalazłam,ale o pewnie aspekty jej
stosowania.Przede wszystkim na ile jest prawdą,że hormony w niej wydzielane
działaja miejscowo,czy pojawiaja sie we krwi (pewnie tak... chocby w pewnym
stopniu...) i w jakim stęzeniu oraz czy -jesli sie pojawiaja- to czy taka
metoda antykoncepcji jest przeciwwskazana lub raczej niewskazana u osoby,u
ktorej w rodzinie wystapil przypadek raka piersi z rec.estrogenowymi,u osoby
ok.50r.ż.(wykryty w 52 roku zycia,no,ale musiał rosnąć kilka lat).Zalezy mi
albo na linkach do stron z np.artykulami na ten temat,albo na dopowiedzi
kogos znajacego sie na rzeczy,najlepiej ginekologa,ktory ma dostep do
fachowej prasy i literatury.A moze ten temat był juz poruszany na grupie?
Jeśli z powyzszych powodow ten rodzaj antykoncepcji nalezaloby odrzucic,to
jaki wchodzi w grę,oprócz srodków mechanicznych i NPR,oczywiscie?Może jest
na rynku cos nowego,o czym jeszcze nie słyszałam???
Ach i jeszcze -czy mozna przy niej stosowac w razie występowania krwawień
miesiecznych tampony,oraz czy zdażały sie przypadki zajscia w ciaże
stosujacych tę metode kobiet?Czy donosily ciąże i urodziły zdrowe dziecko?
Z góry bardzo dziekuje za pomoc.

--
agra,e-mail: r...@p...fm

2. Data: 2002-08-23 14:11:10

Temat: Re: Mirena
Od: "tolo" <t...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

a ile masz lat i jakie są wskazania do założenia Mireny?

pozdr tolo

3. Data: 2002-08-23 18:11:05

Temat: Odp: Mirena
Od: "Agnieszka Radziewinska" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> a ile masz lat i jakie są wskazania do założenia Mireny?
>
> pozdr tolo

Chodzi o osob ponizej 30r.ż.,wskazaniem jest ... antykoncepcja...
agra

4. Data: 2002-08-23 19:54:06

Od: "tolo" <t...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Chodzi o osob ponizej 30r.ż.,wskazaniem jest ... antykoncepcja...
> agra

A nie lepiej założyć zwykłą wkładkę? 500 PLN w kieszeni.
pozdr tolo

5. Data: 2002-08-23 21:38:33

Od: "Agnieszka Radziewinska" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ale ja nie pytam o zwykla...

--
agra

6. Data: 2002-08-24 08:30:37

Od: "asmira" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale ja nie pytam o zwykla...

Nie ma co - Schering ma rewelacyjny dział marketingu :)

Asmira

7. Data: 2002-08-25 19:03:38

Od: "Agnieszka Radziewinska" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie ma co - Schering ma rewelacyjny dział marketingu :)
>
> Asmira

Czy naprawdę będziecie mnie zbywać zawolowanymi półsłowkami???Bardzo
proszę,może jakis konkret???Chetnie wysłucham również głosów krytycznych...

--
Agnieszka Radziewinska (agra ),24 lata (25.10.1977)
Radek Radziewiński (dusiek),27 lat (06.08.1974)

8. Data: 2002-08-25 21:18:02

Od: "tolo" <t...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
osoby
> ok.50r.ż.(wykryty w 52 roku zycia,no,ale musiał rosnąć kilka lat).

Działają miejscowo / w zasadzie tylko lewonorgestrel bo on jest wydzielany w
Mirenie/, ale we krwi osiąga stężenie dające efekty metaboliczne podobne do
tych obserwowanych przy przyjmowaniu DTA. Rak piersi nie jest p/wskazaniem
do stosowania progestagenów / jak również DTA/ a wystąpienie raka piersi u
jednej osoby w rodzinie / mimo młodego wieku / nie przesądza o jego
dziedziczności. Na margnesie wpływ antkoncepcji na ryzyko rozwoju raka
piersi jest kontrowersyjny, aczkolwiek większość danych przemawia za
wzrostem ryzyka zachorowania ale nie konieczni ewzrostem ryzyka zgonu z jego
powodu.

Może jest
> na rynku cos nowego,o czym jeszcze nie słyszałam???

W zasadzie nie/ o ile wykluczamy hormony/.

> Ach i jeszcze -czy mozna przy niej stosowac w razie występowania krwawień
> miesiecznych tampony

tak

oraz czy zdażały sie przypadki zajscia w ciaże
> stosujacych tę metode kobiet?Czy donosily ciąże i urodziły zdrowe dziecko?
Przypadki zajścia w ciążę oczywiście się zdarzały ale o narodzinach nic mi
niewiadomo. Trzeba by poszukać.

pozdr tolo

9. Data: 2002-08-26 20:05:48

Od: "Agnieszka Radziewinska" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo dziekuję za odpowiedź!!!
agra

Przeciwciała anty Rh w ciąży
Re: Torbiele na jajnikach
SM - czy jest gdzies grupa dyskusyjna chorych na SM ?
zdretwialy palec
bol przetrwaly