Mleczny falsyfikat.

151. Data: 2011-09-22 11:18:20

Temat: Re: Mleczny falsyfikat.
Od: "Agnieszka" <a...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

news:j5f4cl$hcs$1@news.onet.pl...

> [...]
> Nie wyobrażam sobie, żeby nauczyciel przez 8 godzin dziennie prowadził
> lekcje, bo to jest naprawdę wyczerpujące. Natomiast uważam, że powinien
> pracować na terenie szkoły (w normalnie ewidencjonowanym czasie pracy) 8
> godzin dziennie, jak każdy inny człowiek. Z tego niech ma te 20 godzin
> przy tzw. tablicy, a resztę niech poświęca na przygotowywanie się do
> lekcji, sprawdzanie testów, konsultacje dla uczniów i rodziców, rady
> pedagogiczne, kółka zainteresowań itd. - krótko mówiąc niech pozostaje w
> tym czasie do dyspozycji uczniów i szkoły.

Ale teoria jest taka, że nauczyciel powinien być do dyspozycji przez te 8
godzin. To tylko bardzo zaradni twierdzą, że da się w dobie upchnąć 4 etaty
nauczycielskie i wszystko jest w porządku.

Agnieszka

152. Data: 2011-09-22 11:29:42

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-09-22 13:18, Agnieszka pisze:

> Ale teoria jest taka, że nauczyciel powinien być do dyspozycji przez
> te 8 godzin.

Nie byłabym tego taka pewna. Godzin do tzw. dyspozycji dyrektora jest
kilka(-naście?) w miesiącu. Zresztą nawet jeśli, to ten czas pracy i tak
nie jest ewidencjonowany, a nauczyciele często nie mają nawet swojego
miejsca w szkole, gdzie mogliby ten czas spędzać pracując, więc jest to
fikcja od początku do końca.

> To tylko bardzo zaradni twierdzą, że da się w dobie upchnąć 4 etaty
> nauczycielskie i wszystko jest w porządku.

No niestety. Dlatego m.in. o tym wspomniałam.

Ewa

153. Data: 2011-09-22 11:32:08

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-09-22 13:18, Agnieszka pisze:
> To tylko bardzo zaradni twierdzą, że da się w dobie upchnąć 4 etaty
> nauczycielskie i wszystko jest w porządku.

A znam i takie przypadki, że nauczyciel idzie na zwolnienie lekarskie po
to, żeby móc pojechać jako opiekun na obóz, oczywiście dodatkowo płatny.

Ewa

154. Data: 2011-09-22 14:26:03

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 22 Sep 2011 13:18:20 +0200, Agnieszka napisał(a):

> (...)To tylko bardzo zaradni twierdzą, że da się w dobie upchnąć 4 etaty
> nauczycielskie i wszystko jest w porządku.

Kto twierdzi, że 4 nauczycielskie?

--
XL

155. Data: 2011-09-22 14:56:18

Od: "Agnieszka" <a...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Kto twierdzi, że 4 nauczycielskie?

Bo 4 nienauczycielskich się nie da upchnąć. Normalny etatowy pracownik nie
wmówi normalnemu pracodawcy, że 8 godzin pracy to to samo co 3 godziny. Tak
to tylko w nauczycielstwie.

Agnieszka

156. Data: 2011-09-22 15:15:37

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 22 Sep 2011 16:56:18 +0200, Agnieszka napisał(a):

> Bo 4 nienauczycielskich się nie da upchnąć. Normalny etatowy pracownik nie
> wmówi normalnemu pracodawcy, że 8 godzin pracy to to samo co 3 godziny. Tak
> to tylko w nauczycielstwie.

A kto Ci powiedział, że etat nienauczycielski wszędzie i zawsze obejmuje 8
godzin? Może być krótszy, to wolno. A nawet jeśli nie jest, to praca moze
być zmianowa itp wszelkie inne układy.

--
XL

157. Data: 2011-09-22 15:34:57

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka wrote:

> A kto Ci powiedział, że etat nienauczycielski wszędzie i zawsze obejmuje 8
> godzin? Może być krótszy, to wolno. A nawet jeśli nie jest, to praca moze
> być zmianowa itp wszelkie inne układy.

Miotasz się aż niemiło patrzeć. Jeśli etat jest krótszy niż 8 godzin, to
mówimy o części etatu, a nie o etacie. Praca zmianowa nie ma nic do rzeczy,
to tylko sposób, w jaki pracodawca organizuje pracę w firmie.
J.

158. Data: 2011-09-22 17:06:54

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 22 Sep 2011 17:34:57 +0200, krys napisał(a):

> Miotasz się aż niemiło patrzeć. Jeśli etat jest krótszy niż 8 godzin, to
> mówimy o części etatu, a nie o etacie.

Jak zwał, tak zwał - no i skąd medea wie, o czym ja pisałam, kiedy pisałam
o 4 etatach, a miota się :->

> Praca zmianowa nie ma nic do rzeczy,
> to tylko sposób, w jaki pracodawca organizuje pracę w firmie.

I pracownik SWOJĄ - na kilku etatach u różnych pracodawców :->

--
XL

159. Data: 2011-09-22 17:40:39

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka wrote:

> Jak zwał, tak zwał - no i skąd medea wie, o czym ja pisałam, kiedy pisałam
> o 4 etatach, a miota się :->

No sorry, tak się nie da. Jak na krowę powiesz koń, to ona krową pozostanie.
Etat to etat, pół etatu, to pół etatu, a 1/16 to 1/16.
Medea wie, bo w TYM wątku piszesz o 4 etatach, a nawet średnio rozwinięty
gimnazjalista wie, że 4 etaty się nie zmieszczą w dobie.
Od matematyka chyba można wymagać precyzji?

> I pracownik SWOJĄ - na kilku etatach u różnych pracodawców :->

Trzy etaty to 24 godziny na dobę (sama pisałaś, że nie chodzi o etat
nauczycielski). Gdzie masz czas na odpoczynek, przejazd z pracy do pracy,
wreszcie gdzie czas dla rodziny?
Fizycznie się nie da , chyba, że mówimy o komunistycznym systemie pracy,
gdzie przodownicy wyrabiali 500% normy i wszyscy mieli równe żołądki, a
hasłem obowiązującym było: "co w gieesie - się wyniesie".

Podsumowując - pracownik może pracowac u kilku pracodawców, ale nie na
etatach. Może robić dla nich zlecenia/dzieła, może być zatrudniony na ułamek
etatu u X pracodawców, ale sorry praca na 4 etatach jest niemożliwa.

J.

160. Data: 2011-09-22 17:50:20

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 22 Sep 2011 19:40:39 +0200, krys napisał(a):

> ale sorry praca na 4 etatach jest niemożliwa.

Powiedz to lekarzom 3333-)
--
XL

I\'m NEVER going to the chiropractor again!
śladowe ilości WTF - skąd?
czy potrzeba pasteryzować?
Jedzmy ostre papryczki chilli :-)
rrr