Moc umowna (umowa z ZE)

1. Data: 2003-10-20 12:31:26

Temat: Moc umowna (umowa z ZE)
Od: "Irkmaan" <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Podpisałem niedawno umowę z ZE i w umowie mam zapis o mocy umownej
wynoszącej 3kW.
Nie wiecie może co się stanie kiedy ta moc zostanie przekroczona? To w sumie
łatwa sprawa - czajnik + pralka i już się robi za dużo :(

Czy wtedy dowalają jakieś kary (za przekroczenie ustaleń umowy np.) ?

Irk

1. Data: 2003-10-20 12:40:29

Temat: Re: Moc umowna (umowa z ZE)
Od: "aliali" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Irkmaan <i...@g...pl> napisał(a):

> [...]
> łatwa sprawa - czajnik + pralka i już się robi za dużo :(
>
> Czy wtedy dowalają jakieś kary (za przekroczenie ustaleń umowy np.) ?

Możesz być spokojny ta moc jest rzeczywiście umowna. Tak jest poprostu w
przepisach. Tak naprawdę moc ograniczają bezpieczniki i można tyle pobrać ile
jest nich. Co innego z zakładami ale one mają wskaźnik przekroczenia mocy.

1. Data: 2003-10-20 17:50:24

Od: "Jerzy Stanisław" <j...@c...retsat1.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "aliali" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
ile
> jest nich. Co innego z zakładami ale one mają wskaźnik przekroczenia mocy.

Jasne, spokojny do wielkości bezpiecznika który zapewne przy tej mocy
zamówionej założyli 16A,
co przy jednofazowej instalacji da przedział mocy pomiędzy 3,5 do 4 kW -w
zależności od napięcia.
A potem tylko start do bezpiecznika celem ponownego załączenia po uprzednim
wyłączeniu
zbędnych odbiorników lub do ZE aby podwyższyć moc.(najczęściej ok 122 zł
/kW)

--
Jerzy Stanisław

1. Data: 2003-10-21 07:03:06

Od: "Irkmaan" <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy Stanisław wrote:
> Jasne, spokojny do wielkości bezpiecznika który zapewne przy tej mocy
> zamówionej założyli 16A,

O dziwo dali 25A i nie jest zabezpieczony żadną skrzynką :)

> zbędnych odbiorników lub do ZE aby podwyższyć moc.(najczęściej ok 122
> zł /kW)

To jednorazowa opłata? czy miesięczna? Swoją drogą postraszył mnie elektryk,
że ZE tylko czyha na takich jak ja, żeby przy okazji zlecić wymianę
przewodów od samego transformatora na mój koszt ...

Irk

1. Data: 2003-10-21 13:23:56

Od: "aliali" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> że ZE tylko czyha na takich jak ja, żeby przy okazji zlecić wymianę
> przewodów od samego transformatora na mój koszt ...

Jest to jednorazowa opłata za zwiększenie mocy. To jest właśnie opłata na
ewentualne koszty zwiększenia przekrojów przewodów czy transformatora.
Elektryk jest mocno niedoinformowany.

1. Data: 2003-10-22 07:16:13

Od: "Irkmaan" <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

aliali wrote:
> Jest to jednorazowa opłata za zwiększenie mocy. To jest właśnie
> opłata na ewentualne koszty zwiększenia przekrojów przewodów czy
> transformatora.

O, to nie jest tak źle. Czyli możliwe sa dwa rozwiazania:
olewam sprawę mocy umownej i ciągnę ile bezpieczniki pozwolą albo idę do ZE
i próbuję podnieść moc do 5k za 250zł (do 4 chyba nie ma sensu...)
Hmm, zobaczymy.

> Elektryk jest mocno niedoinformowany.

Doinformuję ;)

Dzięki za odpowiedzi.
Irk

Jaki taniutki odkurzacz ?
Rozliczanie z podzielników ciepła - może ktoś poradzi?
gdzie Duże sklepy AGD Warszawa
Podzielniki kosztów centralnego ogrzewania - CHAT
czym usunąć lamperie