Re: Modrzewie i przesadzanie

From: "Jerzy" <0...@m...pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: Modrzewie i przesadzanie
Date: Tue, 28 May 2002 14:27:00 +0200

> Od razu przepraszam jesli temat byl juz poruszany, chodzi mi o
> przesadzenie kilkuletniego modrzewia (okolo 2 metrow wysokosci).
> Operacje musze wykonac teraz, bo jesli nie to wlasciciel drzewek je po
> prostu zetnie. Jak gleboko i szeroko odkopywac korzenie drzewek aby je
> mozliwie malo pokaleczyc. Dziekuje za wszelkie sugestie.

Czy przesadzac stare drzewa

Gdy nam sie spieszy
Jesli zajdzie koniecznosc natychmiastowego przesadzenia drzewa, spróbujmy
to zrobic bez dlugotrwalych wstepnych prac (musimy jednak byc przygotowani
na to, ze roslina moze sie nie przyjac). Czynnosci przy przesadzaniu
ograniczaja sie wtedy do bardzo ostroznego obkopania bryly korzeniowej,
owiniecia jej juta i osznurowania. Poniewaz bryla moze sie latwo rozpasc,
drzewo powinnismy podlac poprzedniego dnia duza iloscia wody. Co prawda
ziemia bedzie wtedy ciezsza, ale bardziej zwiezla. Nastepnie drzewo
delikatnie wyjmujemy z dolu i sadzimy je w wyzej opisany sposób. Po
posadzeniu pamietajmy o ponownym bardzo obfitym podlaniu.
http://www.ogrodnik.pl/ogrody/ogrody_25_06.asp

--
Pozdr. Jerzy Nowak
PS