Moja teoria

11. Data: 2009-12-18 08:31:26

Temat: Re: Moja teoria
Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czasza talerza SAT ustawiona poziomo i kulka, którą na niego wrzucasz.
Dążąc do stanu równowagi kulka porusza się (tańczy) w czaszy w różnych
kierunkach wokół punktu do którego zmierza (dokładnie centralny, najniższy
punkt czaszy).

W stanie nierównowagi jej energia potencjalna nie jest zrózwnoważona,
więc zamienia sie w energię kinetyczną ulegając zmniejszeniu.
Pod wpływem tarcia energia kinetyczna także zmniejsza się.
W punkcie odpowiadającym stanowi róznowagi energia potencjalna
i kinetyczna kulki jest minimalna.

Przesuwając kulkę z powrotem na brzeg talerza sytuacja się powtarza
i kulka po pewnym czasie wraca do pierwotnego stanu.

Po uderzeniu kulki tak mocno, że przekroczy brzeg czaszy (wypadnie z niej)
kulka nie wróci do pierwotnego stanu, lecz będzie poszukiwać nowego
punktu, w którym osiągnie minimum energii. Po drodze jednak przekazuje
nadmiar swej energii na zewnątrz.

itd...

Dla kulki taki centralny punkt czaszy odpowiada stanowi równowagi.

Układ może osiągać wiele pośrednich (lokalnych) stanów równowagi
zanim znajdzie się w takim stanie, z którego wytrącenie go będzie
o wiele bardziej trudne niż to zwykle bywa. ;)

--
CB

12. Data: 2009-12-18 14:12:09

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ależ wiemy, i to bardzo dobrze jak zareagować i to od tysięcy lat.

Kpł 18:22 "Nie będziesz obcował z mężczyzną, tak jak się obcuje
z kobietą. To jest obrzydliwość!"

Obrzydzenie i niesmak to normalna reakcja na inicjatywy homoseksualne.

Tworzysz nic nie warte mity, starając się w naiwny sposób zaklinać
rzeczywistość.

--
CB

Użytkownik "glob" <r...@g...com> napisał w wiadomości
m.googlegroups.com...

[...] Ludzie nie byli przyzwyczajeni do takich obrazków, więc mózg nie
wytworzył odpowiednich reakcji na te obrazki, stąd ta panika jak
spotykamy coś całkowicie nowego, nie wiemy jak zareagować, bo nie ma
struktur w mózgu odpowiedzialnych za odpowiednie zachowania.

13. Data: 2009-12-18 15:35:37

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

cbnet wrote:
> [...]
>
> Tworzysz nic nie warte mity, staraj�c si� w naiwny spos�b zaklina�
> rzeczywisto��.
>
> --
> CB
>

> U�ytkownik "glob" <r...@g...com> napisa� w wiadomo�ci
m.googlegroups.com...

> [...] Ludzie nie byli przyzwyczajeni do takich obrazk�w, wi�c m�zg nie
> wytworzy� odpowiednich reakcji na te obrazki, st�d ta panika jak
> spotykamy co� ca�kowicie nowego, nie wiemy jak zareagowa�, bo nie ma
> struktur w m�zgu odpowiedzialnych za odpowiednie zachowania.
Też się nad tym mózgiem zastanawiam, bo czytałem neuropsycholodzkę na
temat tego, że tak naprawdę toleranyjni nie jesteśmy, gdyż chodziło o
rozruchy we Francji. Pamiętasz jak wszyscy byli ździwieni, że tak
toleranyjni francuzi prześladują muzełmanów. Więc wygląda to tak, że
francuzi mają mózgi przyzwyczajone do różnorodności= wyjdziesz nago na
ulicę, norma, nikt za bardzo się nie przejmie.
Ale wystarczy że 6-iu mężczyzm ubierze się jednolicie, tak jak kobiety
muzełmanów jednolicie zasłaniają twarze, a ludzie we francji ogarnie
lęk, bo ich mózgi nie są przyzwyczajone do jednorodności.
W polsce jest odwrotnie, nasze mózgi nie są przyzwyczajone do
różnorodności.
Reasumując nie jesteśmy tolerancyjni, wszystko zależy do czego
przyzwyczajony mamy mózg.
I tak np; jak oglądałeś Star Trek i odcinki Borgowie, kolektywizm ich
przerażał, a odmieńcy na statku nie wywoływali zdziwienia.

14. Data: 2009-12-18 16:12:01

Od: adamoxx1 <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

cbnet pisze:

> [...]
> zanim znajdzie się w takim stanie, z którego wytrącenie go będzie
> o wiele bardziej trudne niż to zwykle bywa. ;)

A jeśli cechą kulki będzie lepkość i przyklei się do talerza poza
docelowym punktem równowagi?

--
"Trzy potęgi rządzą światem: głupota, strach i chciwość."

15. Data: 2009-12-18 20:50:25

Od: "Jakub A. Krzewicki" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

piątek, 18 grudnia 2009 15:12. carbon entity 'cbnet' <c...@n...pl>
contaminated pl.sci.psychologia with the following letter:

> [...]
>

> Obrzydzenie i niesmak to normalna reakcja na inicjatywy homoseksualne.
>
> Tworzysz nic nie warte mity, starając się w naiwny sposób zaklinać

To dziwne, bo ja reaguję obojętnością. Ot jeszcze jedne cudaki...
Obrzydzenie, to bym miał gdyby zaczęli kopulować oralnie, analnie czy w jaki
bądź inny sposób na moim widoku. Gdybym miał dzieci, to prawdopodobnie
również gdyby poszli do szkoły mojego dziecka gdy będę takie miał, zachęcać
je na pogadankach do gejostwa. To jest już zejście poniżej mojego progu
tolerancji na dziwactwo. Krzykliwa błazenada uliczna - jeszcze nie,
ponieważ moich dzieci ulica nie będzie chować, a ulica od tego jest, żeby
przygarniać krzykliwych klaunów. Mogą sobie jeszcze paradować z kogutkiem i
klaksonem przyczepionym na głowie i to mnie nie ruszy.

Tak się składa, że przeciwko paradom są głównie, choć niekoniecznie ci
obywatele, których dzieci wychowuje ulica, ewentualnie ci, którzy są
zatroskani o los cudzych dzieci, które wychowuje ulica. Ja tam na dzieci,
które wychowuje ulica totalnie czniam, jak też na ich rodziców nie
zasługujących na współczucie (jeśli pozwalają dziecku zostać ulicznikiem,
to żadna różnica, czy ktoś je spedali czy nie), ale nie podoba mi się
gej-propaganda w szkole czy innej instytucji oficjalnej.

16. Data: 2009-12-18 21:08:16

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 18 Dec 2009 21:50:25 +0100, Jakub A. Krzewicki napisał(a):

> To dziwne, bo ja reaguję obojętnością. Ot jeszcze jedne cudaki...

Czyli cudaki.

> [...]
> również gdyby poszli do szkoły mojego dziecka gdy będę takie miał, zachęcać

Czyli gdyby mówili Twojemu dziecku, że nie są cudakami?
:-)

> (...)
> Tak się składa, że przeciwko paradom są głównie, choć niekoniecznie ci
> obywatele, których dzieci wychowuje ulica,(...)

Tym to akurat wsio ryba, kto i co robi na ulicy, w tym ich własne dzieci
:->
Ale nie tym, których dzieci z niej po prostu korzystają, codziennie idąc do
i ze szkoły np.

--

Ikselka.

17. Data: 2009-12-18 21:42:00

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Cud? :)

18. Data: 2009-12-18 21:59:48

Od: adamoxx1 <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

cbnet pisze:
> Cud? :)

nonkonformizm

--
"Trzy potęgi rządzą światem: głupota, strach i chciwość."

19. Data: 2009-12-18 22:23:31

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nonkonformizm?
To raczej inny kształt zamiast kulki.

20. Data: 2009-12-18 22:47:45

Od: adamoxx1 <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

cbnet pisze:
> Nonkonformizm?
> To raczej inny kształt zamiast kulki.

a ciekawe..
to taki "prawdziwy" nonkonformizm by był wtedy.
Bo ten z lepiącą się kulką to tylko udawany.

Bo w tym opisanym przeze mnie przypadku realnie nic się nie zmienia. Tak
na przykład wiele osób uważających się za nonkonformistów będzie po
prostu działać "na przekór CZEMUŚ", ale wciąż poruszają się na tej samej
płaszczyźnie co ci konformiści, tylko stoją na przeciwnym biegunie.
Jednak wciąż są zależni bo tkwią w tej kategorii której się uczepili
(wciąż punktem odniesienia dla jednych i drugich jest to COŚ).
Nonkonformizm będzie wtedy kiedy zniknie ta kategoria i biegunowość oraz
punkt odniesienia w postaci CZEGOŚ. Tak więc nonkonformizm nie może
być.. uprawiany. Można go stwierdzić jedynie obiektywnie, tak mi się
wydaje.
Nie będzie nonkonformistą ten, który mówi "bo ja jestem inny i postępuję
inaczej niż <<oni>>", bo odnosi się do <<nich>>. Tak więc jeśli nagle
<<oni>> zmienią swoje postępowanie, to on wtedy będzie _zmuszony_ do
zmiany swojego, co nie jest żadnym nonkonformizmem.

--
"Trzy potęgi rządzą światem: głupota, strach i chciwość."

o szantażu - copy paste
Dziadkowi Gieniowi :)
DALEKO...
NIEKTÓRZY