Mole spożywcze - jak się pozbyć?

11. Data: 2007-06-12 15:14:40

Temat: Re: Mole spożywcze - jak się pozbyć?
Od: scooby <s...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Kupiłem ostatnio też takie lepy z ich żeńskimi feromonami, które
> przyciągają samców (o podobno w ten sposób mają wyginąć) - przez kilka
> dni złapało ich się ok. 20 ale też mam wrażenie, że pojawiło się ich
> więcej (może samice?).

sprawdź dokładnie czy to są 'spozywcze';
u mnie po zainstalowaniu lepów feromonowych wyłapało wszystkie spozywcze
(ciemne) a teraz ściąga z pola, przez kratki wentylacyjne - takie
zwykłe mole, które są jaśniejsze, inaczej ubarwione;
powciągaj wszystkie odkurzaczem, wywietrz mieszkanie, zamknij okna i
zobacz czy się będą dalej pojawiać.

mnie się zalęgły w orzechach i walczę z nimi już prawie rok ... qźwa, co
za g**wno!

scoo

12. Data: 2007-06-13 18:02:07

Od: "Przemolo" <p...@g...zmyla> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "misiczka" <i...@g...com> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Przemolo" <p...@g...zmyla> napisał w wiadomości

> Pewnie nie, ale pytałam, czy jesteś pewien, że to są spożywcze?

Ze zdjęć w Internecie i ich wyglądu u mnie wynika, że tak, a i na te lepy
Globi się łapią...

13. Data: 2007-06-13 18:04:08

Od: "Przemolo" <p...@g...zmyla> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "scooby" <s...@p...gazeta.pl> napisał w
wiadomości

> [...]
> zobacz czy się będą dalej pojawiać.
>
> mnie się zalęgły w orzechach i walczę z nimi już prawie rok ... qźwa, co

Dzisija rano wsiadam do auta, patrzę na podsufitkę, a tam co?
- "Dzień dobry! to ja, Twój mały przyjaciel mól!" - poczułem się jak w
jakimś koszmarze :D

14. Data: 2007-06-14 09:50:16

Od: scooby <s...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dzisija rano wsiadam do auta, patrzę na podsufitkę, a tam co?
> - "Dzień dobry! to ja, Twój mały przyjaciel mól!" - poczułem się jak w
> jakimś koszmarze :D

przyciągasz mole zupełnie jak moja żona :P

pzdr, scooby

15. Data: 2007-06-14 13:44:23

Od: a...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Ja tez walcze z nimi juz od kilku miesiecy.
Przynosimy to ze sklepow juz w paczkach. Ja przynioslam m.in w
nierozpakowanych migdałach w platkach. Moga przetrwac nawet 3 lata nie
wykluwajac sie i czekajac na dobre warunki. Hermetyczne pojemniki nie
sa dla nich problemem - zupelnie nie wiem dlaczego.
Łapki z feromonami działaja ale i tak duzo zabijam recznie.
Przeczytałam, ze w czasie upałów mole moga przyleciec do ciebie od
sasiada przez okno - niestety, ... poza tym szybciej sie wylegaja jak
jest goraco.
U mnie składały "jaja" w szafkach w takich malutkich dziurkach do
ktorych włada sie bolce i na nich trzymaja sie polki. Od razu mozna
poznac czy zasiedlily takie miejsce bo "zaplombowuja" ja czyms co
przypomina papier a jak juz ich tam nie ma to jest tylko mala dziurka
w tym czyms - jako znak po tym ze wyfruneły.
Obstawiam ze wykluwaja sie jeszcze w pochłaniaczu zapachów i gdzies
przy smieciach bo czesto z tamtad wylatuja ale jeszcze ich nie
namierzylam:(

16. Data: 2007-06-15 20:54:19

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przemolo napisał(a):

> Użytkownik "misiczka" <i...@g...com> napisał w wiadomości

:-)

> Ze zdjęć w Internecie i ich wyglądu u mnie wynika, że tak, a i na te
> lepy Globi się łapią...

Smacznego!
http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=2523269
pozdr. Jerzy

17. Data: 2007-06-15 21:02:17

Od: "Nie Zmieszany" <w...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

scooby <s...@p...gazeta.pl> napisał(a):

> przyciągasz mole zupełnie jak moja żona :P

To twoja wina.
Teraz to tylko możesz zgolić jej futro.

18. Data: 2007-06-15 21:22:48

Od: Michal Sobkowski <m...@f...adres.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On 6/15/2007 10:54 PM, Jerzy Nowak wrote:

> Smacznego!
> http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=2523269

Ale co można poradzić na to, że polska nazwa /Plodia interpunctella/ -
"mól spożywczy" wymyka sie encyklopedycznej definicji spożywczości?

MS
--
Michał Sobkowski, Poznań
http://www.man.poznan.pl/~msob/

Jak usunąć grzyba z kabiny prysznicowej?
Gardena naprawa gwarancyjna
robaczki - maciupeńkie szybko biegają :-P
WAŻNE dla właścicieli zmywarek Elektrolux !!!
Golarki Braun & Panasonic & Phillips