Mole wszędzie

1. Data: 2007-08-29 10:35:02

Temat: Mole wszędzie
Od: "Tapta" <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich!

Mam pytanie, jak pozbyc się moli, żerujących dosłownie wszędzie w całym domu?
(Podpalenie nie wchodzi w grę).

Zaczęło się od tego, że jesienią ub. roku kupiłam w sklepie płatki owsiane. Nie
otwierałam ich długo. W zimie zaczęły pojawiac się w kuchni na ścianach, meblach
i suficie małe, kremowe robaczki. Myślałam, że to z jabłek, bo je masowo
kupowaliśmy, chociaż nie były robaczywe. Wiosną po otwarciu paczki z płatkami,
okazało się, że w środku jest pełno moli i tych właśnie robaczków (widocznie to
larwy moli). Zrobiłam generalne sprzątanie. Wyrzuciłam wszystkie torebki z
kaszą, makaronem, ryżem, nawet groch (pełno robaków). Wymyłam szafki płynem do
mycia naczyń i octem (nie wiem czy dobrze zrobiłam, ale już sama nie wiem co
robic). Na koniec wpakowałam do srodka woreczki z lawendą. Teraz czekam na
efekt. Szafki puste, wszystko trzymam na parapetach. Ostatnio widziałam mola w
pokoju w koszu wiklinowym z pościelą.

Co robic???

Czy istnieją jakieś środki chemiczne (spray), nie bardzo śmierdzące, których
można użyc do wybicia moli? No i nie trujące dla ludzi, bo mam w domu dwoje
małych dzieci.

Pozdrawiam, Tapta.

2. Data: 2007-08-29 11:24:56

Temat: Re: Mole wszędzie
Od: "Jacek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Poczytaj wcześniejsze posty. Jest o tym raz w miesiącu a dziś nie jestem w
nastroju do przepisywania po raz kolejny
JAcek

3. Data: 2007-08-29 13:53:32

Od: "misiczka" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tapta" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
> Witam wszystkich!
>
> Mam pytanie, jak pozbyc się moli, żerujących dosłownie wszędzie w całym domu?
> (Podpalenie nie wchodzi w grę).

http://groups.google.com/group/pl.rec.dom/search?hl=
pl&group=pl.rec.dom&q=mole

--
Lesława Jaworowska
www.zdrowa-dusza.com

4. Data: 2007-08-29 19:16:05

Od: Adam Foton <usun_litery_k_adamkfotok1_@_gazetak.plk> szukaj wiadomości tego autora

> Co robic???
>
> Czy istnieją jakieś środki chemiczne (spray), nie bardzo śmierdzące, których
> można użyc do wybicia moli? No i nie trujące dla ludzi, bo mam w domu dwoje

Recept tyle co porad na pozbycie sie kataru...

Ja zastosowalem radykalna metode:
- arkusze tektury nasaczone najtanszym sosnowym odswiezaczem powietrza,
poutykane do szaf
- RAID elektryczny na latajace owady
- zamkniete wszystkie okna, drzwi, uszczelnione kratki wentylacyjne
- wyprowadzka z domu

Po kilku dniach wystarczylo zamiesc zwloki uciekinierow.

AF

5. Data: 2007-08-30 06:46:59

Od: Lila <H...@H...Com> szukaj wiadomości tego autora

Tapta <t...@i...pl> napisał:
> [...]
> efekt. Szafki puste, wszystko trzymam na parapetach. Ostatnio widziałam mola w

Ale to chyba nie te same. Mole "zywnosciowe" (owady raczej ciemne) sa inne
niz mole "ubraniowe" (owady jasne).

> Co robic???

Po pierwsze nastaw sie, ze walka z molami jest ciągła, bo one mogą
znalezc sie w kazdej nowo kupowanej zywnosci, albo przyleciec przez okno.
Jedzenie (maki, kasze, orzechy itd.) kupujemy tylko na biezące spożycie i
ciągle przeglądamy. Jeśli mozesz, sprawdz czy nie ma ich za szafkami
w kuchni.

Ubrania musza byc często wietrzone, zwłaszcza te nie uzywane przez jakis
czas, np. zimowe płaszcze czy welniane swetry. A rzeczy przechowywane w
szafach muszą być czyste.

> Czy istnieją jakieś środki chemiczne (spray), nie bardzo śmierdzące, których
> można użyc do wybicia moli? No i nie trujące dla ludzi, bo mam w domu dwoje
> małych dzieci.

Srodki chemiczne to raczej tylko na mole "ubraniowe", do szaf.
Są w kazdym hipermarkecie w postaci zawieszek, nasaczonego papieru itd.
Mozna stosowac woreczki z lawendą, ale trzeba je co jakis czas wymieniać,
można trzymac na polkach albo w koszu z posciela silnie i ładnie :-)
pachnace mydelka.
Sprzedawczyni w sklepie z wełną radzila mi kiedys "bagno" - sprzedawane na
targach do odstraszania moli. Ale to roslina chroniona.

Pozdrowienia,
Lila

6. Data: 2007-08-30 15:32:07

Od: "Piotrek" <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Witam wszystkich!
>
> Mam pytanie, jak pozbyc się moli, żerujących dosłownie wszędzie w całym

Ja kupiłem takie kartki Globol do wabienia moli (feromonowe chyba),
nakleiłem na drzwiczkach szafek (od środka)
Zaczęły się do mnie zlatywać z całej okolicy (uchylone okna i balkon) i po
kilku dniach przylepiło się ich tyle że na nowe nie było miejsca ;)
Tak więc po założeniu trzeba zamykać drzwi od kuchni (jeśli masz) albo
wszystkie otwory zewnętrzne uszczelnić (albo moskitierę zastosować)
Ale niewątpliwie są skuteczne.
Teraz wieszam na 4 dniowe cykle raz w miesiącu. Na razie nie widzę
nawrotów....

Piotrek

7. Data: 2007-08-31 09:21:00

Od: "Agent 0700" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Co robic???

Ja też tak miałem i wszystko chowalismy do lodówki przed molami.

Teraz stawiam niedopią wodę z sokiem i na rano mam kilka/naście moli
utopionych.

Metoda jest skuteczna bo już nie latają całą chmarą po mieszkaniu. zdarzają
się pojedyńcze tylko gdzieś czasem.

Pozdrawiam

Jacek

PS. Sok wiśniowy z cukrem :-)

8. Data: 2007-08-31 14:42:38

Od: "Piotrek" <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agent 0700" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

> Metoda jest skuteczna bo już nie latają całą chmarą po mieszkaniu.
> zdarzają się pojedyńcze tylko gdzieś czasem.

Jeśli latają pojedyncze to są chmary, których nie widzisz....

Piotrek

9. Data: 2007-09-05 12:24:59

Od: radeon <rmol@_spam_stop_op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tapta pisze:
> [...]
> można użyc do wybicia moli? No i nie trujące dla ludzi, bo mam w domu dwoje

Dziękuję wreszcie jakiś post o mnie :)

Ciężko się mnie pozbyć siłą, ale prośbą - bardzo szybko.

Pozdrawiam

Radosław _Mól_ :)

--
www.sondaz.com