Re: Monitor a oczy !

Data: 2005-02-24 20:52:18
Temat: Re: Monitor a oczy !
Od: "Mr.FX" <m...@w...pl>

> na moim 17' calowym monitorze ( firmy RELISYS) przy rozdzielczości 800+600
> maxymalne odświeżanie ekranu wynosi 85Hz, czy to jest wystarczające odświeżanie
> ? ( ktoś mówił o 100Hz)

IMHO trochę mało! Monitory CRT z reguły mają tendencję do
pewnej utraty ostrości przy większych częstotliwościach, szczególnie
przy tych maksymalnych, dopuszczalnych w danym modelu. Najlepsze CRT
mają odświeżanie 160Hz... Max. 85Hz w tak niskiej rozdzielczości
jak 800x600 świadczy o tym, że Twój monitor jest mocno stary lub
zbudowany z niskiej jakości komponentów.
Wysokiej klasy CRT można dostać dziś w cenie badziewiastego LCD.
Jak dla mnie akceptowalnej jakości LCD 17" zaczynają się od
ok. 2500PLN... np. Eizo L578. Wszystko poniżej to dla mnie porażka.
Albo nierówne, lub co gorsza mrugające(!) podświetlenie, albo
smużenie, niepełna paleta barw - niemożliwość kalibracji itd. itd.

--
Mr.FX [ myryfykysy ]