Re: Monitory

Data: 2002-05-02 17:05:25
Temat: Re: Monitory
Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

Sark wrote:

> Użytkownik "Jacek" <g...@p...onet.pl>
> napisał w wiadomości

> obrazu.
>
> Mam ale nie mieszam pojęc tak jak ty

> a zrosla jakosc.
>
> To przeciez normalne że wzrasta jakość !!! i to
> nie
> tylko LCD ale starych i klasycznych CRT. Zauwaz
> jak bardzo spadła cena CRT a jak wzrosla ich
> jakość.
No wlasnie w monitorach CRT nie zauwazylem zwiekszenia sie jakosci
obrazu.
A monitory LCD dopiero raczkuja i jezeli ktos sie powstrzyma 1-2 lata
przed zakupem
to kupi nowa wartosc.

> Zapraszam na stronę www.nec.com.pl
Nie skorzystam.

> A cena LCD spsadła bo tymi monitorami
> zainteresowaly sie prawie wszystkie mniej i
> bardziej znaczace firmy.
I bardzo dobrze.

> rozwoju.
>
> Wtedy może ich już niebyc w ogole, jest bardzo
> prawdopodobne że zostana wyparte przez inna
> konstrukcję
A czym konkretnie maja byc zastapione, bo nie mam takich informacji .

> Jednak nie przekonalem cie że taki parametr jak
> "czestotliwosc odswiezania obrazu" nie ma
> zastosowania do LCD więc jeszcze raz przytoczę
> cytat:
Przeciez wlasnie napisalem ze ma zastosowanie i dlatego warto poczekac
na LCD 120 Hz
> [...]
> częstotliwością odświeżania na poziomie 85-100 Hz.
> W wyświetlaczu LCD obraz nie jest tworzony przez
> wiązkę elektronów, lecz piksele, składające się z
> każdy z trzech diod, z których każda
> odpowiedzialna jest za wyświetlanie jednego z
> trzech kolorów składowych (czerwony, zielony,
> niebieski). Jakość obrazu zależy od tego jak
> szybko diody te są w stanie gasnąć i ponownie się
> zapalać. Szybkość ta nazywana jest czasem
> odpowiedzi. W przypadku testowanych przez nas
> monitorów czas ten wynosił od 25 do 50 ms, co
> oznacza, że były one w stanie wyświetlić od 20 do

Nawet wiem skad sciagnales ten cytat.

> ale widocznym ruchem

> Ależ tak i to korzystając z 16,7 mln kolorów które
> jest w stanie odtworzyć
To moze tak.
Mechanizm generowania obrazu w mozgu dziala tak, ze usrednia obraz
bitmapowy do obrazu z plynnymi przejsciami miedzy barwami i w monitorach
szklanych takie dzialanie ma tafla szklana, ktora dziala jak pryzmat i
filtr
i obraz nawet bitmapowy jest miekki.
Natomiast na LCD obraz bitmapowy jest nadal bitmapowy, kanciasty,
twardy.

> szklanym monitorze miedzy
>
> Zasada optyczna tworzenia koloru i w jednym i w
> drugim jest identyczna, są 3 kolory składowe Red
> Green Blue tylko ze inny jest sposób jego
> uzyskania (pobudzania do świecenia)
Gruba tafla szkla dziala jak pryzmat dla obu oczu i stad miekkosc
obrazu.

> Monitory CRT dają po prostu obraz nieostry (wiązka
> elektronów pobudzających luminofor doświecenia nie
> pada dokadnie tam gdzie powinna) czego nie można
> powiedzieć o LCD
Dokladnie.
Linia prosta na monitorze CRT jest aproksymowana przez punkty rastru.
Ale to gruba tafla szkla nadaje miekkosci obrazowi.
Sprawdz sam, umieszczajac gruba tafle szkla przed monitorem LCD
Dobrze jeszcze gdy ze szkla przydymionego.

> rastrowa.
>
> Chyba mówimy o całkiem innych typach monitorów.
> Miałem mozliwość zobaczyć LCD takich firm jak NEC
> czy HP czy nawet tych tańszych jak Video Seven czy
> Samtron i nie mogę się z toba zgodzić.
Odpustowosc kolorow monitorow LCD to przeciez wrazenie subiektywne.
Ale w MM mozna porownac tak wiele typow monitorow zeby wybrac ten ,
ktory na,m najbardziej odpowiada.

> A określenie że grafika na LCD jest "zbyt mocno
> nasycona" jest nieporozumieniem z uwagi na to że
> Jednak LCD nie maja takiej jasności jak CRT - lcd
> max 400:1 a crt spokojnie 750:1
Nie jest nieporozumieniem.
Wystarczy porownac ta sama grafike na crt a na lcd

> No coz to twoje zdanie i masz do niego prawo. Mnie
> przed zakupem 19" LCD powstrzymuje tylko cena.
> Uwazam ze jakość
Jakosc LCD bedzie zadowalajaca za 2-3 lata, gdy obraz przestanie mnie
razic odpustowymi kolorami.
Gdy rozdzielczosc osiagnie 2400 x 1800 , czestotliwosc odswiezania 120
Hz.
A to wszystko jest mozliwe z przyjemnoscia kupie taki monitor.

> monitorach, w tym na 25 LCD.
>
> Jeżeli pisząc MM masz na myśli Media Markt to to
> nie jest miarodajne źródło z uwagi na sterowanie
> wszytkich monitorów jednym sygnalem ze splitera
> obniżającego paramery monitorow a poza tym do LCD
> najlepiej jakby był cyfrowy.
Ok.
Jest jak jest.

> [...]
> http://www.nec.pl/scr/SellerCataloguePage.dnd?SLR=
> 25&UseCache=1&CAT=&MainCategory=413&SCT=416
> a konkretnie
> http://www.nec.pl/scr/ProductPresentationForm.dnd?
> SLR=25&UseCache=1&CAT=&MainCategory=413&SCT=416&LP
> N=1&PID=576227
> MultiSync LCD1550M
> Czas reakcji: odcinanie napięcia 6 ms
> Czas reakcji: podawanie napięcia 19 ms
> lub
> MultiSync LCD1535VI
> http://www.nec.pl/scr/ProductPresentationForm.dnd?
> SLR=25&UseCache=1&CAT=&MainCategory=413&SCT=416&LP
Ok.
Rozumiem ze pracujesz dla Neca.

> A to dlaczego, czyżby MM była dla ciebie
> wyrocznią.
Ponad tekst cenie osobiste doswiadczenie.
A w tym wypadku testy porownawcze 50 typow monitorow.

Pasuje ci tkwienie w mylnym pogądzie że
> dla LCD jest potrzebna częśtotliowść odświeżania
> min 120 Hz ?
Dokladnie.
60 Hz dla gier to stanowczo za malo.
Sa juz monitory LCD z czestotliwoscia odswiezania 80 Hz.
120 Hz to naprawde nie jest kres mozliwsci i warto poczekac na naprawde
dobry monitor, wysokiej jakosci.

No to specjalnie dla ciebie parametry
> najnowszej konstrukcji LCD z firmy NEC która
> bedzie dostepna w Polsce od maja:
> MultiSync LCD1535VI
>
> Jasność 300 cd/m2
> Kontrast 450:1
> Naturalna rozdzielczość pracy 1024 x 768 @ 60 Hz
> (zauwaz te 60 Hz :-)
> Dopuszczalne rozdzielczości pracy
> 720 x 400 @ VGA text
> 640 x 480 @ 60 - 75 Hz
> 800 x 600 @ 56 - 75 Hz
> 832 x 624 @ 75 Hz
> 1024 x 768 @ 60 - 75 Hz
j.w.
sa juz monitory LCD 80 Hz

> To kup sobie monitor "dełu" sprawdź lupą przy
> zakupie i za rok, trzy lata a może wtedy
> zrozumiesz co to jest "trzymanie parametrów w
> czasie" co jest szczególnie istotne w przypadku
> CRT.
Jezeli parametrow monitor "nie trzyma" w chwile po opuszczeniu fabryki
czemu mam zakladac ze bedzie trzymal za 1-2-3 lata.

Zgadzam sie, ze mozliwe ze monitory LCD zastapia szklane,
ale z parametrami 120 Hz, 25-28" , 2400 x 1800.
NEC z pewnoscia to dobra firma.
Ale kto wygra rywalizacje to sie okaze za 2-3 lata.

Jacek
--
Projektowanie optymalnych rozkrojow blachy, skory, szkla, tkanin,
drewna. True Shape Self(EGO) Nesting Technology world-wide.