Monitory

1. Data: 2002-04-29 23:20:43

Temat: Monitory
Od: "jan" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czołem

Spędzam przed monitorem komputera dość wiele czasu (około 5-6 godzin
dziennie , tak od 4 lat J ) , naturalnie trochę pogorszył mi się wzrok L .

Pytania :

1 . mechanizm tego zjawiska ?

2 . jakie monitory są najlepsze ?

Pozdrawiam

Łukasz

2. Data: 2002-04-29 23:36:00

Temat: Re: Monitory
Od: Jacek <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

jan wrote:

> Czołem
>
> Spędzam przed monitorem komputera dość wiele czasu (około 5-6 godzin
> dziennie , tak od 4 lat J ) , naturalnie trochę pogorszył mi się wzrok L .

Jak w ogole mozesz mowic, ze pogorszenie wzroku jest naturalne.
Zycie trwa dluzej niz 10 czy 20 lat.
Jezeli wzrok sie pogorszyl juz w ciaGU 4 lat, to co bedzie dalej, za
10-20 lat.

> Pytania :
>
> 1 . mechanizm tego zjawiska ?
Podobnie gdybys ogladal telewizje z odleglosci 1 metra.

> 2 . jakie monitory są najlepsze ?
Zapytaj grafikow, ktorzy projektuja z CAD/CAM.
Monitor nie powinien byc stary.
Ma ostro kreslic szczegoly
W naroznikach monitora obraz powinien byc ostry
Wokol czarnych liter, znakow graficznych w naroznikach monitora nie
powinna kolorowa tecza, rozmycie kolorow.

Dobrze jest przetestowac 5-10 typow monitorow np. w MM.
Dodatkowo nalezy unikac aplikacji, ktore prezentuja duzo szczegolow w
wysokiej rozdzielczosci, np. edycja tekstow pisanych czcionka 10-11.

Dobre sa nadal monitory czarno-biale , standard VGA i wielkosc czcionki
13.

Przykro mi to pisac ale widzialem u wielu znajomych szybkie pogarszanie
sie wzroku od chwili zakupu komputera.
Jacek

--
Projektowanie optymalnych rozkrojow blachy, skory, szkla, tkanin,
drewna. True Shape Self(EGO) Nesting Technology world-wide.

3. Data: 2002-04-30 05:40:58

Od: <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

nie jestes niestety jedyny :( ja klepie od 10 lat i z -3 mam -5

ZADEN. Jak najdalej od tego ...

> Zapytaj grafikow, ktorzy projektuja z CAD/CAM.

Zdecydowanie monitor LCD 15-17 calowy.
Jest to drogie, ale:
1. nie promieniuje jak zwykly
2. oczy mnie tak nie bola jak na zwyklym

Tylko nie kupuj 12-13 calowego jaki jest montowany
w laptopach, bo obraz jest za maly.

Powtarzam jeszcze raz - jesli uda Ci sie znalezc prace,
gdzie nie musisz siedziec przed monitorem, to nawet
sie nie wahaj - zdrowie jest wazniejsze niz worek fenigow.

K-D

4. Data: 2002-04-30 08:39:40

Od: "Zenobius Xavierus \"Korpuskularny\"" <k...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Spędzam przed monitorem komputera dość wiele czasu (około 5-6 godzin
> dziennie , tak od 4 lat J ) , naturalnie trochę pogorszył mi się wzrok L .

Hmm, ja mam 17 lat, a przed monitorem siedze od 3 roku zycia, czyli juz
dobre 14 lat. I wzrok mam doskonaly.
Najpierw siedzialem na czarno-bialym, 14" monitorze - standart do IBM PC AT.
Nastepnie na 15" ... e nawet nie pamietam jakim. Teraz mam LG Flatron 775FT
17", bardzo dobrze sie na nim pracuje.

> 2 . jakie monitory są najlepsze ?

Dokladnie takie o jakich mowil Jacek w swoim poscie.

> Pozdrawiam
> Łukasz

Pozdrawiam,
Zenobius Xavierus "Korpuskularny"

5. Data: 2002-04-30 08:48:23

Od: "Jan Werbiński" <j...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Zadbaj o oświetlenie ściany za monitorem tak, aby nie było dużej różnicy w
jasności obu. Wyreguluj odpowiednio kontrast. Zachowaj odpowiednią postawę.
Zainwestuj w duży monitor np 19 calowy.

--
Jan Werbinski +48 68 3630000 606269777 j...@p...pl
http://pa54.zgora.sdi.tpnet.pl ....._[:]) bul, bul, bul, bul

6. Data: 2002-04-30 13:26:55

Od: "adam" <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> 2 . jakie monitory są najlepsze ?

zdecydowanie LCD - kolega - architekt po zakupie takiego monitora przestał
miec chroniczne zapalenie spojowek... - a ilosc czasu rzed monitrem nie
ulegla zmianie.

adam

7. Data: 2002-05-01 07:56:27

Od: "Sark" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jan" <m...@w...pl> napisał w
wiadomości news:3ccdd59f$1_2@news.vogel.pl...

> Spędzam przed monitorem komputera dość wiele
czasu (około 5-6 godzin
> dziennie

To naprawde mało

> 1 . mechanizm tego zjawiska ?

Pewnie głównie dlatego że patrzysz się przez X
godzin na ograniczoną, w stałej odległości
płaszczyznę a być może także kwestia kontrasów z
tłem otoczenia

> 2 . jakie monitory są najlepsze ?

LCD, nawet przy 60 Hz odświeżania daja stabilny
obraz (jeśli nic sie nie zmienia)

Klasyczne CRT tylko z częśtotliwością odświeżania
min. 75 Hz ale nora to 85 Hz a najlepiej to min.
100 Hz

Sark

8. Data: 2002-05-01 08:00:43

Od: "Sark" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sark" <w...@p...onet.pl>
napisał w wiadomości

> ale nora

powinno byc "norma"

Jeśli piszes tylko teksty lub obsługujesz programy
księgujace to do rozważenia jest zakup monitora
SVGA czarno-białego (CRT).

Sark

9. Data: 2002-05-01 10:46:09

Od: "LukOMFS" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

LCD, nawet przy 60 Hz odświeżania daja stabilny
obraz (jeśli nic sie nie zmienia)

to głupota powyższy tekst ma charakter czysto z PANI DOMU

10. Data: 2002-05-01 13:40:54

Od: jacmac@*wytnij*go2.pl (Jacek) szukaj wiadomości tego autora

jan naskrobał:

> [...]
>
>Spędzam przed monitorem komputera dość wiele czasu (około 5-6
>godzin dziennie , tak od 4 lat J ) , naturalnie trochę pogorszył

Ogólne wytyczne:
-raczej mnitor LCD
-jak tradycyjny,to:
-nie nadużywaj jasności (bo bardziej miga)
-stosuj częstotliwość odchylania >=75Hz
-zadbaj aby nie było kontrastów między jasnością ekranu a jasnością
otoczenia.
-monitor powinien być bez wad obrazowania (ostrość, zbieżność kolorów
itd.)
-w ekranie nie powinny się odbijać okna i inne jasne rzeczy.
-mrugaj ;)
-dostosuj wielkość czcionek do własnych możliwości.

Jacek

Re: Bol oka
pierwsze dziecko - kiedy?
Bol oka
Materac przeciw odlezynom sprzedam (Kraków)
Magnetostymulacja, BEMER 3000