Re: Mononukleoza. Sposob leczenia.

From: Maciej Egemeier <m...@o...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Mononukleoza. Sposob leczenia.
Date: Wed, 27 Nov 2002 16:12:46 +0000 (UTC)

"Magdalena" <m...@w...pl> wrote in
news:as2lle$qj3$1@news.tpi.pl:

> Joanno, z calą pewnością dostalas ampicyline. Przebieg mononukleozy
> standardowo wygląda tak: przychodzi pacjent do lekarza z gorączką
> wwezlami i masywną anginą. Dostaje z miejsca antybiootyk. Za pare dni
> dostaje drugi; a za 10 dni trzeci; w tym czasie angina przenosi sie
> wesolo z migdala na migdal i szcześliwiec chodzi z tym gardlem jesc
> nie moze i zaczyna go pobolewac wątroba. Po kolejnym nieudanym strzale
> antybiotykowym lekarz wpada na pomysl "a moze to mononukleoza"? i
> wysyla pechowca na badania krwi ktore potwierdzają zakazenie EBV. no i
> [...]

Rozumiem ze makrolidy sa przydatne jesli rownoczesnie z mononukleoza zlapie jeszcze
angine... Czy tak? Jesli chodzi o rulid to wyczytalem w dzialaniach nieporzadanych:
"Zmiany w pracy w?troby." Sama mononukleoza mocno obciaza watrobe wiec nie wiem czy
jest dobrym rozwiazaniem dokladanie czegos takiego. Czy jest az tak duze
prawdopodobienstwo zlapania jakichs bakterii ktore mi pogorsza stan migdalkow? Mam
kupiona penicyline ale nie jestem przekonany co do sensownosci jej uzycia (pomijajac
wysypke ktora wystepuje po podaniu penicyliny przy mononukleozie). Ten antybiotyk
mial by tylko role oslonowa przed bakteriami.