Re: Może ktoś wie......

1. Data: 2000-01-06 16:49:41

Temat: Re: Może ktoś wie......
Od: "tea" <b...@d...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Z tego co wiem to dla Włochów różnica jest zasadnicza - conchiglie to
makaron muszelki - mniejsze lub większe, a gnocchi to hybryda polskich
kopytek i leniwych tzn. są gnocchi ziemniaczano-mączne - takie nasze
kopytka, są gnocchi ze szpinaku i sera (służę sprawdzonym przepisem), są
gnocchi z dyni a nawet z kaszki mannej, ale raczej nie z ciasta
makaronowego. Te makarony to były włoskich producentów ? Czy polskie
podrabiane na włoskie ?
Herbatka
P.S. Pogrzebałam jeszcze trochę w sieci. Znalazłam mnóstwo przepisów na
gnocchi - wszystkie zgodne z moim wyobrażeniem o gnocchi, a w sympatycznym
włoskim magazynie on-line www.milioni.com następującą definicję (sorry za
angielski, ale nie chce mi się teraz tłumaczyć):
In the Italian tradition gnocchi are always meant to be dumplings. They are
generally made with a potato - base with the addition of flour. The
proportions of potatoes and flour may vary from one region to another,
according to local customs and traditions, as well as to the type of
potatoes used. In addition to potato based gnocchi, there are also other
types of gnocchi made with flour, semolina ricotta cheese, spinach, or bread
crumbs.

Czyli jednak dopuszczalność ciasta makaronowego - ale to chyba nie jest zbyt
popularne.

1. Data: 2000-01-06 17:18:32

Od: "Przemyslaw Koziarski" <p...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

a gnocchi to hybryda polskich
> kopytek i leniwych tzn. są gnocchi ziemniaczano-mączne -

Tylko, ze oni te "kopytka" po pocieciu nagniataja jeszcze widelcem i stad
charakterystyczny ksztalt makaronu, ktory w istocie powstal na bazie
"kopytek" a nie odwrotnie.
Co do nazewnictwa, to niektore wzory pasty potrafia sie roznie nazywac u
roznych producentow. Poza tym podrobek tez sa mnostwa, np. Melissa - greckie
paskudztow nie dajace sie ugotowac, zreszta jeszcze surowe ma barwe
buro-brazowa, wiec widac, czego sie mozna po tym spodziewac.

Przemyslaw Koziarski

Rollmopsy ...
Dziczyzna w Poznaniu?
dania do mikrofalowki