Rollmopsy ...

1. Data: 2000-01-06 15:49:39

Temat: Rollmopsy ...
Od: "Topur" <t...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !

Jako ze przepadam za wyzej wymienionymi, delatego mam pytanie czy takie cudo
mozna zrobic samemu ? Czy tylko sloiczki ze sklepu mi zostaja ?
Z jakich sledzi to sie robi ?
Jaka zalewa ?
Co jeszcze do sloika ?
I co potem ze sloikiem ?
Po jakim czasie mozna spozywac ?
Jak by ktos mial przepis (a najlepiej sprawdzony sposob) to bede wdzieczny
conajmniej tak jak Kubuś Puchatek po sprezentowaniu mu garnka miodu !

--
Pozdrowienia,_________________ICQ35032871
TOPUR__________________________Dynnn....

1. Data: 2000-01-06 16:09:01

Temat: Re: Rollmopsy ...
Od: "Przemyslaw Koziarski" <p...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
cudo
> mozna zrobic samemu ? Czy tylko sloiczki ze sklepu mi zostaja ?

Ja bym tego nie robil na zapas, tylko na biezaco. Trzeba kupic filety
sledziowe w sloiku (polecam lisner w zalewie korzennej) , nastepnie takie
sledzie moczymy w wodzie, parokrotnie wode zmieniajac, a potem pozostaje juz
tylko pozawijac, wkladajac do srodka papryka, ogorki konserwowe czy inne
dodatki, w zaleznosci od gustu, po zawinieciu spinamy wykalaczka i mozna
podawac
Ja na "sledzika" podaje zawsze talerz sledzi , czyli : rolmopsy, tatar ze
sledzia i sledz w smietanie z ogorkiem, cebula i jablkiem, wszystko
oczywiscie wlasnej produkcji (do tatara na wierzch koniecznie przepiorcze
zoltko); wyglada super i tak samo smakuje.

Przemyslaw Koziarski

1. Data: 2000-01-07 12:23:01

Od: "Janusz D." <d...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Przemyslaw Koziarski napisał(a) w wiadomości:
<854ded$e8e$1@sunsite.icm.edu.pl>...
>Ale najlepszy jest tatar z surowego lososia -

Dzieki za sledzie jadlem jednak cos takiego zmylila mnie tylko ta nazwa,
zapomnialem ze sledz tez moze byc surowy, ale masz racje najlepszy tatar
jest z lososia, chociaz czasami na pierwsze miejsce postawilbym swiezutkiego
lipienia, ma takie delikatne miesko ze samo sie rozpuszcza w ustach.
Janusz
ICQ: 31950147
d...@p...fm
d...@p...com

1. Data: 2000-01-07 13:48:54

Od: bartek <b...@o...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja mocze sledzie solone pare godzin, potem
smaruje platy musztarda, daje kawaleczek ogorka kiszonego, cebuli, sole, pieprze
- wole rolmopsy pikatne, zwijam, spinam wykalaczka i wkladam do zimnej zalewy
octowej: woda, ocet, cebula, ziele angielskie, listek laurowy, gorczyca :
pogotowac chwile razem, by przyprawy puscily smak. Czekam trzy dni i gotowe.

Dziczyzna w Poznaniu?
dania do mikrofalowki
Re: Odp: Quiche (tart) Lorraine
Bezowy torcik kawowy