Mroczki przed oczami

1. Data: 2001-08-29 21:25:49

Temat: Mroczki przed oczami
Od: "Adam 'aimsoft' Michalski" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Mam taki problem. Jestem krotkowidzem, w tej chwili jeszcze wada znosna -
cos kolo -4. Na oba jednakowo. Ale nie o to chodzi.

Teraz jestem cholernie przeziebiony, zreszta nie wiem czemu. Lato, a tu taka
cholerna infekcja mnie dopadla. Byc moze to wiec dlatego - dzis mialem
bardzo niepokojacy objaw. Lataja mi mroczki przed okiem (co ciekawe - tylko
przed lewym), takie male czarne, mnostwo, w roznych kierunkach. To jest
niepokojace, bo w tym stanie bardzo ciezko jest czytac i w ogole co kolwiek
robic.

Fakt, ze jestem nalogowym komputerowcem, ale nie sprowadza sie to do
siedzenia przed monitorem 12h dziennie :-). Owszem - czytam mnostwo
dokumentacji dziennie, ale zawsze ja drukuje - nigdy nie siedze przed
monitorem wiecej niz 4h dziennie. Tylko dzis siedzialem prawie caly dzien
(cos kolo 10 godzin chyba w sumie). Poza krotkowzrocznoscia nie mialem nigdy
stwierdzonej zadnej innej wady (mialem badanie dna oka), a te objawy
wystapily w sumie 1-szy raz.

Mozna sie smiac (tytul 'mroczki przed oczami' prowokuje do smiechu, co tu
duzo mowic, zupelnie jak bym pil alkohol :-) nalogowo), ale objawy
zaniepokoily mnie. Owszem - juz mowilem, potrafie pare godzin dziennie
przesiedziec nad jakas dokumentacja, co niewatpliwie obciaza wzrok, ale
powinno to sie sprowadzac tylko do pogarszania ostrosci, nieprawdaz?
Poza tym - co z gosciami, ktorzy w gralniach tluka w gierki 12h dziennie i
NIC im nie jest, nie nosza nawet okularow... a gierki na jakich graja na
pewno duzo bardziej obciazaja wzrok niz czytanie tekstu pisanego _duza_
czcionka...

Prosze o jakas fachowa porade. Co to jest, czy powinienem udac sie do
lekarza i w ogole - czy te objawy wskazuja na cos dobrze znanego okulistom
czy jest to dziwne... wczesniej tego nigdy nie mialem. A moze to tylko
kwestia tego przeziebienia? Ogolnie czuje sie dzis slabo...

2. Data: 2001-08-30 14:57:48

Temat: Re: Mroczki przed oczami
Od: "jt" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

mam to samo,przy oslabieniah,chorobie,zmezeniu.Czy to sA TAKIE "PAJACZKI"
PLYWAJACE-to w jednym,to w drugim oku czy plamy,czy swietliki???

jacek
Użytkownik "Adam 'aimsoft' Michalski" <a...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:9mjm9l$va3$1@news2.tpi.pl...

3. Data: 2001-08-30 15:28:49

Od: "Marcin M." <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> taka
> tylko przed lewym), takie male czarne, mnostwo, w roznych kierunkach.

Spokojnie, mam to samo... Masz poprostu za duże ciśnienie w oku
i jest to podobno normalne (szczególnie przy stresach, chorobach itp).
Ale może to być także początek jaskry - choroby która jakby zgniata nerw
wzrokowy prowadząc do całkowitej ślepoty. Choroba ta w tym stadium co mówisz
nawet jeśli występuje to jest uleczalna, początkowo za pomocą kropli do
oczu... Musisz udać się do okulisty i poprosić o zbadanie ciśnienia, i
powiedzieć co jest nie tak a okulista się tym zajmie...

Nie wiem czy czegoś nie pokręciłem ale nie jestem lekarzem... Aha na stronie
www.przychodnia.pl masz test (anikete) z której można stwierdzić
prawdopodobieństwo jaskry...
Jeśli się myle to sorry, ale obowiązkowo trzeba zgłosić się do okulisty...
Pozdrawiam!

4. Data: 2001-08-30 17:08:43

Od: "Adam 'aimsoft' Michalski" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marcin M. <m...@p...com> wrote in message

> [...]
> prawdopodobieństwo jaskry...
> Jeśli się myle to sorry, ale obowiązkowo trzeba zgłosić się do okulisty...

Dzieki za info. Jutro pojde do okulisty. Tak jak mowilem - teraz jestem
mocno przeziebiony wiec mam nadzieje ze to to. Owszem - jestem maniakiem
komputera, ale mowilem - siedze max. 3h dziennie, reszte drukuje duza
czcionka i czytam z kartki (notabene majatek wydaje na papier i toner -
potrafie dziennie wydrukowac 20-30 stron textu).

Mam nadzieje ze to nie jaskra... to by byla przerazajaca wizja
przyszlosci...

5. Data: 2001-08-30 17:10:21

Od: "Adam 'aimsoft' Michalski" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

jt <j...@p...onet.pl> wrote in message
> mam to samo,przy oslabieniah,chorobie,zmezeniu.Czy to sA TAKIE "PAJACZKI"
> PLYWAJACE-to w jednym,to w drugim oku czy plamy,czy swietliki???

Plywajace pajaczki. Tak bym to opisal... strasznie mi to przeszkadza w
pracy.
A moze powinienem zmienic kolorystyke w Windowsach? Slyszalem ze niezle
efekty daje cos takiego - wnetrze okienek - czarne, tekst - jasnoszary (oby
nie bialy)... czyli zrobic cos w rodzaju trybu tekstowego z graficznego :-).
Nie wiem juz sam, oby to nie jaskra.
Boze - informatyka to moja przyszlosc. Mnie to naprawde interesuje... co ja
innego bede robil..

6. Data: 2001-08-30 17:14:26

Od: "Marcin M." <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> Nie wiem juz sam, oby to nie jaskra.
> Boze - informatyka to moja przyszlosc. Mnie to naprawde interesuje... co
ja
> innego bede robil..
Moja też, ale w tej chwili medycyna jeśli chodzi o oczy jest na bardzo
wysokim poziomie, więc nie ma problemu...
Kolorystyka z tego co wiem nie ma tutaj większego znaczenia, ale jakość
monitora... Ja pracuje na Samsungu 710S
i zmęczenie oczu pojawia się po 7-8 godz. pracy...

7. Data: 2001-08-30 17:15:33

Od: "Marcin M." <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> Kurcze. Jakos nie moge tego znalezc. Moglbys dokladnie powiedziec?
http://www.przychodnia.pl/profilaktyka/jaskra-test.p
hp3
Prosze bardzo.

8. Data: 2001-08-30 17:21:12

Od: "Adam 'aimsoft' Michalski" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

9. Data: 2001-08-30 17:42:48

Od: "Adam 'aimsoft' Michalski" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Adam 'aimsoft' Michalski <a...@p...onet.pl> wrote in message
> Witam,
>
> bardzo niepokojacy objaw. Lataja mi mroczki przed okiem (co ciekawe -
tylko
> przed lewym), takie male czarne, mnostwo, w roznych kierunkach. To jest
[...]

Jeszcze jedno - czy w takiej sytuacji powinienem darowac sobie w ogole na
razie komputer i czytanie? W sumie mam jeszcze miesiac wakacji, nie musze
teraz tego robic... czy tez nie ma to wplywu?

10. Data: 2001-08-30 19:34:40

Od: "Adam 'aimsoft' Michalski" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> monitora... Ja pracuje na Samsungu 710S
> i zmęczenie oczu pojawia się po 7-8 godz. pracy...

No widzisz. Ja wiecej niz 4h to naprawde baaaaardzo rzadko. Za to
dokumentacji papierowej - mnostwo czytam.

bole kregoslupa
Amitryptilina
wodonercze
Czy ktos moze wie ktora klinika we Wrocławiu robi korekcje laserowa krotkowzrocznosci ?
rozszczep wargi