Mrowisko?! Wedzenie

1. Data: 2001-06-08 13:28:29

Temat: Mrowisko?! Wedzenie
Od: cezary gmyz <c...@z...media.pl> szukaj wiadomości tego autora

Niech ktos pomoze bo jestem skonsternowany. Wlasnie studiowalem sobie
ksiazke Kucharz Polski ( rok wydania 1861) i ku memu bezgranicznemu
zdziwieniu autor zaleca wedeznie na drewnie olchowym, jalowcu ale utrzymuje,
ze wedlina jest najlepsza jesli uwedzic ja dymem z mrowiska. Zupelnie
zguplialem. Myslelem ze mrowisko to jakas dawna nazwa drzewa, ktore dzis
nazywa sie inaczej siegnalem po stare slowniki i nic mrowisko to po prostu
mrowisko. Czy ktos rozumie o co chodzi bo potem informacje o wedzeniu dymem
z mrowiska znalazlem w nastepnych starych (choc juz mlodszych) ksiazkach
kucharskich. Czy uzywano mrowiska razem z biednymi mrowkami? Czy moze
znajdowano jakies inne mrowisko
Czarek

1. Data: 2001-06-08 13:33:28

Temat: Re: Mrowisko?! Wedzenie
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

moze nieczynne mrowisko... oby

Krysia

> [...]
>z mrowiska znalazlem w nastepnych starych (choc juz mlodszych) ksiazkach
>kucharskich. Czy uzywano mrowiska razem z biednymi mrowkami? Czy moze

K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-06-08 13:45:47

Od: "Jader" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomosci news:l0l1it41qd97vqqcna0q2t8493mqbideap@4ax.com...
> moze nieczynne mrowisko... oby

Hm.. no nie wiem... W koncu mrowki produkuja sporo ciekawych zwiazkow
chemicznych - moze nadaja miesu jakis ciekawy posmak.

Jader

1. Data: 2001-06-08 14:39:24

Od: "ssiegmund" <s...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

Aldechyd mrowkowy .... palce lizac.

Slav

1. Data: 2001-06-08 14:41:01

Od: "ssiegmund" <s...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

Aldehyd to chyba przez samo h, mam racje?

1. Data: 2001-06-08 16:46:23

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik ssiegmund <s...@s...com> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:Fo5U6.246567$Z...@n...uunet.ca...
> Aldehyd to chyba przez samo h, mam racje?
Tak, a w sumie chodziło o to, żeby te drewno trochę sobie poleżało na
mrowisku.
Tak przypuszczam.
pozdr. Jerzy

1. Data: 2001-06-08 20:06:32

Od: "Cezary Gmyz" <c...@z...media.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mimo wszystko mysle, ze chodzilo nie od drewno, ktore lezalo w mrowisko.
Studiujac dalej temat odkrylem, ze obok znanych nam kopcow mrowek istnieja
tez mrowiska drzewne, co oznacza, ze mrowki lokuja sie w pniu drzewa
(podobnie jak niektore gatunki dzikich pszczol) i mysle, ze chyba chodzilo o
takie drewno. Ale pewnien nadal nie jestem. Oczekuje, ze moze cos wie na ten
temat niezatapiony Wladyslaw
Czarek

1. Data: 2001-06-09 12:08:40

Od: "Jacek P. Urbanowicz" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W tamtych latach nie bylo jeszcze
organizacji zajmujacych sie ochrona
zwierzat ;))

Uzytkownik "cezary gmyz" <c...@z...media.pl> napisal w
wiadomosci news:B7469F9C.5E8%cezary.gmyz@zycie.media.pl...

1. Data: 2001-06-12 06:26:51

Od: maltanb <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jest tak: mrowki robia mrowiska w pniach i nimi mozna wedzic ale z powodzeniem
wedzi sie na igliwiu z ktorego zbudowane jest tradycyjny kopiec . Wedzenie na
mniejsza skale dopuszcza sie takie cuda. Ja wedzilem czesto na trocinach. Na
rozpalone drewienka wsypuje trociny gatunkow mnie interesyjacych np olcha,
grusza...

paluszki krabowe
Do Krysi Thompson - krem
Sorry za wirusa
Książka kucharska dla cukrzyków? + "Żywienie Optymalne" dr. Kwaśniewskiego
krem do tortu