Mukowiscydoza ?

1. Data: 2003-06-12 13:26:22

Temat: Mukowiscydoza ?
Od: " semon" <s...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !
Prosze o informacje o tej chorobie:
1) jakie badanie wykrywa ta chorobe (slyszalem o badaniu krwi ,
ale nie wiem czy jest ono wykonywane w normalnych laboratoriach
,czy jest drogie oraz jak dlugo trwa oczekiwanie na wynik ?
2) jakie sa podstawowe objawy ze strony ukladu oddechowego i czym
roznia sie od objawow astmy lub obturacyjnego zapalenia oskrzeli ?
3) czy jest jakas strona informujaca o tej chorobie oraz o sposobach
lagodzenia jej objawow (wiem ,ze jest nieuleczalna) ?
5) jakim angielskim albo lacinskim slowem (miedzynarodowym) zapisuje sie
ta chorobe (chce miec mozliwosc znalezienia inf. w j.ang. ) ?

Za wszelka pomoc z gory dziekuje.
Pozdrawiam !
Semon

2. Data: 2003-06-12 13:28:49

Temat: Re: Mukowiscydoza ?
Od: "Ania Björk \(sveana\)" <s...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

http://www.google.com/search?client=googlet&q=mukowi
scydoza

--
Ania Björk

3. Data: 2003-06-12 13:48:37

Od: "Qwax" <...@...Q> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ania Björk (sveana)" <s...@h...com> napisał w
wiadomości news:bc9v6q$fgr$1@news.onet.pl...
> http://www.google.com/search?client=googlet&q=mukowi
scydoza

http://www.solvaypharma.pl/pacjenci/111mukowiscydoza
.html

Qwax

4. Data: 2003-06-12 15:53:54

Od: "wojus" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://www.muko.med.pl/

5. Data: 2003-06-12 17:25:16

Od: o...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Zetknęłam się z tą chorobą.Mój citeczny brat zmarł w wieku 18-tu lat z powodu
mukowiscydozy.Pamiętam ,że ostatnich parę lat właściwie spędził w szpitalu ,pod
aparatem tlenowym.Chlorki w pocie w granicach 95-122mE/l.
Wielkim wysiłkiem dla Niego było wejście po kilku stopniach...
W czasie choroby wielkim wsarciem dla rodziny była Ś.p.dr.Kazanek z
Łagiewnik.To dzięki jej staraniom Krzysztof miał zapewnioną najleprzą dostępną
opiekę medyczną.
Młodszy brat +K+ jest nosicielem zmutowanego genu(potwierdzone klinicznie).
Będąc w ciąży obawiałam się o zdrowie moich dzieci,jednak u nich chlorki są w
normie.
Mam pytanie;czy ja jako osoba blisko spokrewniona z chorym(ojciec +K+ jest
rodzonym bratem mojej mamy),jestem zagrożona nosicielstwem tej choroby?Jeśli
tak , to jakie mogą być tego skutki?

IWI

6. Data: 2003-06-12 21:09:43

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 12 Jun 2003 o...@p...onet.pl wrote:

> Mam pytanie;czy ja jako osoba blisko spokrewniona z chorym(ojciec +K+ jest
> rodzonym bratem mojej mamy),jestem zagrożona nosicielstwem tej choroby?Jeśli
> tak , to jakie mogą być tego skutki?

zglos sie do poradni genetycznej - bo chyba (tak mi sie wydaje)
trzeba rozrysowac cale Twoje drzewo genealogiczne i ocenic
ryzyko w sposob profesjonalny

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl