Multiszlifierka "Dremel"

1. Data: 2004-11-07 18:11:39

Temat: Multiszlifierka "Dremel"
Od: "qmark" <q...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Witam !
Mam zamiar kupić sobie uniwersalną multiszlifierkę firmy Dremel (a moze są
równie dobre innych firm ??), tylko nie bardzo orientuje się czy zakupić ją
z wężem giętkim czy bez,
jak bardzo to ułatwia pracę? Może ktoś ma w tym doświadczenie.........
Zastosuje ją do ogolnych prac domowych ( oczywiście tam gdzie można
zastosowac), czasem
przerabiam cos w obudowach komputerowych.

Marek

1. Data: 2004-11-07 22:28:25

Temat: Re: Multiszlifierka "Dremel"
Od: "MJ" <kocityno.usuńtąnazwę@kki.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam zamiar kupić sobie uniwersalną multiszlifierkę firmy Dremel (a moze

> równie dobre innych firm ??)...

Dobra firma, ale droga. Inną dobrą i drogą firmą jest Proxxon. Zainteresuj
się multiszlifierką firmy Ferm (prawdopodobnie wchodzi w skład koncernu
Bosch'a) model FCT-300, moc 135W, 15000-35000 obr/min, fi trzpienia 2,4 i
3,2 mm w walizce i 40 szt kamieni, tarcz, szczotek i nasadzanych tulejek
ściernych, wszystko w cenie brutto 109 zł.

>tylko nie bardzo orientuje się czy zakupić ją z wężem giętkim czy bez, jak
bardzo to ułatwia pracę?

Sam wałek giętki jest trudny w użytkowaniu, bo jedną ręką musisz trzymać
multiszlifierkę, a w drugim ręku uchwyt wałka, brak trzeciej ręki do
przytrzymania obrabianego przedmiotu. Ferm oferuje w komplecie do swojej
multiszlifierki wałek giętki, stojak przykręcany do stołu i następne 40 szt
takich samych końcówek jak wyżej za 129 zł. Sam komplet końcówek kosztuje 24
zł.

NIE mam nic wspólnego z firmą Ferm, za wyjątkiem tego, że kupiłem, posiadam
i użytkuję opalarkę tej firmy! Interesuję się narzędziami do użytku domowego
i dlatego troszeńkę na ten temat wiem.

> Zastosuje ją do ogolnych prac domowych ( oczywiście tam gdzie można
astosowac)

Do jakich prac? Zauważ, że multiszlifierka ma małą moc i jeżeli ma główkę
(futerko) jak w wiertarce, to założysz wiertło do fi 4 mm, dziury w murze
betonowym z pewnością tym nie zrobisz ( bez udaru? ), z powodu obrotów
spalisz wiertło widiowe. Sama nazwa wskazuje, iż przeznaczeniem
multiszlifierki są drobne prace szlifierskie, a nie wiercenie. To jest dobry
sprzęt dla modelarzy.

>czasem przerabiam cos w obudowach komputerowych.

O ile dobrze zgaduję, to robisz otwory pod wentylatory. Jeżeli chcesz tego
robić więcej i estetycznie to zainwestuj w otwornicę ze stali szybkotnącej
fi 121 mm, do tego adapter (uchwyt) sześciokątny i wiertło centrujące oraz
wiertarkę za 50 zł. W sumie powinnieneś zmieścić się w 200 - 250 zł. Ja
takie otwory w obudowie blaszanej wykonuję metodą odrysowania koła
(cyrkiel), wiercę na obwodzie otwory 3 mm możliwie blisko siebie, pochylam
wiertło które paracuje jak frez, po zrobieniu "fasolki" wycinam środek wąską
piłką do metalu (z najdrobniejszymi ząbkami) i na koniec równam krawędzie
półokrągłym pilnikiem (dużo hałasu).

Nie ma narzędzi do wszystkiego i jeżeli napiszesz co chcesz konkretnie
zrobić to będzie łatwiej doradzić. Wejdź na Allegro, tam są oferowane
multiszlifierki taniej niż w sklepie. Niewątpliwie inni Grupowicze będą
mieli inne zdanie, ale starałem sie doradzić najlepiej jak umiem.

Z poważaniem
MJ

1. Data: 2004-11-08 10:23:41

Od: "Jarek P." <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

"qmark" <q...@p...fm> wrote in message
> [...]
moze są
> równie dobre innych firm ??), tylko nie bardzo orientuje się czy

Kup samą, węża dokupisz z czasem, jak stwierdzisz, że naprawdę jest Ci
niezbędny, ale raczej wątpię. A i proponuje raczej zakup dremela przez
Allegro, normalne allegrowe ceny za nowe i nieużywane egzeplarze są
nawet połowę tańsze niż w sklepach.

> jak bardzo to ułatwia pracę? Może ktoś ma w tym
doświadczenie.........
> Zastosuje ją do ogolnych prac domowych

Zależy, co robisz. U mnie dremel jest najcześciej używanym
elektronarzędziem, ale np. instalatorowi się nie przyda chyba wcale.

J.

jak pożenić pochłaniacz teleskopowy i wysokie szafki?
Termoregulator do kaloryfera
Vat za grunt.
Magnetyzer do wody - jaki?
Maly Liebherr - warto?