Multiwyszukiwarka cen?

1. Data: 2008-02-17 19:18:24

Temat: Multiwyszukiwarka cen?
Od: s...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Witam

Z pewnoscią każdy przymierzający sie do zakupu sprzętu domowego i nie tylko,
korzystał z wyszukiwarek/porównywarek cen, np.:

http://www.ceneo.pl/ , http://www.kupujemy.pl/ , http://www.nokaut.pl/ ,
http://www.skapiec.pl/ , http://www.okazje.info.pl/

itp. itd. Przy poszukiwaniu konkretnego produktu wklepanie jego nazwy do
każdego z tych serwisów jest jednak cokolwiek żmudne.

Czy jest może miejsce w Sieci, w którym można za jednym zamachem
uruchomić 'multiwyszukiwanie' - czyli właśnie wyszukiwanie cen w wielu tego
typu stronach naraz?

Pozdrawiam -

Stanley

2. Data: 2008-02-18 07:30:58

Temat: Re: Multiwyszukiwarka cen?
Od: "jaQbek" <j...@s...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> Czy jest może miejsce w Sieci, w którym można za jednym zamachem
> uruchomić 'multiwyszukiwanie' - czyli właśnie wyszukiwanie cen w wielu tego
> typu stronach naraz?
To raczej nie ma sensu, bo one po prostu ściągają ceny ze sklepów, więc będą
one takie same. Trzeba brać tylko taką wyszukiwarkę, która obsługuje ich
najwięcej.

3. Data: 2008-02-18 08:28:08

Od: "Chris" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Internauta s...@o...pl (s...@o...pl) w wiadomości
news:0a33.000000da.47b8887f@newsgate.onet.pl nabazgrał(a):

www.google.com

--
"Dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat i ludzka głupota.
I nie jestem pewien, co do wszechświata." - Albert Einstein.

4. Data: 2008-02-18 08:59:09

Od: s...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> To raczej  nie ma sensu, bo one po prostu ściągają ceny ze sklepów, więc
będą
> one takie same.

To prawda, część sklepów w wyszukiwarkach się pokrywa, jednak (zapewne) nie
wszystkie. Niemniej zdarzało mi się, że dla danego produktu w jednej
wyszukiwarce wynajdywało sklepów np. kilkanaście, a w innej kilka. Z kolei dla
innego produktu było odwrotnie. Przyznaję jednak, że dokładniejszych analiz i
porównań nie prowadziłem.

>Trzeba brać tylko taką wyszukiwarkę, która obsługuje ich
> najwięcej.

Albo wyszukuje np. tylko sklepy najtańsze ;-) A poważniej: to jaką Ty z reguły
bierzesz?

Pozdrawiam -

Stanley

5. Data: 2008-02-18 09:13:26

Od: s...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> Internauta s...@o...pl (s...@o...pl) w wiadomości
> news:0a33.000000da.47b8887f@newsgate.onet.pl nabazgrał(a):

> www.google.com

No dzięki za odkrycie, zabłysnęłeś na grupie niczym wkrótce na nieboskłonie
zestrzelony amerykański satelita (o ile weń trafią...).
Proszę napisz mi jeszcze tylko, jakie podać w Googlach kryteria - aby wyniki
odnośnie danego produktu dotyczyły __wyłącznie cen w sklepach__ (a nie np.
dyskusji na forach...), ceny były jak najbardziej aktualne oraz posortowane
według wybranej przeze mnie kolejności.

Pozdrawiam -

Stanley

6. Data: 2008-02-18 09:23:47

Od: "Chris" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Internauta s...@o...pl (s...@o...pl) w wiadomości
news:49b5.00000044.47b94c35@newsgate.onet.pl nabazgrał(a):

> [...]
> nie np. dyskusji na forach...), ceny były jak najbardziej aktualne oraz
> posortowane według wybranej przeze mnie kolejności.

Po pierwsze google to nie tylko pasek w przeglądarce, to także język
skryptów który można zawęzić do minimum to co się szuka.
Po drugie skoro szukasz czegoś to rusz dupę i sprawdz 3-4 serwisy, tego nie
jest dużo i godzinka starczy na wyszukanie tego to niezbędne. A jeśli Tobie
to nie pasuje to napisz sdamemu albo zleć firmie zrobienie takiej
porównywarki. Dodam od siebie że to nie strona zarządza tym co sięszuka
tylko firmy które się do nich dopisują.

7. Data: 2008-02-18 10:29:35

Od: s...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> Internauta s...@o...pl (s...@o...pl) w wiadomości
> news:49b5.00000044.47b94c35@newsgate.onet.pl nabazgrał(a):

> Po pierwsze google to nie tylko pasek w przeglądarce,

Po pierwsze, zanim zadam pytanie na publicznym forum, zwykle staram sie
samodzielnie znaleźć odpowiedź. Nie tylko za pomoca Google, choć przeważnie.
Owszem, znalazłem sporo mutiwyszukiwarek, ale uruchamiajacych zapytanie
zazwyczaj w wyszukiwarkach - że tak napiszę - ogólnego zastosowania (Google,
Yahoo, itp.). Nie natrafiłem na multiwyszukiwarkę (polską, zagraniczną
zresztą też) przeszukującą wyłącznie sklepy. Może nie potrafiłem dobrze
poszukać? Nigdy nie mówie nigdy... Dlatego zdecydowałem się założyć ten temat.

> to także język
> skryptów który można zawęzić do minimum to co się szuka.

Prosiłem (po dobroci ;-) o konkretny przykład - spełniający spełniający moje
założenia. Skoro wiesz/umiesz, jesteś tak zorientowany w temacie, to może
podziel się tą wiedzą? Takie trudne? Czy może takie to łatwe, że aż szkoda
pisać?

> Po drugie skoro szukasz czegoś to rusz dupę

Od moich 4 liter proszę się trzymać z daleka ;-)

> i sprawdz 3-4 serwisy, tego nie
> jest dużo

Jeśli masz na myśli serwisy przeszukujące sklepy, to IMO samych polskich jest
trochę więcej niż wymieniłem dla przykładu w pierwszym poście. Być może na
uwagę rzeczywiście zasługuje tylko 3-4 - rankingów nie robiłem.

>i godzinka starczy na wyszukanie tego to niezbędne.

Dlaczego miałbym tracić godzinę na coś, co - być może, przy zastosowaniu
odpowiedniego narzędzia - zajmie mi kilka minut? ;-)

>A jeśli Tobie
> to nie pasuje to napisz sdamemu albo zleć firmie zrobienie takiej
> porównywarki. Dodam od siebie że to nie strona zarządza tym co sięszuka
> tylko firmy które się do nich dopisują.

Proponuję rozejm: jeżeli nie masz nic więcej do napisania w tym wątku, niż
ogólniki w stylu "szukaj sobie na www.google.com" lub "Adam Słodowy - zrób to
sam" - to po prostu nie odpisuj.

pozdrawiam -

Stanley

8. Data: 2008-02-18 10:59:36

Od: "Chris" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Internauta s...@o...pl (s...@o...pl) w wiadomości
news:49b5.00000060.47b95e0e@newsgate.onet.pl nabazgrał(a):

> Proponuję rozejm: jeżeli nie masz nic więcej do napisania w tym wątku, niż
> ogólniki w stylu "szukaj sobie na www.google.com" lub "Adam Słodowy - zrób
> to sam" - to po prostu nie odpisuj.

Ok, na resztę nie odopowiem żeby nie robić spamu.
Nie ma szans żeby zrobić jedną mega wyszukiwarkę z jednego powodu, to firmy
same wpisują się do wyszukiwarek i każda jest zaindeksowana do konkretnej
strony. Druga sprawa to sama wyszukiwarka po towarze bez wejścia do sklepu
też mija się z celem bo nikt nie zna dostępności towart, to czy towar to np.
Wanna czy osprzet do niej pod tą samą nazwą, koszty transportu i wiele
zmiennych które są dostepne dopiero po wejściu na stronę albo tel. do
sklepu. Wiem bo sam ostatnio szukałem sprzętu AGD i kiedyś sam miałem
podobny serwis (na razie w stanie spoczynku, przyczyny zawieszenia
prywatne).
Jedyna możliwość to centralna baza danych a to jest nie możliwe bo żadna
firma nie odda swoich klientów innnej firmie.
Co do googla to można popróbować zrobić odpowiednią składnie do wyszukania
towaru ale to też nie jest takie proste ze względu na często błądne wpisy w
bazach, wczoraj szukałem np. zlewozmywaka i pokazało mi pięną cenę ale po
wejściu d sklepu okazuje się że jest to właśnie osprzęt do niego a nie sam
zlew.

9. Data: 2008-02-18 15:59:29

Od: "jaQbek [z pracy]" <j...@p...null> szukaj wiadomości tego autora

> Albo wyszukuje np. tylko sklepy najtańsze ;-) A poważniej: to jaką Ty z
> reguły
> bierzesz?
Najczęściej przez internet kupuję rzeczy duże i drogie. I jakoś
przyzwyczaiłem się do skąpca

10. Data: 2008-02-20 15:10:16

Od: "Piotr Lewandowski" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Polecam
- przekopiować nazwy sprżetu/słowa kluczowe do pliku tekstowego i z niego je
wklejać - bardzo ułatwia proces, nie trzeba "wklepywać"
- uzywać wyszukiwarek równolegle, ale dwóch (www.Ceneo.pl i www.Skapiec.pl
mi osobiście sprawdziły się najlepiej)
- mimo wszystko używać gugla, bo moze znaleźć sklepy, ktorych nie ma w
wyszukiwarkach (np. www.maximedia.pl), a dodatkowo tak jak nadmienił
przedpiśca można korzystać z zaawansowanych opcji wyszukiwania, co bardzo
czyści wyniki.

Pozdrawiam

Piotr

Ile płaciliście za żaluzje?
Zabezpieczenie piekarnika gazowego w kuchence Mastercook
DLUGI START ZAROWKI ENERGOOSZCZ PHILIPS SOFTONE?
zatyczka do zlewu - gdzie?
Fałdy na dywanie