Murarka, hotele dla owadów.

11. Data: 2014-11-26 13:56:57

Temat: Re: Murarka, hotele dla owadów.
Od: "rageofhonor" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "wolim" <n...@p...tu> napisał w wiadomości
news:547561ad$0$18086$65785112@news.neostrada.pl...

> Ale co się robi z tymi kokonami po wyciągnięciu ich z ula, a przed
> wykluciem owadów? Gdzie się je trzyma? Bo przecież ul zniszczyliśmy, żeby
> wyciągnąć kokony :)

No właśnie. Z tego co wiem to można trzymać je w lodówce. W pudełeczku
kartonowym, by się nie podusiły.
Ul z rurek trzcinowych trzeba zastąpić nowymi rurkami. Ul składający się z
płytek siedliskowych trzeba tylko oczyścić.

Ta selekcja ma na celu pozbycie się pasożytów które potem ponownie i w
większej liczbie zaatakowałyby nowe pokolenie.

Ja moje ule zdjąłem okryłem siatką i zostawiłem w domku na działce. W
przyszłym roku w styczniu albo lutym wyciągnę kokony policzę i dam je do
lodówki.

W 2013 kupiliśmy 720 kokonów
Z tego wyszło 1469 nowych kokonów (oczywiście trzeba brać pod uwagę że część
z nich jest martwa lub zawiera pasożyty) Tu akurat 18,10% było złych czyli
tyle było martwych lub zawierało pasożyty.

Z tego co wiem to tylko Nożycówka ponownie wykorzystuje rurki. Jest mniejsza
od Murarki.

12. Data: 2014-11-29 13:34:21

Temat: Odp: Murarka, hotele dla owadów.
Od: "Johnny" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja moje ule zdjąłem okryłem siatką i zostawiłem w domku na działce. W
> przyszłym roku w styczniu albo lutym wyciągnę kokony policzę i dam je do
> lodówki.

No dobra, ale mam zagwozdke. Otóż teraz zrobię hotelik - obudowa, siatka
przeciw ptakom, rurki itd. Wiosną kupię kokony od hodowcy. I co? Takie
pojedyncze kokony mam powsadzać do rurek? Jak to wygląda technicznie i
praktycznie - 1 kokon =1 rurka, czy zostawia się tez wolne rurki>

Pozdrawiam Johnny

13. Data: 2014-11-30 02:09:15

Od: "rageofhonor" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Johnny" <j...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> pojedyncze kokony mam powsadzać do rurek? Jak to wygląda technicznie i
> praktycznie - 1 kokon =1 rurka, czy zostawia się tez wolne rurki>

Nie,

Robisz gniazdo np. z rurek. Kupujesz kokony i wsadzasz je do pudełeczka z
otworami by pszczoły mogły z niego wylecieć. Pudełeczko najlepiej umieścić w
gnieździe lub bardzo blisko niego. Pszczoły same znajdą sobie drogę do
gniazda. Najpierw wykluwają się samce i latają wokół gniazda oczekując na
samice. Potem po jakimś czasie wykluwają się samice i dochodzi do kopulacji.
Samce potem giną. Reguła mówi ok 2 rurki na samicę. Ok połowa zakupionych
kokonów to powinny być samice. Jednak nigdy nie można być pewnym. Po
wykluciu pierwszych samic po ok 2-3 tygodniach wyciągmy kokony otwarte i
zamknięte by wykluczyć infekcję pasożytami.

Szambo
zabieracie z działki na zimę ...
Jak zostać ogrodnikiem? - blog
Jabłka nalot, co to jest?